Hoi,
ik sta op het punt een husky 610 TE te kopen (supermotard)
maar iemand ze dat ik daarmee mijn been kon breken als ik hem niet van de eerste keer gestart krijg, omdat de kickstarter dan terugslaat.
is dit waar of is dit nog van vroeger?
Alvast bedankt
Kickstart gevaarlijk???
Moderator: ghulst
Tegenwoordig hebben motoren automatische kleplichters en slaan ze niet zo gauw terug, maar het kan nog wel. Kunst is om de kick op het goede punt te zetten (vlak na de compressie) en HARD stampen, en doorhalen, maar met gevoel en gas dicht en dan gaat het goed. Op de XT zat daar zelfs een kijkglaasje voor op de cylinderkop.
De motor voorzichtig aanschoppen geeft als resultaat terugslaan.
Vroeger met de XT500's en oude XLen en heb ik nog aardig wat blauwe kuiten en scheenbenen en knieën (onderkant stuur) opgelopen... meestal omdat je in de haast ff gauw wil aantrappen en dan gaat het fout...
De motor voorzichtig aanschoppen geeft als resultaat terugslaan.
Vroeger met de XT500's en oude XLen en heb ik nog aardig wat blauwe kuiten en scheenbenen en knieën (onderkant stuur) opgelopen... meestal omdat je in de haast ff gauw wil aantrappen en dan gaat het fout...
Met die Husky kun je je been wel breken ja.. Maar waarschijnlijk niet bij het aantrappenPjeeee schreef:Hoi,
ik sta op het punt een husky 610 TE te kopen (supermotard)
maar iemand ze dat ik daarmee mijn been kon breken als ik hem niet van de eerste keer gestart krijg, omdat de kickstarter dan terugslaat.
is dit waar of is dit nog van vroeger?
Alvast bedankt
Een uitspraak van vroeger was altijd; als je een Maico 386 (1970/1971) of je CCM uit midden 70 tiger niet goed aantrapte dat je eindige tot aan de schouders in de golfplaten die motoren konden echt terug slaan; dus niet aantrappen onder de golfplaten
Gasgeven tijdens starten bij een 4takt is vragen om problemen, maar zolang je bij een 4takt die gaskraan niet aanraakt voordat die loopt zal er niet veel misgaan.
verstand op nul en nadenken
-
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
- Locatie: N52 00.692 E5 34.350
Ook bij een XT500 is het een kwestie van afstellen en durven
http://www.youtube.com/watch?v=bzqXxEXi7E8
http://www.youtube.com/watch?v=bzqXxEXi7E8
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Trap m'n KTM 640 zonder probleem aan,
gewoon net na de compressie slag zetten en door trappen.. geen probleem
gewoon net na de compressie slag zetten en door trappen.. geen probleem
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Dan kùn je je been ook niet breken Of je moet of iets struikelen.speedphreax schreef:Ook bij een XT500 is het een kwestie van afstellen en durven
http://www.youtube.com/watch?v=bzqXxEXi7E8
Btw, ik heb de handstart vorige zomer nog gedemonstreerd bij mijn XT-buurtgenoot , hij was ook bang voor een terugslag. Heb de motor wel zelf eerst afgesteld.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
EXC450-R / KLX250
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15
De techniek snappen en er feeling mee hebben is het hele eieren eten. Dan kan er niks mee gebeuren. Met andere woorden. Netjes de zuiger klaar zetten en trappen maar.