Montage.. eindelijk begonnen
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb wel een set poten staan voor je..
Let op, ook voor de CR zijn vast verschillende veren voor verschilende gewichtsklasse rijders.. en gewoon een CR veer er op gooien zonder de orginele demper van de BIG aan te passen lijkt me een slecht idee..
Let op, ook voor de CR zijn vast verschillende veren voor verschilende gewichtsklasse rijders.. en gewoon een CR veer er op gooien zonder de orginele demper van de BIG aan te passen lijkt me een slecht idee..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
@ camokat: Heb geen complete vork staan.. Heb idd ook poten en de uhm brugstukken.. (naam kom ik ff niet op) ps.. wat zijn je plannen??
@ zappa: Dat ben ik met je eens, vandaar Jan Droog gemaild..
@ zappa: Dat ben ik met je eens, vandaar Jan Droog gemaild..
De plannen zijn iets lichters erbij voor oefenen en spelen .... ivm met de combinatie "mijn conditie, weinig oefenruimte in de omgeving & het heel willen houden van mijn DR"
en nou heb ik mijn oog laten vallen op een ouwe DR400 ... maar die heeft trommelrem vóór ... vandaar de interesse in de DR750-vork
en nou heb ik mijn oog laten vallen op een ouwe DR400 ... maar die heeft trommelrem vóór ... vandaar de interesse in de DR750-vork
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Zojuist antwoord van Jan Droog..
Idd zwaardere veer echter rijd hij ook aan de demper te reviseren en wat meer demping mee te geven.. (anders kans op springerig gedrag door sterke veer..) over maandje maar eens kijken..
Idd zwaardere veer echter rijd hij ook aan de demper te reviseren en wat meer demping mee te geven.. (anders kans op springerig gedrag door sterke veer..) over maandje maar eens kijken..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Mail:
mogelijkheden zijn er genoeg, maar wat mag het allemaal gaan kosten,
ik denk dat jouw idee nog niet zo verkeerd is.
de schokbreker reviseren +wat meer demping erin en een hardere veer zullen ervoor zorgen dat je weer met veel plezier op de motor kan rijden.
kosten van dit alles zo ong. 250 eur
is de strekking
mogelijkheden zijn er genoeg, maar wat mag het allemaal gaan kosten,
ik denk dat jouw idee nog niet zo verkeerd is.
de schokbreker reviseren +wat meer demping erin en een hardere veer zullen ervoor zorgen dat je weer met veel plezier op de motor kan rijden.
kosten van dit alles zo ong. 250 eur
is de strekking
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Uit de oude doos, over de Jan Droog demper;
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... =jan+droog
http://alpha.messageboard.nl/182/viewto ... =jan+droog
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Wat heb je nog nodig?? Kan ik ff kijken wat ik voor je heb..CamoKat schreef:en de complete voorvork die erin zat? gaat die weg?Monstersmurf schreef:.. voor de voorkant komt er een andere vork in.. dat eerst proberen..
Als het komende week mee zit heb ik er een nodig ... compleet ...
cheers,
Dennis
Nou, ik ga morgen ochtend kijken (met auto en aanhanger) en alstie start en geen olie lekt koop ik 'm.
en dan heb ik nodig:
- beide vorkpoten
- kroonplaten (indien DR750 poten dikker zijn dan DR400)
- remklauw
- remleiding
- die 2 kunststof kappen (o.a. bescherming schijf)
- de as met vulbussen en opnemer met km-kabel
voorwiel met schijf heb ik al .... maar als die er ook bij zit ben ik ook blij
.... eh .... ja .... dus eigenlijk een complete voorvork
'k hoop alleen wel dat m'n budget toerijkend zal zijn, anders moet dát deel van het project ff wachten
en dan heb ik nodig:
- beide vorkpoten
- kroonplaten (indien DR750 poten dikker zijn dan DR400)
- remklauw
- remleiding
- die 2 kunststof kappen (o.a. bescherming schijf)
- de as met vulbussen en opnemer met km-kabel
voorwiel met schijf heb ik al .... maar als die er ook bij zit ben ik ook blij
.... eh .... ja .... dus eigenlijk een complete voorvork
'k hoop alleen wel dat m'n budget toerijkend zal zijn, anders moet dát deel van het project ff wachten
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
En de laatste opmerking komen we wel uit als ik alles bijeen heb word dan wel ff pb-tje..CamoKat schreef:Nou, ik ga morgen ochtend kijken (met auto en aanhanger) en alstie start en geen olie lekt koop ik 'm.
en dan heb ik nodig:
- beide vorkpoten (heb ik voor je van Dr 800)
- kroonplaten (indien DR750 poten dikker zijn dan DR400) (van een 800 )
- remklauw (helaas al weg)
- remleiding (helqaas al weg)
- die 2 kunststof kappen (o.a. bescherming schijf) (van schijf nooit gehad, andere??)
- de as met vulbussen en opnemer met km-kabel (heb ik waarschijnlijk voor je)
voorwiel met schijf heb ik al .... maar als die er ook bij zit ben ik ook blij
.... eh .... ja .... dus eigenlijk een complete voorvork
'k hoop alleen wel dat m'n budget toerijkend zal zijn, anders moet dát deel van het project ff wachten
Okidoki
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
IN volle afwachting tot de plof weer braaf ploft.. Ben ik maar banden gaan kijken ... De rest is wel duidelijk maar banden!?!? Zoek functie gebruikt maar kom ik niet echt uit..
Ik ga toch maar 21 inch laten spaken op voornaaf....
Dus... standaard banden maten...
Heb wat meer off-road te gaan, maar helaas is een echt grove noppenband voor mij een stap te ver..
Gil het maar? Kenda scout? Uhm pirelli scorpion, Michelin Anakee ?/?
PS vanmiddag foto's zwart frame (met hoop ik blok en balhoofdlagers erin)
Ik ga toch maar 21 inch laten spaken op voornaaf....
Dus... standaard banden maten...
Heb wat meer off-road te gaan, maar helaas is een echt grove noppenband voor mij een stap te ver..
Gil het maar? Kenda scout? Uhm pirelli scorpion, Michelin Anakee ?/?
PS vanmiddag foto's zwart frame (met hoop ik blok en balhoofdlagers erin)
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
heb van de week de Mefo explorer eronder, nog geen meter
mee gereden maar hij ziet er wel al stoer uit. Schijnt het op straat ook behoorlijk te doen, en slijt niet te hard
Straks de bagger in, vanavond weet ik meer.
Hans D
mee gereden maar hij ziet er wel al stoer uit. Schijnt het op straat ook behoorlijk te doen, en slijt niet te hard
Straks de bagger in, vanavond weet ik meer.
Hans D
Big Bigger Tiger en weer Big
have fun and keep the shiny part up
futurist
PS voor mij wordt het vandaag gewoon werken................
futurist
PS voor mij wordt het vandaag gewoon werken................
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- de antrapper
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
- Locatie: Apeldoorn
Op tijd bij de start, lekker, bakje koffie, rolgeplakt, pak aan, rol in de houder,parkeerplaats af, oliedruk lampje aan , zal wel een coctactslotwaterprobleem zijn, maar durfde de gok niet te wagen,
jammer een mooie rit gemist,
Maar ik heb de rol , dus volgende zaterdag poging 2
jammer een mooie rit gemist,
Maar ik heb de rol , dus volgende zaterdag poging 2
Big Bigger Tiger en weer Big
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Ben benieuwd naar je ervaring.de antrapper schreef: heb van de week de Mefo explorer eronder, nog geen meter
mee gereden maar hij ziet er wel al stoer uit. Schijnt het op straat ook behoorlijk te doen, en slijt niet te hard
Straks de bagger in, vanavond weet ik meer.
Hans D
mvg Een Explorer fan
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Begin van de dag
Door KTM aanslagnokken past het niet dus de frees erin..
Past wel
Dan maar gelijk vork proberen...
Ook ff tank weer 1 kleur gemaakt..
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Strak hoor!Monstersmurf schreef:IN volle afwachting tot de plof weer braaf ploft.. Ben ik maar banden gaan kijken ... De rest is wel duidelijk maar banden!?!? Zoek functie gebruikt maar kom ik niet echt uit..
Ik ga toch maar 21 inch laten spaken op voornaaf....
Dus... standaard banden maten...
Heb wat meer off-road te gaan, maar helaas is een echt grove noppenband voor mij een stap te ver..
Gil het maar? Kenda scout? Uhm pirelli scorpion, Michelin Anakee ?/?
PS vanmiddag foto's zwart frame (met hoop ik blok en balhoofdlagers erin)
Heidenau K70.. fijn bandje op en naast de weg!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Op dit moment zelfs meer door ontbreken aanlagen..
Moet nog ff verder opbouwen en dan max stuuruitslag bepalen .. dan ook een aanslag maken zoals op originele vork zit..
Zal in de gaten houden... die K70
Moet nog ff verder opbouwen en dan max stuuruitslag bepalen .. dan ook een aanslag maken zoals op originele vork zit..
Zal in de gaten houden... die K70
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Tja.. valt inderdaad tegen.. want... voorwiel past niet meer, rem past niet meer.. balhoofdpen moet je omzetten en dan past bovenste balhoofdplaat niet .. busje voor draaien.. Dan zitten de aanslagnokken in de weg ..HLK schreef:Hm...die voorvork is echt nice. Met een bee-tje mazzel hoef je er ook weinig (niks?) aan te veranderen, zo'n 950 Adv is immers ook niet de lichtste.
Even kijken op m'n bankrek....nee laat maar.
Maarrr lengte en idd de gewichts instellingen zijn goed als het goed is.. Afstellingen zijn natuurlijk nog mogelijk gezien volledige instelbaarheid..
WOW ziet er gaaf uit.................
keep up the good work, waar gaat de DR voor dienen met zulk mooi spul erin?
wordt iets om jalours op te zijn, behalve op je bankrekening denk ik
futurist
keep up the good work, waar gaat de DR voor dienen met zulk mooi spul erin?
wordt iets om jalours op te zijn, behalve op je bankrekening denk ik
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Hm ja, zo had ik het nog niet bekeken. Het zijn de accessoires die je nekken, hehe. Maar als je er in slaagt om het hele 950 Adv-pakket bij mekaar te sparen en op de DR te schroeven ben je echt een..held!Monstersmurf schreef: Tja.. valt inderdaad tegen.. want... voorwiel past niet meer, rem past niet meer.. balhoofdpen moet je omzetten en dan past bovenste balhoofdplaat niet .. busje voor draaien.. Dan zitten de aanslagnokken in de weg ..
Ja, uitslag van de standaard vork is 240mm (bij SR43, volgens het handboek), en deze doet 250mm, toch?Maarrr lengte en idd de gewichts instellingen zijn goed als het goed is.. Afstellingen zijn natuurlijk nog mogelijk gezien volledige instelbaarheid..