Goededag allemaal.
Ik ben Tom.
Ik heb 3 jaar receatief op een cr 250 van 1991 rongereden tot voor 3 jaar terug.
Nu heb ik mij weer een CR 250 enduro uit 1995 gekocht voor wat off the road ritten.
Echter hij eet op een zondagje rijden 3 bougies op.
Wie weet waar ik het beste kan zoeken of heeft tips?
Stappen waar ik mee bezig ben:
-eerst standaard dingen, luchtfilter schoonmaken, carburateur
-alles eens goed bekijken
-alle electrische verbindingen eens nalopen en schoon maken
-nieuwe bougie + bougiekap (oude had maar 3.8ohm weerstand ipv 5)
Is er iemand die mij kan vertellen wat voor een sproeier er +- in hoort?
Kan ik eens controleren of dit in de richting zit.
Alle tips zijn welkom!
Gr Tom
CR 250 Bougie probleem
Moderator: ghulst
@johan,
Ik heb de juiste bougie ja
en heb even de sproeiers gecheckt, 178 hoofd en 60 stationair...
Lijkt mij niet erg raar, wat denke jullie????
@roen,
Heb inderdaad gewoon een goedkope, mij is verteld dat de dure het in ieder geval niet langer uithouden.
Ik heb het een en ander na gekeken, schoon gemaakt en in orde.
Waarschijnlijk ga ik zaterdag testen.
Gr Tom
Ik heb de juiste bougie ja
en heb even de sproeiers gecheckt, 178 hoofd en 60 stationair...
Lijkt mij niet erg raar, wat denke jullie????
@roen,
Heb inderdaad gewoon een goedkope, mij is verteld dat de dure het in ieder geval niet langer uithouden.
Ik heb het een en ander na gekeken, schoon gemaakt en in orde.
Waarschijnlijk ga ik zaterdag testen.
Gr Tom
nog even wat. als je je filter na het invetten niet lang genoeg laat drogen en de motor wordt na het starten weer snel uitgezet kan de bougie al vet zijn.
de filterolie slaat erop neer en je krijgt m niet meer aan. gebeurd ook met te vette filters.
ik weet niet of de jouwe na stopzetten niet meer loopt of dat het tijdens het rijden gebeurd?
de filterolie slaat erop neer en je krijgt m niet meer aan. gebeurd ook met te vette filters.
ik weet niet of de jouwe na stopzetten niet meer loopt of dat het tijdens het rijden gebeurd?
Als ik hem uitzet wil hij niet meer starten.
Aan de filter zal het in mijn geval niet liggen.
Vandaag weer gereden, geen problemen meer gehad... hopelijk blijft het zo.
Heeft misschien iemand waardes die ik kan meten voor spoelen, CDI, bobine etc????
Aan de filter zal het in mijn geval niet liggen.
Vandaag weer gereden, geen problemen meer gehad... hopelijk blijft het zo.
Heeft misschien iemand waardes die ik kan meten voor spoelen, CDI, bobine etc????
Bekijk de naald en geleider goed. Met een enduro rijd je het meeste in het bereik van de naaldsproeier. Als deze versleten is rijd je altijd te rijk waardoor je bougie vet slaat.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
Je moet eens proberen de elektrode afstand te veranderen, heb dat probleem eerst ook gehad.
Bij een nieuwe bougie staat die soms wel op 7 tienden, zet hem maar is op 3 of 4 tienden. Dat heb ik ook bij mijn motor gedaan sinds die tijd geen problemen meer mee gehad!
Bij een nieuwe bougie staat die soms wel op 7 tienden, zet hem maar is op 3 of 4 tienden. Dat heb ik ook bij mijn motor gedaan sinds die tijd geen problemen meer mee gehad!
Gang is alles..