Vastzittende kickstarter (XR600)

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Noppers,

Zo vreemd, zaterdag na een stukje toeren zet ik m'n fiets uit, wil h'm na 2 minuten weer aankicken, en op dat moment is er totaal geen beweging meer te krijgen in de kickstart. In het begin nog een paar centimeter, maar daarna helemaal niets meer.

Roept u maar.

Mvg.

Richard
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Niemand een idee waar ik moet beginnen met zoeken?
Gebruikersavatar
yamaha 4-stroke
Berichten: 14
Lid geworden op: zo nov 16, 2003 17:15

hoe bedoel je? kickstarter niet meer naar beneden of niet meer uit klappen?
next bike:crf 450
JoeBaR
Berichten: 1980
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

de motor in zn hoogste versnelling voorzichtig naar achter duwen ... dan kijken of je daarna de kickstarter naar beneden kunt duwen ... waarschijnlijk zit er iets tussen het kickstart mechaniek of tandwiel.. een stukje tandwiel of lager misschien?.. dit was ook zo het geval met mn eerste LC4 ktm :(
4 strokes only !!
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Dit kan vanalles zijn : van een stukje metaal .. tot een vastloper :?

Is er voldoende olie op?
Komt er geen beweging in eenmaal afgekoeld?
Gebruikersavatar
Bart M
Berichten: 367
Lid geworden op: wo mei 07, 2003 10:47
Locatie: Westerlo-België

Nog een mogelijkheid: nokkenasketting versprongen/gebroken: dan zit nu de zuiger waarschijnlijk tegen de kleppen te duwen :roll:
Had ik ook eens: 2 nieuwe kleppen en ik was er van af...
Je zal mi toch eens moeten beginnen demonteren, want zo voor de vuist weg kan niemand de juiste oorzaak voorspellen :!:
Succes ermee !
Keep on smiling!
xr-manu
Berichten: 200
Lid geworden op: vr sep 05, 2003 21:38
Locatie: Aalst-België

Het kan idd een kromme klep zijn ook,klep loopt vast in z'n zitting en hop zuiger ertegen.Afgebroken chokeklep kan ook bij een XR600(metaalmoeheid of te lang met choke "op" rijden).Het blok zal in iedere geval open moeten ,ja :roll:
Richard R.
Berichten: 32
Lid geworden op: vr jan 10, 2003 14:04
Locatie: Gouda
Contacteer:

Oke, bedankt voor jullie reacties. Ik zal het punt voor punt na gaan lopen. Het blok moet los, dat is een feit.

Gr.

Richard
Gast

Schuif het rubber er even af tss je Airbox en carbu. Kijk of de chokeklep nog kompleet is(onderaan t.h.v. vlinderklep).Das 5 min werk.Dan weet je dat al.Mss moet alleen de cilinderkop los ,daarvoor moet het blok niet uit de kader. :idea:

Manu
Plaats reactie