Okee dan, na zoveel tijd eindelijk weer een update. Hij is klaar. Foto's hieronder.
Technisch stond hij al lang klaar maar de carbon/kevlar opbouw moest nog geheel aangepakt worden. Dat is professioneel gebeurd, zonder gebruik van plamuur, zoals dat wel het geval was toen ik hem in bezit kreeg. Het resultaat is netjes, ook al is hij door het weglaten van al die plamuur niet superstrak en zit er ook weleens een pinhole in het spuitwerk.
Via Wim Oerlemans kwam ik nog in het mooie bezit van een echte VHM carburateur, met een hele hoop naaldbuizen, sproeiers en membranen, en via VHM kreeg ik nog wat meer naaldbuizen. Mooi spul allemaal.
Het originele blok ligt hier gereviseerd en wel op de plank, maar uit originaliteitsoverwegingen wordt het niet meer ingezet zoals ik elders in dit topic al eens had aangegeven. Een 620LC4-blok zonder balansas paste zonder aanpassingen in het frame.
Bij de eerste ritten bleek dat de motor zoveel olie zoop (onderblok nieuw maar zuiger/cilinder en kop niet), dat hij niet af te stellen was. Heeft toen nog een nieuwe nicasil gekregen en een 102 mm Woessner zuiger. Verder is de cilinderkop naar ABP gegaan voor een tuning en heeft hij 32 mm uitlaatkleppen gekregen.
Hij loopt nu goed, al vind ik hem nog steeds niet heel snel aanvoelen. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ik in het dagelijks leven een LC8 Adventure S rijd...
Okee, dan de foto's. Gisteren genomen:
Rally KTM LC4 1989
Moderator: ghulst
In een woord: schitterend.
Bedankt voor je verslagen, en je doorzettingsvermogen.
Afgelopen jaren was er zo'n discussie over die nieuwe tanksetup in het achterspatbord, maar deze had hem dus al in 1989!
Moeten nog wel wat Dakar stickers op.
Bedankt voor je verslagen, en je doorzettingsvermogen.
Afgelopen jaren was er zo'n discussie over die nieuwe tanksetup in het achterspatbord, maar deze had hem dus al in 1989!
Moeten nog wel wat Dakar stickers op.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
Hmmm, doorzettingsvermogen valt op zich wel mee hoor... Het waren meer persoonlijke omstandigheden die de restauratie uit hebben laten lopen tot 7 jaar. Kijkend naar de uren die er daadwerkelijk in zitten, dan valt het allemaal nog wel mee.
Haha, die tanksetup is inderdaad niks nieuws. Deze KTM had dat als eerste, ook al zit er nog wel iets van een (heel klein) alu subfame onder om de hele boel te ondersteunen. Maar achtertank, achterspatbord en zadelondersteuning is uit een stuk.
Naar wat bestickering ben ik nog op zoek. Komt ook wel denk ik.
Haha, die tanksetup is inderdaad niks nieuws. Deze KTM had dat als eerste, ook al zit er nog wel iets van een (heel klein) alu subfame onder om de hele boel te ondersteunen. Maar achtertank, achterspatbord en zadelondersteuning is uit een stuk.
Naar wat bestickering ben ik nog op zoek. Komt ook wel denk ik.