Stroom van brandstofkraan!

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Hoi allemaal,

Ik kreeg nu voor de tweede keer een vonk van de brandstofkraan. De bougiedoppen zijn de eerste keer vervangen. Ik dacht dat het toen verholpen was. :?
Na een week moest er weer benzine in ( :x niet leuk met deze prijzen). Weer kreeg ik een vonk van de brandstofkraan of de stationaire schroef bij de carburators dat maakt niet uit. Het water kwam wel met bakken uit de lucht.

Weet iemand wat dat kan zijn? Ik heb geen x@%&8& verstand van stroom.
Alvast bedankt voor de reacties.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

Ik zou de tank en zadel er eens afhalen en alle bedrading eens goed volgen / checken op kapotte omhulsel.

LEO
Laatst gewijzigd door Leo op za jan 15, 2011 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Monstersmurf
Berichten: 433
Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
Locatie: Amsterdam

Uhm hoe zijn je spoelen?? die dingen aan twee zijden onder de tank aan frame? Aan andere kant van je bougie kabel dus? Bij mij was de nul draad die onder boutje zit verroest en maakte slecht contact..
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Thanks, Ik zal alles even een keer nalopen.
Voor de rest start de DR goed. Alleen als het blok warm is iets minder.

Ik moet dan iets gas geven om te starten. Is dat normaal of is dat een gevolg van een niet goede massa?

Groeten Marcel
Hierbij ook nog even een foto van mijn DR
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
mueslimonster
Berichten: 101
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 10:28
Locatie: Amersfoort

Een slechter startende DR bij warme motor is volgens mij iets algemeens. Ik merk het ook wel en heb volgens mij vaker gelezen dat anderen daar ook last van hebben.
Dondor Big '93
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Volgens mij heb ik het gevonden. Het was een stroomdraad die bij de stekker door was en die tegen de tank aan komt.
Vanaf volgende week weet ik het zeker. Ik ga meteen even een beurtje geven. Alles is er toch af.
Bedankt voor het meedenken.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
BIG88
Berichten: 1702
Lid geworden op: di okt 29, 2002 21:41
Locatie: Limboland

een slecht warm startende big is meestal dezelfde die koud zonder choke start en niet knalt als je het gas los laat :?

m.a.w. te rijk mengsel stationair
have BIG fun

D.F.M.T.
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

statische elektriciteit door synthetische kleding denk ik
Afbeelding
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2200
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) Geen latex ondergoed?
Zadelverwarming stuk?
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Geen latex ondergoed en de zadelverwarming doet het best. :D

Maar nu doet de startmotor het niet. :cry:
Alles heeft stroom. Wat kan dat nu weer zijn? :evil:
Een hoofdzekering of een beveiliging, en hoe te testen?

Voor de 4 keer binnen drie dagen alles er af slopen vind ik geen optie meer!
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Leo
Berichten: 5856
Lid geworden op: zo mar 20, 2005 00:31

MROE schreef:Voor de 4 keer binnen drie dagen alles er af slopen vind ik geen optie meer!
Moet i kosten ?
:lol:

Schrale troost is dat ik ook alles 5 keer los heb moeten gooien voor de carbs juist te krijgen.

Ik gok op de koppelingsbeveiliging / zijstandaardbeveiliging

Succes !

LEO
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Hij is niet te koop hoor. Ik vind het een heerlijke motor.
En als die het doet rij ik elke dag woon/werk. :lol:

Ik zal vanavond even kijken. Wordt vervolgt.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
DR-Big
Berichten: 1148
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Die schakelaar bij de koppeling en die bij je standaard moet je gewoon weghalen en de draadjes aan elkaar solderen. Ben je van een hoop gelazer af. Bij mij was die koppelingsschakelaar ook stuk. Gaf een hoop gelazer om te starten, kwam handen te kort.
Gebruikersavatar
MROE
Berichten: 150
Lid geworden op: ma nov 22, 2010 17:17
Locatie: IJsselmuiden

Bedankt, dat heb ik vaker gehoort. Dat zal ik een keer allemaal doen.

Na het rommelen met de kabels doet de DR het weer. :D En loopt zeer mooi. Wat een buurt al niet kan doen!
En ik ben de vonken kwijt van de brandstoftank. hehe.
Vandaag weer heerlijk naar het werk gereden.
Voor iedere oplossing is er wel weer een andere uitdaging.
KTM 1290 Adventure S, XL600V ta.
Plaats reactie