KTM LC4 640 [Adventure] Dellorto carb.
Staat lekker te pruttelen en dan mist ie een slag, meestal blijft ie lopen soms valt ie uit..
Vandaag viel ie bijna steeds uit, nogal lastig als je een hoekje probeert in te sturen
Soms heeft ie het bijna niet [ 500km] , vandaag had hij het erger dan ooit
Lijkt of het de onsteking is zo plots mist ie een slag, maar mischien is de gasnaald/huis versleten?
Op bijna geen last, 1 x gehad dat ie het ook op het gas het af en toe deed op de snelweg.
Heeft iemand dit eerder gehad of van gehoord?
Zou mij een hoop gezoek schelen
KTM LC4 slaat af bij stationaire.
Moderator: ghulst
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Heb ik vandaag tijdens de de brabo 600 geprobeerd.. hielp niks
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 47
- Lid geworden op: wo aug 08, 2007 18:46
Heb je er een phm 40 ofzo opzitten met een ronde gaston?
Als het de ontsteking is moet ie echt knallen lijkt me, anders
zou ik eerst naar de gasnaald en de geleider kijken.
Trap je hem wel makkelijk weer aan als hij afgeslagen is.
Zou de carburateur ook even loshalen en goed schoonmaken,
misschien is er wel een luchtkanaaltje verstopt. En het ringetje
met de twee inbusbouten aan de achterkant ook niet vergeten.
Heb je het idee dat hij teveel krijgt dan? Je zou ook nog eens
naar de chokeklep kunnen kijken die wil ook wel eens uitslijten
en dan krijgt hij teveel. Of dat je vlotter mss wel blijft hangen, maar
dan zou hij ook moeten verzuipen lijkt me.
Succes ermee
Als het de ontsteking is moet ie echt knallen lijkt me, anders
zou ik eerst naar de gasnaald en de geleider kijken.
Trap je hem wel makkelijk weer aan als hij afgeslagen is.
Zou de carburateur ook even loshalen en goed schoonmaken,
misschien is er wel een luchtkanaaltje verstopt. En het ringetje
met de twee inbusbouten aan de achterkant ook niet vergeten.
Heb je het idee dat hij teveel krijgt dan? Je zou ook nog eens
naar de chokeklep kunnen kijken die wil ook wel eens uitslijten
en dan krijgt hij teveel. Of dat je vlotter mss wel blijft hangen, maar
dan zou hij ook moeten verzuipen lijkt me.
Succes ermee
Bij slijtage heeft ie er altijd last van.
BST 40 carb denk ik op een 640 toch ?
Dat is een CV carburateur, en die heeft volgens mij niet het naald-slijtage issue van de oude dell orto's met die grote plunjer erin.
Aan jouw symptomen te horen zou het trouwens wel eens inderdaad met je ontsteking te maken kunnen hebben. Iets lulligs met een contactje ofzo. Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met een Duke II. Tot die er ineens helemaal mee ophield. Bleek een zwart draadje te zijn achter het koplamphuis dat niet helemaal goed in de connector zat geklemd.
Misschien kun je killer-switch en bepaalde sperschakelaars (bv standaard) even losgooien om uit te sluiten dat het zoiets is ?
Ps. Als je trouwens echt een keer een KTM wilt rijden dan moet die BST er vanaf. Anders blijf je altijd een elastieken gaskabel houden.
Het mooist voor jouw fiets is natuurlijk een Keihin FCR 41, maar alles met een direkt bediende schuif en lfst een acceleratiepomp is beter dan een CV carb. Je hebt geen idee...
Ik kreeg die Duke in z'n twee nog niet op het achterwiel. Met de open uitlaten, het andere achtertandwiel maar vooral de FCR carb, ging ie nog in z'n vier. Gewoon zoals het hoort...
BST 40 carb denk ik op een 640 toch ?
Dat is een CV carburateur, en die heeft volgens mij niet het naald-slijtage issue van de oude dell orto's met die grote plunjer erin.
Aan jouw symptomen te horen zou het trouwens wel eens inderdaad met je ontsteking te maken kunnen hebben. Iets lulligs met een contactje ofzo. Ik heb ooit iets soortgelijks gehad met een Duke II. Tot die er ineens helemaal mee ophield. Bleek een zwart draadje te zijn achter het koplamphuis dat niet helemaal goed in de connector zat geklemd.
Misschien kun je killer-switch en bepaalde sperschakelaars (bv standaard) even losgooien om uit te sluiten dat het zoiets is ?
Ps. Als je trouwens echt een keer een KTM wilt rijden dan moet die BST er vanaf. Anders blijf je altijd een elastieken gaskabel houden.
Het mooist voor jouw fiets is natuurlijk een Keihin FCR 41, maar alles met een direkt bediende schuif en lfst een acceleratiepomp is beter dan een CV carb. Je hebt geen idee...
Ik kreeg die Duke in z'n twee nog niet op het achterwiel. Met de open uitlaten, het andere achtertandwiel maar vooral de FCR carb, ging ie nog in z'n vier. Gewoon zoals het hoort...
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Er zit een Dellorto carb op met een direkt door de gaskabel bediende schuif..
Heel direkt op het gas en goed doseerbaar, ben een offroad rijder, geen crosser en hou van het lastige werk.
Daar is een goed doseerbare gasrespons erg belangrijk
Kreeg de tip ff naar de bougiedop te kijken, had ik zondag al gedaan toen ie echt begon te sputteren, vond hem niet echt strak zitten maar klemde wel..
vandaag weer naar gekeken en hing er los op, dop van een DR800 er op en loopt weer als een zonnetje
Orginele dop bestellen en op naar Handel!
Bedankt voor het meedenken!
Heel direkt op het gas en goed doseerbaar, ben een offroad rijder, geen crosser en hou van het lastige werk.
Daar is een goed doseerbare gasrespons erg belangrijk
Kreeg de tip ff naar de bougiedop te kijken, had ik zondag al gedaan toen ie echt begon te sputteren, vond hem niet echt strak zitten maar klemde wel..
vandaag weer naar gekeken en hing er los op, dop van een DR800 er op en loopt weer als een zonnetje
Orginele dop bestellen en op naar Handel!
Bedankt voor het meedenken!
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997