Off-Road constructeur van het jaar 2010

voor algemene onderwerpen die wel iets met motoren te maken hebben, maar die niet in de onderstaande categorieën thuishoren.

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Racernix
Contacteer:

Volgens motocrossmag is KTM dé off-road constructeur van het jaar:

http://nl.motocrossmag.be/index.php/201 ... -jaar-ktm/
Joop

Racernix schreef:Volgens motocrossmag is KTM dé off-road constructeur van het jaar:
:D :D :D
huskie

Is dat terecht?
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

Tsja, ze hebben nét een nieuwe crosser uitgebracht. Volgend jaar brengen ze de enduroversie uit, dus ze hadden beter nog een jaartje kunnen wachten.
:toost:
Redski
Contacteer:

dus ze hadden beter nog een jaartje kunnen wachten.
Waarop??
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Noppy

Met het uitreiken van die prijs. Er is toch niets meer vernieuwd aan de EXC-modellen?

Wellicht hadden ze deze prestitieuse prijs kunnen geven aan de Husaberg afdeling voor het introduceren van de nieuwe 2-takts?
Redski
Contacteer:

Accoord, er is weinig veranderd. Toch, KTM heeft de 2 takt enduro's voorzien van 6 bak (erg fijn) en is in de 2 takten de enige die uberhaupt nog vernieuwd. Verder heeft men met de 350cc een nieuwe standaard gezet in mijn bescheiden mening. :wink:

Komt nog bij dat andere fabrikanten hekemaak niets spraakmakends hebben gedaan dit jaar. Ik zeg: Verdiend :!:
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Noppy

Sherco, met zelf ontwikkelde 4-takts en injectie. Plus een Dakar etappe overwinning voor een outsider?

Maar KTM timmert goed aan de weg. Wel eens wat missers zoals de XBow, maar ja, dat soort foutjes maakt elk bedrijf wel eens als ze te hard groeien;-)
Ehick

De 350 zal doorslaggevend geweest zijn. Daarmee de 450's overheersen in de MX1 klasse is uniek. Less is more blijkt maar weer.

Plus de Freeride die binnenkort uitkomt en waarschijnlijk al goed getest is (een goede elektrische crosser) en natuurlijk een goede stap in de toekomst is: "Groen".

Het floppen van de Xbow heeft niets met de constructie van die wagen te maken. Maar de groep liefhebbers met geld is er gewoon niet, bleek later.

De 2takts van Husaberg is in mijn ogen niets revolutionairs. Gewoon een blauwe KTM EXC...
KTM 250 EXC 2012
X KTM 250 EXC 2007
mech

Is toch logisch 350 SXF is de motor van 2010/2011. Ze winnen de wereldtitel met een nieuw concept motor. Bovendien heet het blad niet voor niks motocross mag, dus hoofdzakelijk motocross geinteresseerd. Bovendien is Motocross de belangrijkste offroad discipline en krijgt dus ook de meeste aandacht. Nieuwe EXC is ook al gepresenteerd en in Amerika de hele nieuwe XC's overall op alle vlakken vernieuwend waar de jappen steeds meer met alleen een nieuw stickertje aan komen.
Sherco heeft ook wel nieuws gehad maar, dit merk is nog kleinschalig en eerlijk is eerlijk hoeveel sherco's zie jij rijden bij een offroad ritje of op de crossbaan?
Noppy

Racernix schreef:Volgens motocrossmag is KTM dé off-road constructeur van het jaar:
Volgens mij had ik de titel van het artikel zélf beter moeten lezen: het woord off-road komt niet 1 x voor in het hele artikel.

Algemeen 'als constructeur': petje af voor wat KTM heeft weten te bereiken. Ze hebben daarvoor helaas wel hun meerderheidsbelang moeten afstaan aan India, maar dit is in iedergeval 10.000 x beter dan het andere zwarte scenario.
folie

Noppy schreef:
Ze hebben daarvoor helaas wel hun meerderheidsbelang moeten afstaan aan India, maar dit is in iedergeval 10.000 x beter dan het andere zwarte scenario.
Denk je ? Dat is nog maar afwachten...
Noppy

http://www.motorfreaks.nl/algemeen-nieu ... -90-2.html

Ik geloof dat die 51% toch wel vrij definitief is...
huskie

Hmm, de aandeelhouders van ktm gaan dus cashen.
Wel het juiste tijdstip, toch?
Met al die positieve reakties over de hele wereld kun je een aardig bedrag vragen imo.
Hopelijk hebben die india people een offroad hart.
Laatst gewijzigd door huskie op do dec 23, 2010 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Noppy

George, ik denk niet dat ze al kunnen cashen. Geloof wel dat ze door tekorten (verlies) aandelen hebben moeten 'emitteren' richting de Indiase partij.

Kortom hun aandeel is verwaterd en werd daardoor minder waard (tijdens de verwatering). Nu dat al een tijdje achter de rug is heb je kans dat hun huidige kleine aandeel van bijv. 10% in absolute zin meer waard is dan toen ze 70% hadden!
huskie

Frank, ik ben hier niet erg goed in, in aandelen bedoel ik.
Ik dacht met AH een wereldmerk te hebben :twisted: Geintje :wink:
Ik heb mijn eerste reaktie iets aangepast, vond het te negatief.
Laten we die india-ers het voordeel van de twijfel geven.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
folie

wat leerden we vroeger ook weer: geef een arme een vis en hij heeft een dag te eten. Geef hem een hengel en hij kan zelf vissen vangen.
Nu wij hier in het rijke westen: Je kunt wel de hele dag langs het water gaan staan voor een dubbeltje per vis, maar het is veel slimmer om gelijk opa's hengel voor een tientje te verpatsen aan de eerste beste voorbijganger..

ps. Huskie, je moet nog diep vallen voordat je van een Indier uit medelijden een stuk vis krijgt.
Plaats reactie