topografische kaarten tripy II

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Janbo
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 14:38

topografische kaarten tripy II

Bericht door Janbo »

iemand ervaring met de topografische kaarten van tripy II ?
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door celsa »

Ja hoor, wat wil je weten??
Janbo
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 14:38

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door Janbo »

Welke kaart(en) heb je ?

Ik heb gemerkt op de site van tripy dat ze er hebben van BE NL en FR.

Als je tripy II standaard koopt zit daar dan een gewone Europese map op?
Zitten er standaardritten (enduro) bij de topografische kaarten? zoja, zijn deze de moeite?
Bij het samenstellen van de route in het programma, kan je dan zien of de wegen toegankelijk zijn voor motorverkeer? of geeft hij enkel de wegen weer voor motorverkeer?

Als je nog iets anders interessants op te merken hebt ;)

ALvast bedankt !
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door celsa »

Janbo,

Vergis je niet,"IN" de TripyII zit een "Europa map" de gewone wegenkaart (auto-moto), Je kan hier niets aan wijzigen of andere kaarten aan toevoegen.
Dit is geheel anders dan bij Garmin waar je bv topo kaarten IN je device kan zette/wijzigen of toevoegen.

De topografische kaarten die je op de Tripy website ziet zijn kaarten om te gebruiken in je "RoadTracer" prog waar je dan routes kan uitzetten/tekenen om die dan later naar je TripyII te schrijven.
Het "RoadTracer" progr. voor Tripy is eigenlijk het zelfde als "Mapsource of Basecamp" voor Garmin.

Op geen enkele kaart kan je zien of de weg/pad toegestaan of verboden is voor het verkeer !
Janbo
Berichten: 25
Lid geworden op: wo jun 29, 2011 14:38

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door Janbo »

ok, dank voor de verduidelijking;

en zitten er vooraf geprogrammeerde enduroroutes bij ??
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door celsa »

Geen offroad-ritten, wel plus 500 onroad motor tourtochten
partyslammers
Berichten: 1
Lid geworden op: za mar 10, 2012 23:09

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door partyslammers »

hallo,

Ik heb net een tripy II gekocht en natuurlijk ook de 500 voorgeprogameerde routes gezien. Maar je zei dat er ook offroad routes opstaan standaard hoe kan ik die er tussen uit vinden. En je heb ook nog topo kaarten die je apart kan aanschaffen voor offroad zag ik is dat wat weet je daar iets van.

m.v.g. marco
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door celsa »

partyslammers schreef:hallo,

Ik heb net een tripy II gekocht en natuurlijk ook de 500 voorgeprogameerde routes gezien. Maar je zei dat er ook offroad routes opstaan standaard hoe kan ik die er tussen uit vinden. En je heb ook nog topo kaarten die je apart kan aanschaffen voor offroad zag ik is dat wat weet je daar iets van.

m.v.g. marco
hey Marco, welkom!

Euhhhh...Ik denk dat je iemand anders voor hebt? ...zoiets zou ik nooit vertellen!
Ik zou niet weten dat er offroadritjes tussen staan, dat betwijfel ik sterk!

Topo kaarten kun je wel aanschaffen voor je RoadTracer, bv top France, topo Nederland, topo Belgie en nog andere op bestelling
Je kan ze zelf ook maken en gebruiken in je RoadTracer (maar dat is niet zo simpel) en heb ik ook nog nooit gedaan of geprobeerd.
Weet wel dat bij een RoadMaster de kaarten niet in het toestel komen (zoals bv bij Garmin), deze dienen om in je Roadtracer (Mapsource bij Garmin) te gebruiken om je routes te maken of te bewerken.
Boener
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mar 04, 2012 21:10
Locatie: Merksem

Re: topografische kaarten tripy II

Bericht door Boener »

Hallo,

Ik heb net een tweedehands Tripy II gekocht.
Nu voor ik de software istalleer, moet de vorige eigenaar dit unregistreren, of kan ik die roadtracer zonder probleem installeren?

Heb geen idee of dit wel een vraag is voor dit topic maar wist niet waar ik het anders moest vragen

Alvast bedankt

Boener
I just love the smell of 2_stroke
Plaats reactie