Hallo,
ik heb van de week een DR BIG 750 '89 gekocht na een bandit 400, fazer 600 en een R1100S (die er nog steeds is). Na de eerste kilometers denk ik alleen maar: deze had ik eerder moeten hebben!
Het enige mankement is een haperende voorrem. Bij remmen 'pompt' de motor, alsof er een heel grof ABS op zit. Ik vermoed dat er een remcilinder vast zit (of allebei). De vering is prima, en de schijf is ook niet krom. Hij trilt ook niet in het stuur bij het remmen.
Ik heb de klauw er nu af, maar het probleem zit in de borgpen die de blokken vast houdt, Ik heb het splitpennetje er uit, maar nu krijg ik de pen er niet uit. Is het de bedoeling dat deze pen er door heen getikt wordt vanaf de andere kant? Daar zie je het uiteinde van de pen. Ik heb het geprobeerd, maar zo krijg ik hem niet los. Of zit er schroefdraad op? Dat hoop ik niet, omdat er geen inbus in kan, en er geen dop op kan.
Wie weet raad? ik hoor het het graag.
vraag over remklauw DR BIG 750
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Gewoon eruit tikken. Misschien een beetje WD40 er op spuiten.
OJ
OJ
Nou ja, IMAL dan. Alleen verkopen ze dat niet bij de Action
Mooi ding trouwens en welkom ook. Dat model is het oermodel en nog zo lekker standaard. Doe maar zuining mee.
Edit: zit jouw uitlaat nou aan de linkerkant?
Edit2: Dit is het fiche van je klauw.
OJ
Mooi ding trouwens en welkom ook. Dat model is het oermodel en nog zo lekker standaard. Doe maar zuining mee.
Edit: zit jouw uitlaat nou aan de linkerkant?
Edit2: Dit is het fiche van je klauw.
OJ
- Bijlagen
-
- SU6043-1.gif (15.29 KiB) 1474 keer bekeken
Bedankt voor de reacties! Ik ga het weer proberen, durf nu wat meer kracht te zetten omdat er geen draad op zit.
Mijn dempers zitten links en rechts, volgens mij is dat origineel. kzou er wel een andere (enkele) pijp onder willen hebben, maar dan krijg ik ruzie met de buurt als ik hem iedere ochtend start...
Aldi heeft trouwens ook af en toe prima spul in de aanbieding, die oranje busjes
Mijn dempers zitten links en rechts, volgens mij is dat origineel. kzou er wel een andere (enkele) pijp onder willen hebben, maar dan krijg ik ruzie met de buurt als ik hem iedere ochtend start...
Aldi heeft trouwens ook af en toe prima spul in de aanbieding, die oranje busjes
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
Dubbele uitlaten is pas origineel vanaf 1991 op model 43. Jij hebt een 41 of 42 (denk 41, trommel achter?)
OJ
OJ
Dat is vreemd. Ik heb idd trommelrem achter. Eerste toelating is 15-5-89 in belgie, eerste toelating NL is 17-5-96. Misschien schade gehad en van 2 weer 1 gemaakt? Tziet er wel erg origineel uit namelijk.
Wat het vreemde remmen betreft: tzou ook de rempomp kunnen zijn misschien?
Wat het vreemde remmen betreft: tzou ook de rempomp kunnen zijn misschien?
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Welkom hier met je mooie BIG!
Is je remschijf niet krom? dat is eigenlijk de enige reden van een raar gevoel in de rem of remhendel
Is je remschijf niet krom? dat is eigenlijk de enige reden van een raar gevoel in de rem of remhendel
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
thanx
Op het oog lijkt de schijf niet krom. Kheb ook naar Valkenier in Barneveld gebeld, zij zeiden dat het stuur trilt bij een kromme schijf. Dat is niet het geval.
Op het oog lijkt de schijf niet krom. Kheb ook naar Valkenier in Barneveld gebeld, zij zeiden dat het stuur trilt bij een kromme schijf. Dat is niet het geval.
R1100S als het hard moet gaan, DR BIG als het mooi moet gaan!
ziet er inderddad uit als een nette big, gefeliciteerd.
volgens mij is een kromme remschijf het meest aannemelijke voor jouw probleem.
datum eerste toelating is niet het bouwjaar, maar de eerste keer op naam gesteld.
dus als iemand hem 5 jaar in de showroom laat staan staat er b.v. 1993.
maar het is duidelijk een SR41 en dus bouwjaar 1988 (het enige jaar met trommelrem achter)
dubbele uitlaten zijn er zoals geschreven pas in 1991 op gekomen.
het beste wat je dus kunt doen is.......de 23e naar camping de hei rijden, pak een biertje mee en kletsen we over big's
volgens mij is een kromme remschijf het meest aannemelijke voor jouw probleem.
datum eerste toelating is niet het bouwjaar, maar de eerste keer op naam gesteld.
dus als iemand hem 5 jaar in de showroom laat staan staat er b.v. 1993.
maar het is duidelijk een SR41 en dus bouwjaar 1988 (het enige jaar met trommelrem achter)
dubbele uitlaten zijn er zoals geschreven pas in 1991 op gekomen.
het beste wat je dus kunt doen is.......de 23e naar camping de hei rijden, pak een biertje mee en kletsen we over big's
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Ff een schroevendraaier langs de poot leggen en tegen de schijf houden, rustig een slinger aan het wiel geven en kijken of ie echt recht isSjoerd schreef:thanx
Op het oog lijkt de schijf niet krom. Kheb ook naar Valkenier in Barneveld gebeld, zij zeiden dat het stuur trilt bij een kromme schijf. Dat is niet het geval.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997