motor olie

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
roadrunner

hallo zopas een yamaha wr 450 f van 2008 met geen 700 km op de teller gekocht ter vervanging van men xr 600 die ik bij de handelaar heb overgelaten,mijn vraag wat is zo een deftige olie om in dit type te doen,en ben van zins iedere 500 km olie te wisselen en iedere 1000 een filter er bij,alvast bedankt greets :wink:
pluk de dag
de crossgoeroe

Goed bezig :toost:

als je dan toch een oliefilter bij de dealer haalt,zou ik ook daar de olie meenemen
---------------YAMAHA WR 450F Special Edition ---------------------
roadrunner

ja zal wel de beste oplossing zijn he,dacht er denicol in te doen maar kost nogal die olie :?
pluk de dag
Sniper
Contacteer:

ik gebruik RS voor Yamaha motoren samen met 3 oliefilters (5 liter olie) net geen €50. tot nu toe geen problemen.
ik vervang elke 500 km olie en filter maar rij dan ook alleen maar offroad
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
roadrunner

ok thanks snipper,ik rij ook enkel off road er mee,volgens yamaha zelf moet je maar om de 1000 km smeren maar ik doe ook om de 500 hoor,zal op die paar euro nie komen en zal wel beter zijn voor die hoog toerige blokken :wink: gaan jullie niet naar franchimont de 26 feb rijden???? greets
pluk de dag
gassen

Putoline tech 4 offroad spreekt mij wel aan .
Ik heb nl. de WR400 van mijn broer nagekeken nadat hij er behoorlijk wat mee gereden heeft en alleen af en toe zijn olie peilt in een paar jaar.
Dus geen filters ,geen verversingen, gewoon peilen en indien nodig bijvullen. In de jaren dat hij die motor heeft, is er misschien totaal 1 bus aan toegevoegd.
Resultaat: er was niets af te stellen en er was ook nul, niks aan slijtage te zien. En zo heeft hij er minstens 10.000kms op gezet. Hij is een 50/50 rijder Offroad/road. Reed hier enkele malen de rit in Handel mee en zo nu en dan een paar maisplakken/bos en paden. Hij zit nooit in het zand want daar heeft hij een gruwelijke hekel aan.

Het enigste wat er aan de motor vervangen is zijn: remblokken, remschijf voor en achter, ketting +tandwielen 2x, kettinggeleiders en de gasschuif van de carburateur. Dus niks zuiger na X uur, gewoon gaan en het ding loopt nog steeds als een nieuwe. :shock:

Zegt dat iets over de olie of over de Yamaha kwaliteit ? (vraagt de KTM rijder :D )
Ik ga ook over op Putoline
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
han

Een vol synthetische (motorfiets) olie 10W40.
roadrunner

ligt maby aan de rijder he dat die yamaha zo hoe blijft(en de kwaliteit van het merk) :wink: staan ze bekend voor he,en inderdaad putoline denicol zijn wel de betere olie's ook he,kosten wel wat meer maar de winst haal je er toch uit op termijn volgens mij,thanks voor de info in ieder geval :zwaaien:
pluk de dag
wijg

ik gebruik voor de exc 520 ook de putoline offroad 4 of BO. allebei erg goed.
WR450f, 2004
EXC 520, 2002 exit
XR 400R, exit
XR 600R, exit
Plaats reactie