Hee allen,
Zit af en toe wel eens te kijken naar een compressor voor in de schuur. Af en toe is het wel eens handig om zo'n luchtsleutel te hebben. Maar wat heb ik nou minimaal nodig om er een beetje mee te kunnen werken? Hoeveel liter tankinhoud of bar, olie of niet...enz.
'
Grz Edwin
Compressor
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
- de antrapper
Hoi Edwin,
Ik heb zo'n ding,
http://www.tool4u.nl/?catalogproduct/76 ... 839+1.aspx
Slagmoer sleutel werkt, en alle andere dingen ook,
koop er wel meteen een slanghaspel bij die je aan de muur kunt schroeven(bijna net zo duur
als de compressor) , en een goed banden oppompsetje.
Als hij er eenmaal staat, gebruik je hem best wel veel.
HansD
Ik heb zo'n ding,
http://www.tool4u.nl/?catalogproduct/76 ... 839+1.aspx
Slagmoer sleutel werkt, en alle andere dingen ook,
koop er wel meteen een slanghaspel bij die je aan de muur kunt schroeven(bijna net zo duur
als de compressor) , en een goed banden oppompsetje.
Als hij er eenmaal staat, gebruik je hem best wel veel.
HansD
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Contacteer:
ik had ook een 25l compressortje, verkocht aan leo, die gebruikt het om bandjes te pompen.
voor de luchtsleutel vind ik het net te weinig omdat de 25l zo snel op is, en de compressor dan de luchtsleutel niet bijhoud met bijpompen.
ik ben nogsteeds opzoek naar een andere compressor, maar een geschikte vinden voor een geschikte prijs valt niet mee.
ik denk dat het meeste in de buurt een 75of 100L komt, met een grote opbrengst als in L/min
hoeveel die opbrengst moet zijn.. geen idee, maar als je niet genoeg lucht hebt kun je er ook altijd nog een ketel bij zetten.
(dacht ik pas achteraf aan om te proberen, maar toen wastie al weg.)
als alles gewoon fatsoenlijk los gaat heb je aan een 25L genoeg voor de luchtsleutel, zit het vast en moet je ff rammelen, dan kom je te kort.
al ligt het ook wel aan het type en de kwaliteit van je luchtsleutel.
voor de luchtsleutel vind ik het net te weinig omdat de 25l zo snel op is, en de compressor dan de luchtsleutel niet bijhoud met bijpompen.
ik ben nogsteeds opzoek naar een andere compressor, maar een geschikte vinden voor een geschikte prijs valt niet mee.
ik denk dat het meeste in de buurt een 75of 100L komt, met een grote opbrengst als in L/min
hoeveel die opbrengst moet zijn.. geen idee, maar als je niet genoeg lucht hebt kun je er ook altijd nog een ketel bij zetten.
(dacht ik pas achteraf aan om te proberen, maar toen wastie al weg.)
als alles gewoon fatsoenlijk los gaat heb je aan een 25L genoeg voor de luchtsleutel, zit het vast en moet je ff rammelen, dan kom je te kort.
al ligt het ook wel aan het type en de kwaliteit van je luchtsleutel.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Hej,
ik gebruik hier al een tijdje een Airpress HL 360 compact (10 bar ipv de 8 bar) en ben daar best tevreden over.
Heb de Camokat ermee gespoten en hij staat nu klaar voor volgend weekend, dan ga ik de Camotrophy spuiten.
Met luchtsleutels en moeraanzetters heb ik geen ervaring, de heb ik namelijk electrisch.
Voor de tacker, bandenspuit, schuurmachine enzo doet ie het goed.
Maar om eerlijk te zijn zou ik zeggen ... neem het hoogste bedrag wat je over hebt voor een compressor en zoek op dat budget de compressor met de krachtigste motor, meeste opbrengs en een zo groot mogelijke tank die nog enigzins handig/handelbaar is voor je.
Want aan een lekker goedkoop handelbaar miniatuur compressortje heb je echt nix.
cheers
ik gebruik hier al een tijdje een Airpress HL 360 compact (10 bar ipv de 8 bar) en ben daar best tevreden over.
Heb de Camokat ermee gespoten en hij staat nu klaar voor volgend weekend, dan ga ik de Camotrophy spuiten.
Met luchtsleutels en moeraanzetters heb ik geen ervaring, de heb ik namelijk electrisch.
Voor de tacker, bandenspuit, schuurmachine enzo doet ie het goed.
Maar om eerlijk te zijn zou ik zeggen ... neem het hoogste bedrag wat je over hebt voor een compressor en zoek op dat budget de compressor met de krachtigste motor, meeste opbrengs en een zo groot mogelijke tank die nog enigzins handig/handelbaar is voor je.
Want aan een lekker goedkoop handelbaar miniatuur compressortje heb je echt nix.
cheers
- de antrapper
Kortom de vraag is "wat wil je ermee, en wat is het je waard"
Zo'n hobby ding is handig voor vele zaken en neemt niet veel ruimte in, en je kunt
hem verplaatsen, en is niet te duur.
Een (semi) prof ketel, neem veel meer ruimte in, staat op een
vaste plaats en kost zeker 3 X zoveel als een hobby ding.
keuzes keuzes
Zo'n hobby ding is handig voor vele zaken en neemt niet veel ruimte in, en je kunt
hem verplaatsen, en is niet te duur.
Een (semi) prof ketel, neem veel meer ruimte in, staat op een
vaste plaats en kost zeker 3 X zoveel als een hobby ding.
keuzes keuzes
Big Bigger Tiger en weer Big
met een grotere buffertank erbij heb je wel even meer lucht, maar je staat ook evenredig langer te wachten
tot het hele zaakje weer op druk is.
Op zich is een kleine compressor voldoende voor een luchtsleutel,
als die van een fatsoenlijke kwaliteit is(allebei).
Stiftslijpers, slijptollen, schuur- en straalgereedschap zijn echte luchtvreters, daar moet je echt een flinke jongen voor hebben wil je een beetje door kunnen werken.
tot het hele zaakje weer op druk is.
Op zich is een kleine compressor voldoende voor een luchtsleutel,
als die van een fatsoenlijke kwaliteit is(allebei).
Stiftslijpers, slijptollen, schuur- en straalgereedschap zijn echte luchtvreters, daar moet je echt een flinke jongen voor hebben wil je een beetje door kunnen werken.
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.