veel gestolen motoren

Oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderator: ghulst

Plaats reactie
jack888

Ik hoor zo links en rechts nog wel is dat er hier en daar nog wel eens (te vaak) een motor wort gestolen.

nou heb ik 2 remschijf sloten en een ketting slot om de motor en een paal die bij ons in de schuur staat en de schuur natuurlijk op slot .
wat doen jullie er aan om je motor de houden ?

ik was wel even benieuwt wat jullie zo al doen

grz jack
Conversatie tussen vader en zoon:
V:"Hee jongen, is jouw gaskabel te lang?"
Z:"Nee, hoezo"
V:"Omdat je nie doorrijdt
Sniper
Contacteer:

die van mij staat in de garage en heeft een remschijf slot maar dat zit over de ketting en het achtertandwiel. verder staat de motor uit het zicht.
o ja en we hebben een BullTerrier en die laat je er wel in maar niet meer uit :mrgreen:

Afbeelding
Sniper :snipersmile:

Proud owner of a Yamaha WR400F (1999), Lada Niva (1991), Toyota Prius (2010), Triumph Spitfire (1978), Opel Astra (2008), Hyundai H200 (2001)
and now building a Custom Chopper

http://www.Niva4x4.nl
http://www.Spitje.info
http://www.SniperCustomChoppers.eu
76 VETTE

Ik heb binnen nog nooit een motor verder op slot gezet dan het stuurslot.
Maaarrrrrrr...omdat dat niet op mijn Yamaha zit heb ik er tóch maar effe een dikke ketting aangehangen...... 8)

Normaal zou ik nu posten dat ik 2 waakhonden heb maar tja.... na Sniper's guarddog lijkt dat wat onderbemeten..... want het zijn 2 Franse Bulldoggen :P

Nu bestaat mijn aanvullende beveiliging dus enkel nog uit ....

Afbeelding
You never know how fast you can go, until you fall down...
wr450f'05

Ik heb een dik stalen oog in de vloer vastzitten middels een chemisch anker.

Daaraan zit met een goed slot een stalen kabel van 2 cm dik door het frame van de motor en van de lift. Daarnaast moet je door twee deuren die op slot zitten.
Ook zit er nog een ART 4 slot door de schijf aangezien de motor voor diefstal verzekerd is en dit een eis van de verzekering was.

Verder zijn er nog wat dingen die niet in het openbaar hoeven omtrent de beveiliging van mijn motor, deze mogen volgens de wet niet helemaal.

Maar ik denk als ze hem echt willen hebben dan zal hij best gejat kunnen worden alleen ik heb het ze wel zo moeilijk mogelijk gemaakt zodat ze er flink wat werk mee hebben en als ze pech hebben komen ze er niet zonder kleerscheuren vanaf.
CRF450X '08
Noppy

Vooral motoren in de box van een flatje willen wel eens verdwijnen, vooral ook omdat die box afgelegen ligt en er geen sociale controle is.

Oplossing: zeer lange ketting om rioleringspijp bij het plafond in box (vaak aanwezig) en ketting daaromheen slaan. Vervolgens strak door het voorwiel, zonder speling.

Dan moeten die boys puur op de borstspieren zo'n ketting doorknippen. Ze zijn wel sterk maar vaak niet zó sterk.

Ik besef dat je dan wel eens scheepsketting van 4m of zo moet kopen, maar wat boeit 't? Een nieuwe motor is vaak duurder, ook al was hij verzekerd.
Laatst gewijzigd door Noppy op wo jan 25, 2012 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
:toost:
folie

jack888 schreef:Ik hoor zo links en rechts nog wel is dat er hier en daar nog wel eens (te vaak) een motor wort gestolen.

nou heb ik 2 remschijf sloten en een ketting slot om de motor en een paal die bij ons in de schuur staat en de schuur natuurlijk op slot .

grz jack
In ieder geval door niet op internet te zetten hoe mijn motor afgesloten staat.
Van wie hoor jij zo links en rechts dat er hier en daar wel eens een motor wordt gestolen ?
mmrizio

Ik neem aan dat als ze het idee krijgen dat je motor goed op slot staat, dat ze wel een andere uitzoeken. Ook al weten ze dat ze met wat snoepjes voor de hond en een betonschaar een heel eind komen :-)
Maurice

I'm not paranoid... Everybody *is* following me!
folie

Straks vinden ze je hond nog leuk..
JoeBaR

door niet op het internet te verklappen waar en welke spullen je hebt staan .

als je er dan ook nog even bij vermeld welk slot en waar de eventuele camera`s hangen , dan weet het dievengilde precies met welk gereedschap ze jouw motor te lijf moeten gaan.
4 strokes only !!
jack888

folie schreef:
jack888 schreef:Ik hoor zo links en rechts nog wel is dat er hier en daar nog wel eens (te vaak) een motor wort gestolen.

grz jack
In ieder geval door niet op internet te zetten hoe mijn motor afgesloten staat.
Van wie hoor jij zo links en rechts dat er hier en daar wel eens een motor wordt gestolen ?

wou jij zeggen dat jij nog nooit hebt gehoord dat er ergens een motor is gestolen ?
folie

jack888 schreef:
wou jij zeggen dat jij nog nooit hebt gehoord dat er ergens een motor is gestolen ?
sterker nog.. :evil:
jack888

nou dan hoe zo vraag je mij hoe ik er vanaf weet dat er motoren worden gestolen ?
als je een beetje rond kijkt ook hier op het forum wort er over gepraat marktplaats bij ons bij de cross club hebben ze wel is een motor uit de bus gestolen tijdens de prijsuitrijking

hoe denk je anders hoe ik er bij moet komen dat er motoren worden gestolen ? beetje een rare vraag niet ?
Noppy

De diefstal van motorrijwielen is in 2011 met bijna 7% gestegen ten
opzichte van 2010. De diefstallen vinden vooral plaats in de politieregio’s
Amsterdam-Amstelland, Rotterdam-Rijnmond en Haaglanden.

Bron: KNMV nieuwsbrief

http://www.nieuwsmotor.nl/index.php?opt ... &Itemid=48
folie

Sorry dan.
Dit soort onderwerpen passeert meestal na de melding van een diefstal hier op het forum.
Als dan een nieuw lid erover begint in de trant van 'hier en daar' en 'links en rechts', dan wekt dat wel eens wat onrust, met name bij degenen bij wie het onderwerp wat gevoelig ligt. Nogmaals mijn excuses. Ik probeerde je alleen een beetje uit de tent te lokken. Een nieuweling moet je even uitproberen niet dan ?
jack888

folie schreef:Sorry dan.
Dit soort onderwerpen passeert meestal na de melding van een diefstal hier op het forum.
Als dan een nieuw lid erover begint in de trant van 'hier en daar' en 'links en rechts', dan wekt dat wel eens wat onrust, met name bij degenen bij wie het onderwerp wat gevoelig ligt. Nogmaals mijn excuses. Ik probeerde je alleen een beetje uit de tent te lokken. Een nieuweling moet je even uitproberen niet dan ?

ja tuurlijk mag dat geen probleem jo gr :woow: :woow:
Noppy

http://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/1 ... -2011.html

46 gestolen crossmotoren in 2011
zondag, 29 januari 2012

In 2011 zijn er in het Mobiel Objecten-register (MOB) 46 ongekentekende crossmotoren aangemeld als zijnde gestolen. Hiervan is er slechts één weer terug gevonden. De helft hiervan, 23 stuks, zijn aangemeld door de politieregio’s in de provincies Limburg en Brabant. De politieregio Brabant-Zuidoost staat op nummer 1, hier werden namelijk 8 crossmotoren gestolen. Alle voertuigen die niet kentekenplichtig zijn worden na het doen van aangifte van diefstal vanuit de Nederlandse politie doorgemeld naar het MOB, dit gaat dus over tractoren, kranen , quads, shovels, crossmotoren etc. Qua merken werden er 20 KTM's, 11 Honda's en 7 Suzuki's gestolen, opvallend is dat Yamaha niet in deze lijst voorkomt. Overigens zou het wel zo kunnen zijn dat het daadwerkelijke aantal gestolen crossmotoren hoger ligt, het is mogelijk dat niet alle diefstallen gemeld worden of correct in de politiesystemen worden ingevoerd. Bij gekentekende motorfietsen is het systeem hiervoor betrouwbaarder, omdat er met het kenteken in de systemen van de Rijksdienst van het Wegverkeer (RDW) een melding wordt gemaakt. Al eerder maakte Nieuwsmotor melding van het feit dat gekentekende motoren van KTM relatief het meest gestolen worden, hier zouden de bij offroadritten gestolen motoren debet aan kunnen zijn.

Ben ik ff blij dat ik geen KTM heb :slaan:
RobCRF450

Heb aardige gepensioeneerde mensen tegenover me wonen...
Deze houden van achter hun vensterbak in hun luie stoel alles nauwlettend in de gaten. Niemand komt onopgemerkt voorbij, op welk uur van de dag/nacht :? . Vaak irritant, afentoe handig. Duurt niet lang meer voordat ze me aanspreken dat het tijd word om m'n filters te vervangen omdat ik aan m'n rij-uren zit :shock:

Verder natuurlijk het nodige hang en sluitwerk.
Plaats reactie