dit is toch de omgekeerde wereld, omdat zij (lees knmv) niet in staat is om te controleren of iedereen de juiste verzekering heeft, dan moet iedereen maar een verzekering bij hun kopen.
dit slaat toch nergens op, we kunnen toch ook niet controleren of iedereen op een bromfiets een bromfietsverzekering heeft, dus heel nederland maar een bromfietsverzekering verplichten!!
WAT EEN ONZIN, en tevens is iedereen toch zelf verantwoordelijk en hier op aan te spreken.
ik stel voor dat je bij de inschrijftafel of je daglicentie laat zien of je je groene kaart waarop staat "met enduro clausule", opgelost toch.
en dit kost niet meer tijd of inspanning.
KNMV Schaam je diep.
KNMV daglicentie wat voor nut?
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Grappig, die Enduro-clausule zet Univé gratis en voor niks op je polis erbij... Ik probeer mij er maar niet druk om te maken. Ik vind het in ieder geval mooi dat de ritjes nog een keer of 10 per jaar georganiseerd worden; driedubbel verzekerd of niet.
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Blijft een toestand. Ik denk dat er niets aan gedaan wordt en dat er gewoon dubbel verzekerd rond gereden wordt.
Maar ja, beter dubbel dan helemaal niet verzekerd als je er toch niets aan kan doen.
Krijg je bij een ongeval in ieder geval wel dubbel uitkeerd!!!!! Niet dat je daar op zit te wachten, maar is toch meegenomen.
Je kan een rit niet meerijden als je niet eerst je dag-licentie laat zien. Want je kan je niet inschrijven als je geen licentie hebt en word je weer terug gestuurd naar de tafel van de KNMV.
Zou je eigenlijk zelf moeten beslissen of je een licentie neemt of niet. Iemand met een beetje verstand weet wel hoe die verzekerd is.
Maar ja, beter dubbel dan helemaal niet verzekerd als je er toch niets aan kan doen.
Krijg je bij een ongeval in ieder geval wel dubbel uitkeerd!!!!! Niet dat je daar op zit te wachten, maar is toch meegenomen.
Je kan een rit niet meerijden als je niet eerst je dag-licentie laat zien. Want je kan je niet inschrijven als je geen licentie hebt en word je weer terug gestuurd naar de tafel van de KNMV.
Zou je eigenlijk zelf moeten beslissen of je een licentie neemt of niet. Iemand met een beetje verstand weet wel hoe die verzekerd is.
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Snap niet dat KNMV niet die mensen die zelf bij de KNMV verzekerd zijn kan vrijstellen van een daglicentie, of op zijn minst forse korting kan geven.
Ze kunnen via een blacklist van polisnummers heel makkelijk de polisnummers checken die op die dag achterstallig zijn in betaling. Daar hoeven ze niet heel geavanceerd voor geautomatiseerd te zijn.
Heeft je KNMV-lidmaatschap plus verzekering daarzo toch nog enig nut. Nu wordt je voor je gevoel alleen maar kaalgeplukt, door je eigen club.
Ze kunnen via een blacklist van polisnummers heel makkelijk de polisnummers checken die op die dag achterstallig zijn in betaling. Daar hoeven ze niet heel geavanceerd voor geautomatiseerd te zijn.
Heeft je KNMV-lidmaatschap plus verzekering daarzo toch nog enig nut. Nu wordt je voor je gevoel alleen maar kaalgeplukt, door je eigen club.
Om de titel: KNMV Daglicentie wat voor nut?
Nog meer in twijfel te trekken:
De KNMV districtslicentie 2011 kost € 50,--.
De KNMV districtslicentie 2012 kost € 76,--.
Dat is 52% verhoging!!!
De lidmaatschap KNMV 2011 kost € 33,--.
De lidmaatschap KNMV 2012 kost € 35,50.
En toch heb ik hem zojuist verlengt gezien mijn actieve bezigheden (offroaden en crossbaan).
Maar als je enkel wat offroad ritten rijd is het zwaar te overwegen het op dag licenties te rijden.
Nog meer in twijfel te trekken:
De KNMV districtslicentie 2011 kost € 50,--.
De KNMV districtslicentie 2012 kost € 76,--.
Dat is 52% verhoging!!!
De lidmaatschap KNMV 2011 kost € 33,--.
De lidmaatschap KNMV 2012 kost € 35,50.
En toch heb ik hem zojuist verlengt gezien mijn actieve bezigheden (offroaden en crossbaan).
Maar als je enkel wat offroad ritten rijd is het zwaar te overwegen het op dag licenties te rijden.
verstand op nul en nadenken
Blijf denk ik ook maar de dwangsom betalen.
Dit jaar was een goed off road jaar, maar kan volgend jaar wel heel anders zijn.
Moet je trouwens lid zijn van de KNMV voor zo'n off road licentie af te sluiten?
Dit jaar was een goed off road jaar, maar kan volgend jaar wel heel anders zijn.
Moet je trouwens lid zijn van de KNMV voor zo'n off road licentie af te sluiten?
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
@Aad525. Het antwoord op je vraag is ja, je moet lid zijn van de KNMV om een off road licentie af te sluiten.
Dat wil dus niet zeggen dat je alle ritjes in 2012 ook kan rijden want ze hebben in het offroadreglement van 2012 artikel 7.2.1 uit de hoge hoed getoverd.
Wat voor nut de licentie heeft kan je zoals bij elke verzekering lezen in de polisvoorwaarden en die liggen alleen ter inzage in Arnhem.
In het antwoord van de KNMV lees ik hier niets over .
Dit dan buiten het feit om dat dubbel verzekeren zowiezo geen nut heeft.
Dat wil dus niet zeggen dat je alle ritjes in 2012 ook kan rijden want ze hebben in het offroadreglement van 2012 artikel 7.2.1 uit de hoge hoed getoverd.
Wat voor nut de licentie heeft kan je zoals bij elke verzekering lezen in de polisvoorwaarden en die liggen alleen ter inzage in Arnhem.
In het antwoord van de KNMV lees ik hier niets over .
Dit dan buiten het feit om dat dubbel verzekeren zowiezo geen nut heeft.
-
- Berichten: 229
- Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
- Locatie: QPO
Het is net als BPM. Je word genaaid omdat het alleen om de pegels gaat. Omwille van EU-regels moet de BPM worden afgeschaft, maar ze hebben iets nieuws verzonnen: CO2-tax... Uiteindelijk betaal je meer dan vroeger met de BPM... Dus mocht de KNMV ooit worden gedwongen deze "licentie" af te schaffen, dan komt er wel iets nieuws voor; "kapotgereden-zand-tax" of zo...
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
Dat hebben ze er inderdaad volgens mij niet bijgezet, dat je ook nog lid moet worden. Weet wel dat je voor een crosslicentie geen lid hoeft te zijn en deze gewoon kon aanschaffen. Misschien is dit ook al veranderd???
Als is de bagger nog zo diep, gas d'r op en geen gepiep!
Dezelfde vraag gaat ook op voor de MON daglicentie. In Staphorst heb ik bij de official eens gevraagd waarom het OTR regelement niet on-line staat en die van ijsspeedway wel. Terwijl er 4.000 meer beoefenaars (geschat) zijn van OTR. Uhhhhh....zei de official, ik ga 't regelen!