De onleesbare kentekenplaat.
Moderators: johanv, komkommer, Ad Ketelaars
De onleesbare kentekenplaat.
Ik zou graag eens willen inventariseren hoeveel mensen hier op hun ros een slecht leesbare kentekenplaat hebben (los van modder natuurlijk).
Hoeveel mensen zijn hun kentekenplaat off-road al eens verloren en waarom? Ondeugdelijke bevestiging, verkeerde hoek etc?
Hoeveel mensen zijn hun kentekenplaat off-road al eens verloren en waarom? Ondeugdelijke bevestiging, verkeerde hoek etc?
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Twee keer in de lengte, dus aan de zijkant.
35 is de norm, maar ik besef dat de meesten dat niet halen....
35 is de norm, maar ik besef dat de meesten dat niet halen....
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Denk het wel.Sjokske schreef:Maakt het voor die politiepet iets uit dan of de plaat 45° of 80° omgebogen is ?
Lijkt me eigenlijk weinig verschil maken, fout = fout toch ?
Of bedoel je de hoek van de plaat t.o.v. het vloeroppervlak ?
Dat is ook het verschil tussen de EC goedgekeurder achterlamp icm kentekenplaat houder.
Ik denk dat 45 graden op het randje is; de wet schrijft 35 graden voor. Het gaat er om of je je 'kwetsbaar' op wilt stellen. Bij 80 of zelfs 90 graden is hij volstrekt onleesbaar, ook al is hij schoon.
Mijn plaat staat in een keurige 30 graden maar is na een half uur ook onleesbaar hoor!
Ik kan overigens iedereen die met een Acerbis-kontje in zijn / haar maag zit aanraden eens te kijken naar de DRC achterlichten van Ro: www.snelmotoren.nl.
Dat is een LED-achterlicht, kan dus bijna niet stuk. Er zit een witte kentekenplaatverlichting in en een degelijke nummerplaathouder. Ik heb die op mijn DRZ gehad en nooit last gehad van trillingen waardoor metaalmoeheid optrad.
Mijn RMZ heeft een soort DRC-look-a-like en dat ding trilt bijna als een KTM. Toch geen probleem met metaalmoeheid bij een volstrekt rechte plaat.[/img]
Mijn plaat staat in een keurige 30 graden maar is na een half uur ook onleesbaar hoor!
Ik kan overigens iedereen die met een Acerbis-kontje in zijn / haar maag zit aanraden eens te kijken naar de DRC achterlichten van Ro: www.snelmotoren.nl.
Dat is een LED-achterlicht, kan dus bijna niet stuk. Er zit een witte kentekenplaatverlichting in en een degelijke nummerplaathouder. Ik heb die op mijn DRZ gehad en nooit last gehad van trillingen waardoor metaalmoeheid optrad.
Mijn RMZ heeft een soort DRC-look-a-like en dat ding trilt bijna als een KTM. Toch geen probleem met metaalmoeheid bij een volstrekt rechte plaat.[/img]
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: De onleesbare kentekenplaat.
omgevouwen , verkeerde hoek en altijd besmeurd met bagger , op mn KTM ben ik m 2 keer kwijt geweest omdat de plaat ondanks de redelijk grote m8 carressorie ringen toch scheurde rond de bout gaatjes .
nu inmiddels zit er linksboven in de hoek van de plaat een 4 mm gaatje geboord en zo ook op de houder van de plaat en hierdoor heb ik een staaldraadje geregen , mocht de plaat nu weer loskomen , blijft ie toch aan de motor bengelen ,en mocht ik dit optijd opmerken dan kan ik even stoppen en de plaat in mn binnenzak veiligstellen.
nu inmiddels zit er linksboven in de hoek van de plaat een 4 mm gaatje geboord en zo ook op de houder van de plaat en hierdoor heb ik een staaldraadje geregen , mocht de plaat nu weer loskomen , blijft ie toch aan de motor bengelen ,en mocht ik dit optijd opmerken dan kan ik even stoppen en de plaat in mn binnenzak veiligstellen.
4 strokes only !!
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Ik had de prachtige alu constructie van KTM. Foetsie, afgebroken.
Nu zit hij, voorzien van een laagje vilt tegen de klappen van stenen, wel goed vast.
Nu zit hij, voorzien van een laagje vilt tegen de klappen van stenen, wel goed vast.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Gewoon een kleine sticker gemaakt en op een polycarbonaat plaatje geplakt, mooi klein en scheurt niet.
Verbaal krijg je toch wel, schoon ie is toch zelden.
Verbaal krijg je toch wel, schoon ie is toch zelden.
KTM 250 EXC, 250 SX
Re: De onleesbare kentekenplaat.
Dat heb ik tegenwoordig ook ja gewoon een kleinere kentekenplaat uitgeprint, gelamineerd en op een plaatje kunststof geplakt.RvD schreef:Gewoon een kleine sticker gemaakt en op een polycarbonaat plaatje geplakt, mooi klein en scheurt niet.
Verbaal krijg je toch wel, schoon ie is toch zelden.
CRF450X '08