Kapotte kettingspanner

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Edwin
Contacteer:

Heren,

Vanmorgen de laatste blokbouten verwijderd en het blok via de rechterzijde verwijderd. Het uit het frame halen in je eentje is niet echt makkelijk, maar is wel gelukt. Achteroverhangend in mijn tuinstoel het blok eens bekeken...wat nu? Linkerkant maar eens openmaken, nokkenasketting hangt erbij zonder spanning. Kettingspanner overleden, dat is duidelijk. Daar ik weer snel wil rijden, besloten om het blok uit de andere Big te halen en later het kapotte blok te repareren. Morgen het blok weer monteren en hopenlijk weer rijden.

Vraagje aan de sleutelaars: Wat zou ik eventueel nog meer aan schade kunnen hebben aan het blok buiten de kettingspanner. Als het beroemde veertje is gebroken, valt die dan naar beneden of heb je daar geen last van. Eventueel kromme kleppen kan ik mij iets van voorstellen. Ik heb met de hand vanmiddag de krukas nog een paar zwengels gegeven, en dat gaf geen vreemde geluiden of weerstand, behalve dat de ketting natuurlijk slap hangt.

Alvast bedankt...Edwin

Heb ondertussen de thread gevonden van Leo, die had hetzelfde, dus zal bij mij niet anders zijn helaas.
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki

veertje valt niet in het blok en je hoeft niet per se dezelfde schade te hebben als Leo maar de kans is groot..

jammer dat het veertje niet makkelijk preventief te vervangen is :(
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
madmenno

Als ie nog compressie heeft dat valt het hopelijk mee met de schade,
Bij mij ging de spanner na een stukje snelweg kaduuk, nokkenasketting
was een tandje versprongen, voor de rest geen schade toen :roll:
Edwin
Contacteer:

Tussen het tevreden houden van de familie, toch tijd gehad om het blok erin te lepelen, alles weer aangesloten en klaar om weer te rijden. Jammer alleen dat die nog even niet wil starten haha, startmotor draait prima rond, alleen geen gebroem. Morgen maar eens verder kijken wat er aan de hand is. To be continued

Edwin
Edwin
Contacteer:

Tadaaa!!...missie completed. Stekker verbindingen die van de stator afkomen even eraf/erop, en lopen. Blok loopt mooi dus kan weer lekker rijden. Nu op mijn gemakkie het blok eens met een biertje erbij bij Zappa bekijken wat de schade is hahaha :wink:

Grzz Edwin
zappa.suzuki

Wil ook best wel een x bij jou langs komen :wink:
mooi dat ie het doet!

nu nog ff bedenken wie mn rotortrekker nog heeft :?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Edwin
Contacteer:

:D Ook goed man...van harte welkom. Hoef ik ook niet met het blok te slepen.

Grzzz
Plaats reactie