Girls-weekend; Even recapituleren

OTR-ritten, enduro's, crosswedstijden, roadbookritten, reizen, enz.

Moderator: ghulst

Gast

Dus even voor de duidelijkheid en correct me if I'm wrong:

Zaterdag:
Tijd: 10.30
Lokatie: Uddel
Activiteit: Dagje rijden op de Veluwe

Zaterdagavond:
Tijd: Nog onbekend
Lokatie: Wordt nader bekeken afhankelijk van de deelnemers
Activiteit: Gezellig hapje en drankje doen

Zondag:
Tijd: 11.00
Lokatie: Amsterdam
Activiteit: Dagje rijden in het havengebied

Dit is het wel zo'n beetje toch??

Danielle
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Zeer juist tot zover. :!:
Voor degenen die niet weten waar het over gaat: :painting: girls only!!! :painting:

Zijn er nog meer geïnteresseerden voor zaterdagavond? Dan wordt het stillekesaan tijd om dit te laten weten. Als er niemand anders wil komen, gaan Danielle en ik lekker intiem dineren in de buurt van Uddel. :toost: Als er andere meiden mee willen doen, kunnen we eventueel ergens meer centraal afspreken. Laat maar horen!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
louise
Berichten: 17
Lid geworden op: wo okt 08, 2003 18:17
Locatie: hengelo

Ik ga zaterdag na de rit weer richting huis.

Louise
Freek
Site Admin
Berichten: 2036
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Veel plezier meiden :!:
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
Gebruikersavatar
Kees
Berichten: 329
Lid geworden op: di jun 11, 2002 10:32

Have fun lady´s

Enneu pas op voor verdwaalde noppen ridders :wink:
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Ik hoop dat het toch nog een beetje leuk wordt. Zaterdag geen ritje op de Veluwe want Danielle is terug door haar knie gezakt :cry: en Louise heeft afgezegd :( . Zondag gaat wel door in Amsterdam. We zijn dan normaliter nog met drie.
't Lijkt voorlopig geen overweldigend succes, een girls weekend. :(
Beter een slecht karakter dan geen karakter
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Ik moet morgen m'n huskie uitlaten en dat doe ik waarschijnlijk in ams. Dus pas op hè, rechts heeft voorrang.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hee girls, jullie hebben jezelf goed verstopt in het havengebied. Ik zag alleen af en toe een Ktm-er, waar ik vriendelijk naar heb gezwaaid.
Hoe was het?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

huskie schreef:Hee girls, jullie hebben jezelf goed verstopt in het havengebied. Ik zag alleen af en toe een Ktm-er, waar ik vriendelijk naar heb gezwaaid.
Hoe was het?
Dan zat jij duidelijk ergens anders, want bij ons was er véééél volk!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Een verslagje dus.
:smilecolros: Het Girls Weekend was FANTASTISCH !!!! :smilecolros:
Het zag er eerst niet erg rooskleurig uit, Danielle die haar knie weer verzeerd had, Louise die moest afzeggen ... maar het is dus allemaal dik in orde gekomen.
Zaterdag rond 12u toegekomen bij Danielle. Die stond me op te wachten in crossbroek! Yeah, ze zag het dus toch zitten om een rustig ritje te gaan doen. "Rustig" is allemaal relatief, want het terrein daar rond de Veluwe was heel anders dan ik gewend ben. In België vind je vooral klei en leem, met veel modder, diepe tractorsporen en motorsporen, boomwortels, bergop en bergaf, veldwegen vol putten, sporen en losliggende stenen. Je hebt er dus vaker het meer "technische" werk, minder snelheid. Bij Apeldoorn waren het heel snelle rechtdoor-wegen, met als enige moeilijkheid het mulle zand (de moelijkere stukken had Danielle er ook wel uitgelaten vanwege haar knie). Ik moest wel mijn best doen om Danielle bij te houden, die er ondanks haar kapotte knie toch wel flink doorging. We wilden nog even op een crossparkoerstje gaan rijden, maar het ene was afgesloten en op het andere was een drie-uurs-koers bezig, dus dat ging niet door. Niettemin toch een paar uurtjes lekker gereden en goed gebabbeld. Danielle moet binnenkort haar kruisband laten opereren en is dan ruim een half jaar out. Als haar knie het toelaat, komt ze samen met haar vriend volgend weekend een keertje meerijden in België, nu het nog even kan. Ik kijk er heel erg naar uit! 's Avonds met zijn drietjes een heerlijke pizza gaan eten en na nog wat gekeuvel bij een biertje op tijd in bed.
Zondag ging Danielle ging met haar vriend naar Varsseveld. Met haar zere knie ging ze zelf wel niet rijden.
Ik vertrok dan naar Amsterdam, waar ik om 11u afspraak had met Anneke en Monica. Ze hadden me vroeger al verteld dat ze op zondag regelmatig naar het Westelijk havengebied gingen, en dan na een half uurtje rijden een kopje thee dronken (zelf de thermos meegebracht in de rugzak), nog wat rijden en na een uurtje of twee weer naar huis. Ik vond dit eerst een heel vermakelijk verhaal ("wat een mietjes !!! amper begonnen en dan gaan ze al thee drinken") maar oh oh wat heb ik me vergist! Na een kwartiertje rijden over de knippen en door het mulle zand hing mijn tong al op mijn schoenen. En toen was ik blij met het kopje (plastieken bekertje moet ik zeggen) thee en een stukje speculaas. Hoedje af voor die meiden, die met hun oude XR 250 en XT 600 toch niet de makkelijkste motoren hebben voor dat terrein.
Het gebied was duidelijk goed gekend bij crossers, quads, en alles wat met noppenbanden in het zand wilde komen spelen. We zagen zelfs een dikke GS die zich in het zand waagde. Er was geen afgebakend parkoers of zo, je kon eigenlijk overal rijden, juist wel opletten als er iemand van een andere kant kwam. Maar dat ging allemaal heel goed.
En toen gingen we gauw verder spelen in de zandbak. Daar ik nog nooit een crossparkoers vanop de motor beleefd heb, was het mulle zand (en ook de knippen) behoorlijk nieuw voor me. Maar ik had er al gauw heel veel lol in. Mijn KDX-je vond het zo leuk op het "strand" dat ie meermaals de neiging niet kon weerstaan om wat te gaan liggen zonnen in het zand. Ik moest hem streng toespreken dat het de bedoeling was dat ie overeind bleef.
Ik voelde me op het eind van de dag als een kind in Disneyland dat niet naar huis wil. Ik viel wel ongeveer van mijn motor van pure vermoeidheid, maar 't was ook zo leuk!!!
Hier wil ik zeker vaker terugkomen. Vanuit Erps-Kwerps is het een dikke twee uur rijden, dus om alleen te komen op één dag heel en weer is het voor mij net iets te vermoeiend. Maar ik vind zeker wel een paar vriendjes in de club die mee in de zandbak willen gaan spelen, dus als die de autorit voor hun rekening nemen kunnen we zeker eens op een zondag in Amsterdam gaan rijden.
Anneke en Monica wilden ook graag een keertje in België komen rijden. Ze zijn van harte welkom!
Om te eindigen, een heel grote "Dankjewel" aan Danielle, Anneke en Monica die me een onvergetelijk Girls-weekend bezorgd hebben!
Laten we dit in het voorjaar een keertje herhalen, maar dan in Bilstain, het "Disneyland voor offroadrijders" in België.
Beter een slecht karakter dan geen karakter
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 09:45
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Ik vond het vreselijk leuk dat je er was, en je bent wat mij betreft altijd welkom!! En in Amsterdam kom ik volgend jaar ook een keer rijden, als Anneke en Monica zich nog eens willen lenen voor voorrijden!

Liefs Danielle
Morituri te salutant
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

Danielle schreef:En in Amsterdam kom ik volgend jaar ook een keer rijden, als Anneke en Monica zich nog eens willen lenen voor voorrijden!
Eigenlijk heb je geen voorrijder nodig daar. Zoals gezegd is het een grote zandbak om in te spelen. Anneke, Monica en ik hebben eerst een tijdje achter mekaar aangereden, maar nadien hebben we gewoon afgesproken in welk stukje we gingen spelen en dan deed ieder zijn eigen ding. Ik had zo een bochtje in mul zand dat ik per sé één keertje in stijl wou doorrijden (heb mijn KDX-je daar minstens drie keer te slapen gelegd). Monica wou wat in het water gaan spelen en S-bochtjes en circels tekenen in het mulle zand. En Monica ging nog ergens anders wat rondbollen. Kan allemaal!
Beter een slecht karakter dan geen karakter
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Hoi meiden, dat klonk leuk.
In het havengebied kun je jezelf aardig afmatten, als je dat zou willen.
Ik vind het moedig, Helen, dat je zo'n 2 uur in de auto er voor over hebt, om juist hier te komen rijden, terwijl ik toch echt denk dat het bij jullie leuker is. Maar wellicht dat we elkaar in de toekomst nog eens tegen komen in het havengebied. De mannen op dit forum laten altijd verstek gaan, als ik ze een BBQ met rijden aanbied, dus wellicht dat jullie de mannelijke garde op sleeptouw willen nemen volgend jaar.
Hasta la vista, baby, i'll be back
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gast

huskie schreef:Ik vind het moedig, Helen, dat je zo'n 2 uur in de auto er voor over hebt, om juist hier te komen rijden, terwijl ik toch echt denk dat het bij jullie leuker is.
Doel was vooral de andere meiden te leren kennen, en dat ik het Amsterdamse havengebied heb leren kennen is mooi meegenomen.
In België is er offroad inderdaad veel meer variatie. Een grote zandbak kennen we hier niet (denk ik) en die is toch heel leuk om te oefenen. Zoveel ruimte! Je kan in het mulle zand een bocht nemen en de motor zelf laten kiezen of het een scherpe of een ruime bocht wordt (of een noodlanding). Plaats zat!
Anneke

Ondanks de wat geringe opkomst in Amsterdam was het heel erg leuk om ook eens met iemand anders te rijden. Voor herhaling vatbaar! Helen, je mag altijd mee! En we komen zeker een keer in het Zuiden rijden.

Achteraf bedacht ik trouwens dat er ook nog een paar andere leuke stukken zijn om uit te proberen. Op het veldje waar Monica en ik ooit onze eerste metertjes naast de weg aflegden, is een stukje gras dat in het najaar altijd drassig is en waar je als een gek kunt speedwayen. Bovendien hadden we in dat stuk daar achter die rij zandheuveltjes nog best even verder rond kunnen kijken. Ik zag daar toch nog een paar paadjes die ik niet ken. Vermoedelijk kun je daar meer leuke dingen doen dan ik dacht.

Aardig overigens dat Helen haar mietjes-oordeel wat afgezwakt heeft. Maar vooral zomers als het water al na een kwartierje uit m'n helm loopt, is het bijzonder verleidelijk om met een kop thee op een zandheuveltje te gaan zitten en de rijtechniek van anderen te bekijken en uitgebreid te becommentariëren.

Het was afgelopen zondag trouwens extreem druk in Amsterdam. Zodra het weer kouder en natter wordt, is het vast weer een stuk stiller. Ik heb nog even een babbeltje gemaakt met twee heren van de politie die naar aanleiding van een melding (dat is jargon voor klacht van een omwonende) wat mensen vermanend kwamen toespreken. Niet geheel ten onrechte, denk ik, want er zijn nogal wat mensen die het ook nodig vinden om de openbare weg bij hun kunstenmakerij te betrekken. Dat mag nou eenmaal niet.

Toch gelijk maar even aan de agenten gevraagd hoe het nou zit met het gebruik het havengebied. Wat betreft het rijden naast de weg is er sprake van 'gedogen', maar rijden met niet goedgekeurde voertuigen op de weg wordt aangepakt.

Er is in de pers in de afgelopen tijd af en toe sprake geweest van 'aanpakken van de overlast in het westelijk havengebied', maar volgens deze heren was er vooralsnog nog geen sprake van het weren van offroad-rijders. Bovendien zei een van hen dat dat ook niet zonder overleg zou gebeuren.

Hopen dat we dus nog even een tijdje ongestoord gebruik kunnen blijven maken van deze speelplaats.

Helen, ik moet de foto's nog uit mijn camera halen, maar je krijgt ze binnenkort van me!

Anneke
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Zondag a.s. gaan Daredevillin en Kar!n mee het westelijk haven gebied in als voorbereiding op de noord -zuid rit. Afbeelding
Afbeelding
Helen
Berichten: 610
Lid geworden op: do jul 31, 2003 11:21
Locatie: Erps-Kwerps

de ex zot schreef:Zondag a.s. gaan Daredevillin en Kar!n mee het westelijk haven gebied in als voorbereiding op de noord -zuid rit. Afbeelding
:( Tja, zondag rij ik in de Ardennen met mijn club, als alles goed gaat ook in het gezelschap van Danielle en haar vriend.
Wie is Kar!n eigenlijk? :?:
Beter een slecht karakter dan geen karakter
kar!n

:( Tja, zondag rij ik in de Ardennen met mijn club, als alles goed gaat ook in het gezelschap van Danielle en haar vriend.
Wie is Kar!n eigenlijk? :?:
Hallo, dat ben ik :)
eigenlijk altijd rijdend op een CB1, maarja daar passen geen noppenbanden onder, dus voor de gelegenheid rij ik zondag op de XT van N!co.
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

In de ardennen met de CB1? of toch ...... dirtie
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Dare Devillin

Hoi allemaal.
Zondag eindelijk op mijn nieuwe KTM in terrein gereden! Het was echt heerlijk om na jaren weer in het Westelijk Havengebied te rijden, alhoewel ik het gevoel wel echt weer moest terugkrijgen, maar daarna was het fun! En er is nog zoveel te doen en te ontdekken daar! Zoveel verschillend terrein om te oefenen: duintjes (die vind ik het leukst), klippen, paadjes door bosjes, maar ook mooie stukken om te driften. Wel zo handig om goed de bocht door te komen. Volgende week gaan Karin en ik met onze kerels weer uit ons dak daar!
Afbeelding

Regen maakt trouwens niet ens echt uit als je lekker bezig bent.
N!co
Berichten: 184
Lid geworden op: ma dec 16, 2002 00:02
Locatie: Zuid-Holland aan zee
Contacteer:

Meer foto's a.u.b. :)
Zot
Berichten: 914
Lid geworden op: ma jun 10, 2002 22:27
Contacteer:

Net de KTM's afgeladen. Kar!n en N!co staan al te wachten.
Afbeelding


Ergens op een achteraf veldje
Afbeelding

Daredevillin op een KTM 620 adventure
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kar!n op een Suzuki DR350
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

N!co op een XT600
Afbeelding
Afbeelding

Voor orgineel formaat, zie http://home.hccnet.nl/ro.snel/adam_west/
Afbeelding
Dare Devillin

En dan gaan Karin en ik de boel daar 's ff met z'n tweeën rellen. Nou ja, beetje op avontuur in elk geval. Zijn er die daar ook heen heengaan zondag?
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Misschien ikke
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Gebruikersavatar
Danielle
Berichten: 33
Lid geworden op: vr sep 13, 2002 09:45
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Verslagje Raid de Ardennes, 16 november 2003
Op zondag om 06.00 op weg naar Sombreffe. Allebei nog half duf :shock: , maar we hadden gelukkig de avond daarvoor alles al opgeladen. Als we zo'n uurtje of anderhalf onderweg zijn, bedenkt Ron zich ineens dat hij zijn enduro-jas vergeten is en dus helemaal geen jas bij zich heeft. Balen, maar dat heeft hij opgelost door mijn fietsjas en bodywarmer aan te trekken, in combinatie met zijn fleecetrui en een regenjas. Om 08.45 arriveerden we in Sombreffe.
Toen we de boel afgeladen hadden en ons aan het aankleden waren kwam ik tot de conclusie dat ik echt iets heel stoms vergeten was, namelijk mijn helm. Wat een blunder zeg, ik baal er nog van.
Dat werd dus weer opladen en onverrichter zaken terug naar Nederland. Gelukkig heeft Helen de dag gered, omdat zij iemand wist die wel een reservehelm had. Die woonde echter in Bertem, dus toen we weer opgeladen hadden en de club uit Sombreffe gedag gezegd hadden, zijn we naar Bertem afgereisd. Daar heb ik een passende helm kunnen lenen en dus hebben we toch nog een ritje gemaakt in de omgeving van Bertem.
Het is daar echt helemaal geweldig!!! De ondergrond is daar klei en aangezien het die hele dag niet droog geweest is was het dus door de klei en de natte bladeren spekglad, en dus veel geleerd (en vaak gaan liggen ;-)) Ik heb wel heel erg behoedzaam gereden en ook wat leuke hillclimbs moeten laten schieten, want ik heb nog steeds weinig vertrouwen in mijn knie, maar ondanks dat toch heel veel plezier gehad!! We waren tot op de laatste draad zeiknat en koud, maar het was echt super!!! helemaal geweldig! Ik kan niet wachten tot we weer eens die kant op kunne gaan!!

Ik wil bij deze alle dank aan Helen geven, die dankzij haar flexibiliteit de dag echt gered heeft! En ik wil ook heel graag Patrick bedanken voor zijn flexibiliteit en het voorrijden! Het was echt super!! :smilecolros:
Morituri te salutant
Plaats reactie