Ik ben inmiddels al een eind gevorderd met mijn project om van twee één goede te maken, en het resultaat valt niet tegen.
Het is uiteindelijk een basic sr43 met de snavel, tanks en zadel van de sr41, zonder al het overbodige plastic en met zo min mogelijk gewicht.
Maar ik heb nog wat vraagjes:
1/ Luchtfilter origineel, carburateur origineel (ultrasoon gereinigd), originele (nieuwe) nokkenas en tuimelaars, nu een Laser uitlaat (for race use only, opengeslepen en dempingsmateriaal erin gedaan, ook nog een soort DB killer erin die niet teveel lucht tegenhoudt)
RESULTAAT: loopt mooi, rustig stationair, zeker nadat ik het mengsel iets rijker heb gezet (totdat ie stationair niet sneller ging lopen en dan nog een halve slag extra), knalt niet meer in de uitlaat bij gas terugnemen en bougie kleurt goed.
Maar als ik boven de honderd kom begon ie opeens te stotteren of in te houden, iets laten zakken en alles was weer normaal.
Wat zou dat kunnen zijn?, te weinig benzine?
2/ De voorvork heb ik ook onderhanden gehad en met de dunste olie erin (Motul 5) en nu vindt ik hem veel beter, zeker in terrein maar nog is ie eerder te hard dan te zacht, in ieder geval is het verschil met de sr41 vork enorm.
Als ik met de rem ingetrokken bij stilstand op hem duw voel ik wat klikken, is dat normaal? hij heeft ook nog iets speling op het balhoofd denk ik maar dat is niet wat ik voel.
Ik heb foto's voor de liefhebber maar weet niet goed hoe ik die hier moet plaatsen.
Groetjes uit Millen
nog ff tunen en de laatste aanpassingen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Contacteer:
over dat klikken als je je rem bediend hebt bij stilstand,
als je een 2delige remschijf hebt (voor) dan kan deze ook klikken,
ik dacht eerst ook dat het mijn balhoofd was, maar dat bleek de schijf te zijn, kan geen kwaad zolang de speling niet debiel groot is.
als je een 2delige remschijf hebt (voor) dan kan deze ook klikken,
ik dacht eerst ook dat het mijn balhoofd was, maar dat bleek de schijf te zijn, kan geen kwaad zolang de speling niet debiel groot is.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Klik op 'Nieuw Antwoord' en je kan onderaan een bestand kiezen. Daar weer onder kan je je gekozen bestand toevoegen aan je bericht. Bestand mag niet te groot zijn, dus eerst even verkleinen (800x600 bijv)stoker schreef:Ik heb foto's voor de liefhebber maar weet niet goed hoe ik die hier moet plaatsen.
OJee
-
Voor het goed afstellen moet je een dyno run doen.. je kan wat spelen met de gasnaalden stand maar wil je het goed doen..
Raar dat je vork goed aanvoelt met dunne olie.. ik had #10 er in..
Het tikken kan komen omdat de poten getordeerd zitten of onder spanning staan, kan ook daarom aanvoelen als of ie stug is..
de binnen poten schuiven dan niet lekker en gaan schokkend in of uit..
Raar dat je vork goed aanvoelt met dunne olie.. ik had #10 er in..
Het tikken kan komen omdat de poten getordeerd zitten of onder spanning staan, kan ook daarom aanvoelen als of ie stug is..
de binnen poten schuiven dan niet lekker en gaan schokkend in of uit..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Check eens of er wel genoeg benzine van je vacuumpomp naar je carbs gaan. Misschien dat je net je vlotterbakken leegrijdt en die bij 100 niet meer snel genoeg worden bijgevuld. (ik denk dus slangetje of checken of ie niet geknikt zit)
Dat knikken is fucking naar blijkbaar. Doet de mijne ook.
Dat knikken is fucking naar blijkbaar. Doet de mijne ook.
Ik ben een beetje laat sorry heren.
Wat is een tweedelige remschijf? Die zou toch absoluut star moeten zijn of niet, het is wel een schijf met die ringetjes ertussen dat wel maar daar voel ik niets aan. Toch maar eerst het balhoofd afstellen maar dat is ook zeker niet wat ik voel, dat lijkt eerder van de vering te komen.
Getordeerde poten heb ik nog geen last van dacht ik, die draaien toch vrij, zodat het voorasje weerstandsloos er in schuift? M.i. kan je alleen de hoogte van de veerpoten onjuist zetten maar daarmee belemmer je de veerweg toch niet of ben ik mis? Ik woon hier in een offroad walhallah en daarom ben ik voor een soepel verende vork, omdat je daarmee kan blijven zitten waar je anders moet gaan staan, en voor de weg is hij nog zeker hard genoeg. In het terrein spaart me dat banden, velgen, het balhoofd en mijn rug.
Een dynorun wa kos dah, ik denk dat het misschien zoiets is als wat Daniel schrijft, echte knikken zie ik niet zo maar zou het niet in de koppelingen, pompje of in mijn met epoxy gecoate tank (buisjes) kunnen liggen, alhoewel daar toch een hele sloot benzine uitstroomt als ik een slangetje lostrek. Maar dat met die lege vlotterkamer klinkt plausibel.
Wat is een tweedelige remschijf? Die zou toch absoluut star moeten zijn of niet, het is wel een schijf met die ringetjes ertussen dat wel maar daar voel ik niets aan. Toch maar eerst het balhoofd afstellen maar dat is ook zeker niet wat ik voel, dat lijkt eerder van de vering te komen.
Getordeerde poten heb ik nog geen last van dacht ik, die draaien toch vrij, zodat het voorasje weerstandsloos er in schuift? M.i. kan je alleen de hoogte van de veerpoten onjuist zetten maar daarmee belemmer je de veerweg toch niet of ben ik mis? Ik woon hier in een offroad walhallah en daarom ben ik voor een soepel verende vork, omdat je daarmee kan blijven zitten waar je anders moet gaan staan, en voor de weg is hij nog zeker hard genoeg. In het terrein spaart me dat banden, velgen, het balhoofd en mijn rug.
Een dynorun wa kos dah, ik denk dat het misschien zoiets is als wat Daniel schrijft, echte knikken zie ik niet zo maar zou het niet in de koppelingen, pompje of in mijn met epoxy gecoate tank (buisjes) kunnen liggen, alhoewel daar toch een hele sloot benzine uitstroomt als ik een slangetje lostrek. Maar dat met die lege vlotterkamer klinkt plausibel.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Heb nu een F800GS en net een DR650se voor de lol
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
Dyno-run kost iets van 35 euri.
Scheelde mij een hoop werk tenminste....
Bij mijn sr43 zat standaard #135, nu #144 hoofdsproeier.
(semi open uitlaat+ k&n filter)
Sores met glijlagers wordt prijzig als er krassen op je binnenpoot komen.
Ik zou voorpoten loshalen en afzonderlijk testen, evt binnenveer eruit halen om pijnpunt bloot te leggen.
Test je balhoofd dmv: voorrem inknijpen en motor naar voor duwen. Je ziet de speling, als hij er is.....
Greetz sander
Scheelde mij een hoop werk tenminste....
Bij mijn sr43 zat standaard #135, nu #144 hoofdsproeier.
(semi open uitlaat+ k&n filter)
Sores met glijlagers wordt prijzig als er krassen op je binnenpoot komen.
Ik zou voorpoten loshalen en afzonderlijk testen, evt binnenveer eruit halen om pijnpunt bloot te leggen.
Test je balhoofd dmv: voorrem inknijpen en motor naar voor duwen. Je ziet de speling, als hij er is.....
Greetz sander
Over het vermogen heb ik niet te klagen, het is meer van heelhouden op de lange duur, dus daarom heb ik niet meteen aan een K&N luchtfilter gedacht. Is het zo dat als je (gewichtsbesparing) een lichtere en vrijwel open uitlaat monteert je ook aan de inlaatlucht kant minder weerstand nodig hebt en daarom ook meer benzine en een grotere sproeier? Of is dat onzin?
Ik wil het verbruik ook binnen de perken houden.
De voorvork heb ik samen met de Suzukidealer opengehaald en van nieuwe dubbele keerringen voorzien dus die lijkt me wel in orde dacht ik.
Ik wil het verbruik ook binnen de perken houden.
De voorvork heb ik samen met de Suzukidealer opengehaald en van nieuwe dubbele keerringen voorzien dus die lijkt me wel in orde dacht ik.
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
-
Meer lucht in en uit betekent ook meer benz toevoegen anders loopt ie te arm..
Met gereviseerde carbs heb ik ooit zo 1 op 18 gereden..
Als de kroopnplaten schuinstaan wringt de vork en gaat niet soepel, ook als het voorwiel niet goed uitgevuld is..
Met gereviseerde carbs heb ik ooit zo 1 op 18 gereden..
Als de kroopnplaten schuinstaan wringt de vork en gaat niet soepel, ook als het voorwiel niet goed uitgevuld is..
De kroonplaten staan goed, de voorpoten schuiven er probleemloos in en de geometrie is juist zo te zien, met mijn XT500 was dat een ander probleem, niet te doen.
Als je alleen de weerstand van de uitlaat verlaagt moet je dan toch de sproeiers vergroten?
Als je alleen de weerstand van de uitlaat verlaagt moet je dan toch de sproeiers vergroten?
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
-
- Contacteer:
klopt ja, ik heb de gasnaald gewoon verzet en dat klote schroefje voor onder verdraaid..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
www.prepworld.nl !
Kijk dat zijn kerels naar mijn hart, persoonlijk heb ik gewoon een electro schroevendraaiertje ingekort en bijgeslepen, zowel het handvat als de rest, werkt prima, kost niks, één minuut werk... maar die andere is mooier.
Wat is de procedure met die gasnaald? is dat er maar één? en wat moet er allemaal los?
Wat is de procedure met die gasnaald? is dat er maar één? en wat moet er allemaal los?
Iemand moet het doen...
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
twee XTtjes 500 gehad
één 1150GS, gehad
Eén Dr Big 800, gehad
-
Wil ik ook! als ik weer een BIG heb................Edwin schreef:Kijk, zo simpel kan het zijn. Kan de handyman die misschien niet in serie gaan maken
Zijn er 2, elke carb 1.Wat is de procedure met die gasnaald? is dat er maar één? en wat moet er allemaal los?
Tank er af, carb deksels los, gasschuifen er uit, naalden verplaatsen.. deksels vast zetten met inbusboutjes..
-
+2Edwin schreef:Kijk, zo simpel kan het zijn. Kan de handyman die misschien niet in serie gaan maken
(of mooie cad tekening? laat ik serie maken)