even voorstellen: nieuwe DR BIG eigenaar

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

ktm Wim schreef:aha vandaar de verschillen met mijn carburateur, al zijn het wel kleine verschillen. Ik heb zelf een kleine Branson ultrasoon unit en gebruik ook de vloeistof van branson. naam weet ik zo niet. neem af en toe een flesje mee van mijn werk. Vloeistof is veilig voor metalen en rubbers.
aha! Ik zou ook wel wat in de ultrasoon kunnen zetten maar geen grote objecten dus de grote delen gaan niet passen. Maar de sproeiers zelf, no problemmo!

Moeten ze er wel uit willen....

Greetz!
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Ik zie dat je uit Groningen komt, dat is niet zover bij mij vandaan. Mocht je ze een keer gereinigd willen hebben, zeg je het maar.
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

ktm Wim schreef:Ik zie dat je uit Groningen komt, dat is niet zover bij mij vandaan. Mocht je ze een keer gereinigd willen hebben, zeg je het maar.
THNX! Ik ga eerst proberen de stationairsproeier er na kruipolie treatment uit te draaien maar mocht die techniek niet lukken dan hoor je het wel. Want dan kan ik helaas niet anders dan het in zn geheel reinigen.

TOP!
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

mrLittle schreef:Mooie machine hoor KTM wim, mooie kleurstelling.

Nou hier weer een update van mn carb-service.
Vandaag dus Brunox kruipolie (eigenlijk alles-olie) gehaald. Ruikt lekker dat spul!
Ohja business... Ik spuit dat spul dus in de stationair sproeier en zie het langszaam verdwijnen... Dus helemaal verstopt is ie niet...
Toen even goed optische inspectie gedaan en vergeleken met de andere stationairsproeier. Wat me opviel is dat de linker duidelijk al wat losmaak pogingen was ondergaan (gezien de slijtage).
Toen ik het probeerde kreeg ik er geen beweging in en beschadigde ik hem alleen maar meer. Dus ik blijf nu even een dag lang kruipolie aan brengen elke keer als ik er langs kom.
Morgen met een beter passende schroevendraaier nogmaals proberen.
Is het heel erg als deze doldraait? Nog tips om dit te voorkomen?

Greetz Jelle
Hey Jelle, geef het wat meer tijd dan een dag...
En als je de sproeier beschadigt geeft dat natuurlijk een mindere flow :wink:
Geen probleem want stuur er zo 1 op :wink:
Maar heb je al gprobeert er pers lucht op te zetten?
En je zou de kruipolie te voorschijn moeten zien komen in het gat wat je op je foto met je duim afdekt :wink:

o de tip om iets los te draaien met een schroefendraaier is een impact schroefendraaier, heb je die niet zoals ik geef dan een tik op de kop van de schroefendraaier met een hamer op het moment dat je kracht zet :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

jammer dat we zo verspreid wonen, wij allemaal bij elkaar zouden een zeer goed uitgeruste werkplaats vormen zeg. kost dat zo'n ding.
of wat is onze bijdrage aan jou als we ze opsturen met een retour enveloppe om te reinigen
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Nou de sproeiers zijn eruit! Nu mee naar het werk genomen en ik zet ze even in het ultrasoon. Ik moet nog even een maniertje vinden om alles schoon te blazen zoals zappa dat beschreef.

Maar dan zonder compressor, die heb ik niet.

Ohja, ik ga komend weekend naar de motorbeurs in Groningen en ik dacht even te kijken of ik een stuurtje kan scoren (iets rechter dan origineel) als ik nu ga staan op de pedalen dan komen mn bovenbenen bijna tegen de handvaten aan en dan sukkel ik er zo overheen...

Aangezien mijn motor nu helaas niet om de hoek staat (100km van mn huis). Vroeg ik me af of jullie kunnen bevestigen dat de diameter 22mm is. En hebben jullie aftermarket aanraders? Misschien zijn die wel te vinden op de beurs.

GreetZ!
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

8) 22mm is corect, ik geloof dat de choppersturen 28 mm zijn,
mocht je ooit langs Vaasen (bij Apeldoorn) komen, hieronder hangen er wel 50 ,voor leuke prijsjes.
Leuke zaak , aardige kerel.

http://www.offroadcentrum.nl/

Gr Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

de antrapper schreef:8) 22mm is corect, ik geloof dat de choppersturen 28 mm zijn,
mocht je ooit langs Vaasen (bij Apeldoorn) komen, hieronder hangen er wel 50 ,voor leuke prijsjes.
Leuke zaak , aardige kerel.

http://www.offroadcentrum.nl/

Gr Hans D
Wow als ik de fotos van zn shop moet geloven moet ik maar een keer een tripje naar Vaassen organiseren (vanuit Groningen, dat wel!).

Eerst de Biggie goed laten lopen! Dat is hoogste prioriteit!
DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Europese en Japanse fietsen hebben 22 mm, amerikaanse fietsen hebben 1 inch (25 mm). Sommige Japanse choppers hebben ook een 25 mm stuur om maar zo goed mogelijk op het origineel te lijken...

Ik heb een Magura stuur en die is nog dikker, maar die heeft een adapter. Een Big heeft dus een 22 mm stuur.


OJ
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Hoi jongens,

nog ff een vraagje past de carburateur van een DR800 (SR42) op een DR750, of is het mogelijk onderdelen over te zetten??
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

futurist schreef:jammer dat we zo verspreid wonen, wij allemaal bij elkaar zouden een zeer goed uitgeruste werkplaats vormen zeg. kost dat zo'n ding.
of wat is onze bijdrage aan jou als we ze opsturen met een retour enveloppe om te reinigen
futurist
Hoi futurist

Mocht je iets gereinigd willen hebben, geen probleem, stuur maar op.
Natuurlijk kost het niets. (verzendkosten uitgezonderd :-) )

PS ik kom regelmatig in Lommel mocht dat in de buurt zijn?

Grtjs,
Wim
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

ktm Wim schreef:Hoi jongens,

nog ff een vraagje past de carburateur van een DR800 (SR42) op een DR750, of is het mogelijk onderdelen over te zetten??
de carbs passen gewoon, maar hoofdsproeiers, gasnaaldhuis en en andere sproeiers zijn allemaal anders.
Welke onderdelen wou je vervangen?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ik woon in Essen op de grens onder Roosendaal, misschien ligt dat op de route??
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Hoi zappa,

ik kan aan een carburateur komen van een DR800 voor 40 euro. en dacht dat het misschien de moeite waard zou zijn om deze op de DR750 te plaatsen.


@futurist,
Essen ligt niet echt op de route :-(
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Hey Wim,

Gelijk kopen en er op zetten en kijken hoe het loopt :wink:
krijg je ze niet goed afgesteld kan je ze altijd weer verkopen.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

1carb of 1set, aan een losse heb je namelijk niet zo heel veel..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

Een set, maar ik weet nog niet of ik deze ga monteren. De motor is zo goed als klaar, alleen topsnelheid ontbreekt nog, verder loopt uitstekend. Heb inmiddels een afspraak bij Mulders motoren om de motor verder af te stellen middels Dynobank :-)
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

ziet er tof uit, mooie handkappen, leuke kleur stelling zo, bijzonder (niet Leo) zadel. nu de fun van het rijden nog.
succes op de bank
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Strak! 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Wow dat ziet er inderdaad strak uit!

Hey jongens,

Ik kan de carburateur fabrieksafstellingen niet helemaal uit het owners manual halen, tenminste ik kan het niet vinden (of begrijpen ;-)).

Heeft iemand deze gegevens paraat?

Veel plezier morgen op de kauwe klauwe dag!


Greetz
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

ik weet uit ervaring dat Zappa en Leo jou dit prima kunnen uitleggen.

Succes.

morgen ff naar de motorbeurs in Groningen
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

mrLittle schreef:Wow dat ziet er inderdaad strak uit!

Hey jongens,

Ik kan de carburateur fabrieksafstellingen niet helemaal uit het owners manual halen, tenminste ik kan het niet vinden (of begrijpen ;-)).

Heeft iemand deze gegevens paraat?

Veel plezier morgen op de kauwe klauwe dag!


Greetz
Leo? nu ja, hij weet er wel iets van af ondertussen.. :P

wat wil je weten?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

ik wou hem niet te kort doen hahahaha.
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
mrLittle
Berichten: 61
Lid geworden op: zo okt 24, 2010 11:17

Sorry,

Ik had eerst beter even de sleuteltips kunnen doornemen!

Dus de "leerlaufgemischschraube" op 1.5 (eerst voorzichtig helemaal in-draaien en dan dus die 1,5 slagen terug, right!?)

Dan de gasnaald misschien een standje hoger? of is dat nog niet aan de orde? eerst gewoon?

Greetz
Gebruikersavatar
ktm Wim
Berichten: 31
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 21:52
Locatie: Appingedam

voor de 750 is het 2.5 slag uit draaien en de naald op middelste stand.
DR 750S
KTM SM 950
KTM 640LC4
Plaats reactie