crf zuiger vervangen???

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
roel

ik heb net een honda crf 450 gekocht, hij is van 2002 en er zijn wedstrijden mee gegeden.natuurlijk is de motor volgens de oude eigennaar in perfecte staat.is het verstandig om voor dat ik er mee ga rijden de zuiger te [laten] vervangen ik heb nog nooit een 4-takt gehad.
waar moet ik bij zo'n motor op leten en wat kost een crf zuiger eigenkijk?
groet roel
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

je kunt ook de zuiger eerst opmeten voordat je op vervangen overgaat.. alleen moet dan alsnog het blokje open .. is er een rede om de zuiger te vervangen?.. maakt ie herrie?.. gebruikt de motor overmatig olie ? te weinig compressie?. als dit allemaal in orde is , en je geen wedstrijden rijd, zou ik voorlopig nog door rijden op deze zuiger ...

over de prijs van een zuiger (zuiger + zuigerveren + pistonpen ) kan iedere motorcross zaak je wel inlichtingen geven neem ik aan .. let wel .. dr komt natuurlijk ook nog een cylindervoet en kop pakking bij ... en (zou ik doen) olie + filters verversen :D
4 strokes only !!
4t huskie
Berichten: 119
Lid geworden op: di jun 11, 2002 18:20
Locatie: herentals

ik zouw zeker geen geboorde honda kopen een 480-490 dat gaat snel stuk verbruikt olie
vraag maar aan ad.f
husqvarna te570
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nee hoor 4t huskie , die 490cc kit gaat prima.
Het gaat niet snel stuk of zo en dat olie verbruik was mijn eigen schuld :?
Ik had mijn luchtfilterbak te veel afgeplakt vanwege het vele stof in de zomer ( want ik heb een grote hekel aan luchtfilters uitwassen en inolieen :oops: ) en toen is de motor zo hard aan het luchtaanzuigen gegaan dat hij ook de olie uit de carterontluchting is gaan opzuigen :idea: :?:
Ik heb nu de hele luchtfilterbak open gelaten zoals het moet en ik heb geen last meer van olieverbruik en hij loopt nu als de brandweer.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
john b
Berichten: 205
Lid geworden op: ma okt 28, 2002 13:10
Locatie: westwoud

ad f. schreef:Nee hoor 4t huskie , die 490cc kit gaat prima.
Het gaat niet snel stuk of zo en dat olie verbruik was mijn eigen schuld :?
Ik had mijn luchtfilterbak te veel afgeplakt vanwege het vele stof in de zomer ( want ik heb een grote hekel aan luchtfilters uitwassen en inolieen :oops: ) en toen is de motor zo hard aan het luchtaanzuigen gegaan dat hij ook de olie uit de carterontluchting is gaan opzuigen :idea: :?:
Ik heb nu de hele luchtfilterbak open gelaten zoals het moet en ik heb geen last meer van olieverbruik en hij loopt nu als de brandweer.
mijn ervaring is dat des te meer je je filterbak afplak des te eerder je filter dicht zit
deze ervaring opgedaan uit de zijspan tijd en daar geleerd dat je ouwe mensen niet altijd gelijk moet geven :lol:
doe wat je niet laten kunt
roel

bedankt voor de tip's
Plaats reactie