Rallyweekend 28/30 Januari 2011
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
hallo ter voorbereiding van mijn eerste rally die ik in 2011/2012 ga rijden heb ik mezelf op gegeven voor dit weekend. Mijn vraag is , zijn er nog mensen die zin hebben mee te gaan.
mvg Iwan
http://www.oosteuroparally.nl/index.php ... &Itemid=74
mvg Iwan
http://www.oosteuroparally.nl/index.php ... &Itemid=74
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Is echt de moeite2008 en 2009 goed weer gehad 2010 was een beetje "kouder"
http://www.youtube.com/watch?v=U8WF-30WqSs
http://www.youtube.com/watch?v=U8WF-30WqSs
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Iwan,
Zin zeker maar vrij krijgen gaat niet lukken..
Aan welke rally wou je mee doen en met welke tuf?
Zin zeker maar vrij krijgen gaat niet lukken..
Aan welke rally wou je mee doen en met welke tuf?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hij heeft rally big gebouwd, dus ik gok zo maar eens op die..
over welk merk de achterbrug en de voorvork is houden we maar ff stil he zapje
over welk merk de achterbrug en de voorvork is houden we maar ff stil he zapje
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Doen we!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Inderdaad het is de bedoeling om dit met de "rallybig" te gaan doen.
Voor Januari zal t niet lukken maar we zijn druk onderweg.
Wat betreft de rally daar ben ik nog niet uit. Wel wat later in het jaar of begin volgend jaar 2012. Dit omdat de brommer niet binnen enkele maanden af is. Wel is de complete voorkant uitwisselbaar met mijn andere big (snavel en navigatie).
Voor Januari zal t niet lukken maar we zijn druk onderweg.
Wat betreft de rally daar ben ik nog niet uit. Wel wat later in het jaar of begin volgend jaar 2012. Dit omdat de brommer niet binnen enkele maanden af is. Wel is de complete voorkant uitwisselbaar met mijn andere big (snavel en navigatie).
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Voorproefje..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ben 2weken geleden even gaan kijken hoe het er mee stond,
hij is echt vet! (en dan niet in de vorm van vies ! )
dat hij een heel stuk lichter is dan een normale big geloof je meteen als je ziet dat alle onnodige beugeltjes, framedelen en zware achterbrug over de rechter schouder zijn geworpen.
en een uitlaatje waar je broek strak van gaat staan en dan nog maar over de kickstarter te zwijgen.., super gaaf!
hij is echt vet! (en dan niet in de vorm van vies ! )
dat hij een heel stuk lichter is dan een normale big geloof je meteen als je ziet dat alle onnodige beugeltjes, framedelen en zware achterbrug over de rechter schouder zijn geworpen.
en een uitlaatje waar je broek strak van gaat staan en dan nog maar over de kickstarter te zwijgen.., super gaaf!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
De big in aanbouw.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
die ktm sticker.....
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Mag ik vragen wat voor achterveer dat is?? Zoek er nog een maar vind ze zo schreeuwend duur?!?!
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er zijn 2 dingen waar CW stik jaloers van word, Nokia en KTM
Begint aardig vorm te krijgen Iwan!
wat me opvalt is de hoek van het roadbook, ga je het meest zittend rijden of ben je echt zo klein?
en zit de gaspot van de achtervering nu echt zo dicht op de uitlaatbocht of lijkt het maar zo?
als ie er ect zo dicht op zit is een hitteschildje mischien wel een goed idee
En waar komt die voor vering uit?
En geen acerbis kunststof tank?
Begint aardig vorm te krijgen Iwan!
wat me opvalt is de hoek van het roadbook, ga je het meest zittend rijden of ben je echt zo klein?
en zit de gaspot van de achtervering nu echt zo dicht op de uitlaatbocht of lijkt het maar zo?
als ie er ect zo dicht op zit is een hitteschildje mischien wel een goed idee
En waar komt die voor vering uit?
En geen acerbis kunststof tank?
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
je moet eens weten hoe veel ruimte er is tussen de luchtfilter en achterveer
voorvering is geloof ik ook van het bekende merk
voorvering is geloof ik ook van het bekende merk
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
Da's best een lompe opmerking!! Want?
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Hij is wat aan de lichte kant. Maar is altijd nog te vervangen door een zwaardere.. Ik neem aan dat je dat bedoeld.Zot schreef:die voorvork is een verkeerde keuze ben ik bang, maar respect voor het lef
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik denk dat hij bedoelt dat ktm voorvorken niet betrouwbaar zijn
*schop schop *
*schop schop *
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Wat aan de lichte kant? komt uit een 250 lijkt het wel
En het is een USD vork.. daar van stroomt de vorkolie er hard uit bij een lekke keering..
De enige vork die ik zelf er in zou zetten als ik aan de verbouwing begon is de WP Extreme van een KTM LC4 620/640 [Adventure]..
Die is bedoeld voor een zware brommer, zoals Iwan z'n brommer heeft hoeft de shiming en verening waarschijnlijk zelfs niet aangepast te worden en is een traditionele vork
Is minstens zo stijf als de vork die Iwan er nu in heeft [ waarschijlijk een stuk stijfer], de staanders [dunne gedeelte] zijn 50mm dik, op het oog net zo dik als het dikke gedeelte van de USD die Iwan nu in de kroonplaten heeft zitten.
En zouden ze toch wat dunner zijn is dat alleen maar een voordeel om dat je dan wat meer stuur uitslag krijgt
Die extreme is waarschijnlijk wat duurder 2e hans dan die van een lichtere tuf maar als je vering niet hoeft aan te [laten] passen kom je toch weer goedkoper uit..
En de vering van een lichte tuf in de BIG hangen zonder deze goed te laten aanpassen geeft geheid rare bokkensprongen
En het is een USD vork.. daar van stroomt de vorkolie er hard uit bij een lekke keering..
De enige vork die ik zelf er in zou zetten als ik aan de verbouwing begon is de WP Extreme van een KTM LC4 620/640 [Adventure]..
Die is bedoeld voor een zware brommer, zoals Iwan z'n brommer heeft hoeft de shiming en verening waarschijnlijk zelfs niet aangepast te worden en is een traditionele vork
Is minstens zo stijf als de vork die Iwan er nu in heeft [ waarschijlijk een stuk stijfer], de staanders [dunne gedeelte] zijn 50mm dik, op het oog net zo dik als het dikke gedeelte van de USD die Iwan nu in de kroonplaten heeft zitten.
En zouden ze toch wat dunner zijn is dat alleen maar een voordeel om dat je dan wat meer stuur uitslag krijgt
Die extreme is waarschijnlijk wat duurder 2e hans dan die van een lichtere tuf maar als je vering niet hoeft aan te [laten] passen kom je toch weer goedkoper uit..
En de vering van een lichte tuf in de BIG hangen zonder deze goed te laten aanpassen geeft geheid rare bokkensprongen
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
En voorvork Adventure.. ook usd.. maar wel lekker dik!!
-
- Berichten: 440
- Lid geworden op: wo mar 14, 2007 18:34
- Locatie: Uden
Het is een oude vork die uit een ktm 600 komt.
Deze zijn wat kleiner qua diameter dan de nieuwe.
Deze zijn wat kleiner qua diameter dan de nieuwe.
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
Lijkt me ook een van de beste kandidaten: precies even lang als de DR800-fietspompen en toch niet zo dik als de USD-vorken.zappa.suzuki schreef: De enige vork die ik zelf er in zou zetten als ik aan de verbouwing begon is de WP Extreme van een KTM LC4 620/640 [Adventure]..
Die is bedoeld voor een zware brommer, zoals Iwan z'n brommer heeft hoeft de shiming en verening waarschijnlijk zelfs niet aangepast te worden en is een traditionele vork.
Maar.....de veerweg van zo'n 640/620-vork is 300mm, en van de standaard vork maar 265mm (zo uit het hoofd). Volgens Hessler is het gevaarlijk om dit niet aan te passen...en ik kan me zelf ook wel voorstellen dat een voorwiel tegen je frame je hele dag verpest.
Natuurlijk wil ome Stephan dit wel ff aanpassen, maar dan komen de kosten van de totale ombouw (incl. vork, stuurpen, aanpassen cartridge etc) zo op 400-500 euro. Hoe zie jij dat? Goedkope Extreme-vorken kan ik wel vinden....
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De 600 weegt 130kg + 15 benz maakt 145kg max,spgoesdakar schreef:Het is een oude vork die uit een ktm 600 komt.
Deze zijn wat kleiner qua diameter dan de nieuwe.
Als je het heel mooi hebt gedaan weegt die van jou 160 + 29L = 189kg max, das bijna 1/3 meer dan de vork op berekent is..
@ HKL, daar weet jij meer van af dan ik
maar in het geval van Iwan's rally BIG ligt het er aan of hij achter hoger op de poten staat en hoeveel + of de achterbrug langer of korter is en hoe gelinkt..
Stel dat ie achter 35mm hoger staat, de achterbrug en link uitslag zo zijn dat de lengte tussen de wielen gelijk blijft en het stuur gedrag dus ook dan maakt die 35mm meer veerweg waarschijnlijk niks meer uit..
Voor de zekerheid mischien de veren uit de poten en compleet indrukken en kijken of het wiel het frame raakt, zo ja poten iets laten zakken in de kroonplaten..
Als ik een eigen BIG zou voorzien van Extremes dan zou ik wel een andere achter vering er op zetten maar een andere brug waarschijnlijk niet, das veel werk en de oude brug is best stijf..
Dus wat hoger achter, zorge dat de tandwiel verhouding en ketting lengte zo zijn dat het wiel redelijk ver naar achter staat en de poten iets laten zakken in de kroonplaten
Niet echt netjes maar als ik er aan begi dan wil ik het wel binnen een jaar klaar hebben.. Iwan is iets langer bezig
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
t nadeel van die originele achterbrug is het gewicht..
een alu achterbrug weegt maar een fractie van zo'n stalen brug.
een alu achterbrug weegt maar een fractie van zo'n stalen brug.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !