Hallo,
Heeft er iemand toevallig nog een uitlaat liggen voor een SR41? ( 42 dezelfde ? )
mag eventueel een originele zijn, maar liever iets laser achtig ..
en ook de headeR..
bedankt
grtn
Paul
Uitlaat gezocht
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Ik heb nog een Sebring pot liggen, zit nog een afgeslepen stukje pijp in en er zitten wat bloemkolen op de achterkant van een prutser heb hem toen voor €80 excl. verzendkosten uit DE laten komen. Je mag hem van mij voor €40 excl. verzendkoster hebben ik hou het bij de originele die er bij mij opzit.
Groet,
Frans
Groet,
Frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
hij heeft dr al een besteld..
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11476
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11476
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Da's nou jammer wie weet iemand anders
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
heeft ie nog maar stuur hem ff een mail of PB als je haast hebt..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 796
- Lid geworden op: zo okt 05, 2008 23:01
Hij is er inderdaad nog en de prijs is al bekent dus nu nog jou gegevens in een PB en dan kunnen we zodra de centjes er zijn gaan versturen
Groet,
frans
Groet,
frans
DR800 "93 + '94, Suzuki DL 650 '12
Goeieavond!
Ondertussen staat de uitlaat erop,
gevolg:
Hij is nog luider(:(), start veel moeilijker ( gas geven om hem in gang te krijgen ).
Stationair blijft hij draaien, maar na een aantal seconden vallen de toeren plots heel laag waardoor hij stilvalt.
Bij het rijden zijn er bij het gas lossen veel harde knallen.
Naar hetgeen ik hier van jullie al heb geleerd:
het mengsel staat te arm ?
DUS:
Hiervoor dien ik de onderste schroefjes onderaan op de carb te draaien. ( links of rechts ? )
om ze proper te maken, er volledig uitdraaien ? of simpel wat WD40 erin spuiten om ze zeker niet kapot te draaien ?
bedankt en groeten,
Paul
Ondertussen staat de uitlaat erop,
gevolg:
Hij is nog luider(:(), start veel moeilijker ( gas geven om hem in gang te krijgen ).
Stationair blijft hij draaien, maar na een aantal seconden vallen de toeren plots heel laag waardoor hij stilvalt.
Bij het rijden zijn er bij het gas lossen veel harde knallen.
Naar hetgeen ik hier van jullie al heb geleerd:
het mengsel staat te arm ?
DUS:
Hiervoor dien ik de onderste schroefjes onderaan op de carb te draaien. ( links of rechts ? )
om ze proper te maken, er volledig uitdraaien ? of simpel wat WD40 erin spuiten om ze zeker niet kapot te draaien ?
bedankt en groeten,
Paul
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Begin met je WD40 te vervangen voor iets dat werkt
Mengselschroef inspuiten met Brunox turbospray of Imal, ff de tijd geven en voorzichtig proberen.. niet helemaal uitdraaien!
Hoe staat je carb nu afgesteld? orgineel?
Een harde klap af en toe dan staat ie te rijk.. schroef in
veel kleine plofjes dan staat ie te arm... schroef uit
Mengselschroef inspuiten met Brunox turbospray of Imal, ff de tijd geven en voorzichtig proberen.. niet helemaal uitdraaien!
Hoe staat je carb nu afgesteld? orgineel?
Een harde klap af en toe dan staat ie te rijk.. schroef in
veel kleine plofjes dan staat ie te arm... schroef uit
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Ok thanx,
we zullen morgen eens proberen
we zullen morgen eens proberen
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Vergeet je helemaal te vertellen hoe je carbs staan afgesteld nu
En als je de demper van hessler hebt vraag hem ff wat de beste afsteling voor de carbs is voor hier in NL [ zonder TUV]
Afstellen bij warme motor, zoeken naar hoogste stationaire... ook luisteren naar gasrepons.. dus waneer ie het best/felst reageerd na een dotje gas...
En als je de demper van hessler hebt vraag hem ff wat de beste afsteling voor de carbs is voor hier in NL [ zonder TUV]
Afstellen bij warme motor, zoeken naar hoogste stationaire... ook luisteren naar gasrepons.. dus waneer ie het best/felst reageerd na een dotje gas...
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
toen ik over ging op produro met die rally bocht, hielp de gasnaald wat hoger zetten ook al,
bleef wel ploffen, toen die carb settings aan de onderkant veranderd,
niet handig met warme motor.. (ask iwan )
en toen liep hij goed, vraag me alleen af of het niet makkelijker is met een grotere sproeier, aangezien hij nu bij een compleet systeem een jetkit mee stuurt, dat zal ook wel niet helemaal voor niets zijn gok ik.
bleef wel ploffen, toen die carb settings aan de onderkant veranderd,
niet handig met warme motor.. (ask iwan )
en toen liep hij goed, vraag me alleen af of het niet makkelijker is met een grotere sproeier, aangezien hij nu bij een compleet systeem een jetkit mee stuurt, dat zal ook wel niet helemaal voor niets zijn gok ik.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
FF aanhaken.. heb mijn motor gekocht met produro uitlaat en voor de rest standaart. Vanaf het begin ploft hij als je gas dicht gooit en remt op de motor.. (reeks plofjes) en als ik het zelfde doe na een paar km de zelfde snelheid een paar hareder klappen.. Is dit geheel op te lossen door andere naald positie en/of de schroef iets uit te draaien?
Stationair doet ie netjes als warm en starten is t/m 15 graden 1ste keer raak en kouder de tweede keer, beide met chocke..
Stationair doet ie netjes als warm en starten is t/m 15 graden 1ste keer raak en kouder de tweede keer, beide met chocke..
stap1: ik heb de voorste db-killer ertussenuit gehaald: gevolg: geluid is veel lager en minder hard ( ?? ) en draait ook beter ...
Hij komt niet van hessler. ( vond ik een beetje te duur )
zoeken naar hoogste stationaire --> dus het meeste aantal toeren ?
Kan je dit misschien even stap voor stap uitleggen ?
bedankt en sorry voor de last
grtn
Hij komt niet van hessler. ( vond ik een beetje te duur )
zoeken naar hoogste stationaire --> dus het meeste aantal toeren ?
Kan je dit misschien even stap voor stap uitleggen ?
bedankt en sorry voor de last
grtn
Ik heb ongeveer hetzelfde ..Monstersmurf schreef:FF aanhaken.. heb mijn motor gekocht met produro uitlaat en voor de rest standaart. Vanaf het begin ploft hij als je gas dicht gooit en remt op de motor.. (reeks plofjes) en als ik het zelfde doe na een paar km de zelfde snelheid een paar hareder klappen.. Is dit geheel op te lossen door andere naald positie en/of de schroef iets uit te draaien?
Stationair doet ie netjes als warm en starten is t/m 15 graden 1ste keer raak en kouder de tweede keer, beide met chocke..
-
- Berichten: 433
- Lid geworden op: di aug 18, 2009 16:49
- Locatie: Amsterdam
voorste db-killer? zit die dan?
van plan van de winter de rvs voorbocht van Hessler te monteren, wordt het dan nog erger?? Dan denk ik dat ik hem een keer naar een dyno o.i.d. rijd en laat afstellen. Houd me aanbevolen voor goede adresjes die ook nog iets van BIG weten...
van plan van de winter de rvs voorbocht van Hessler te monteren, wordt het dan nog erger?? Dan denk ik dat ik hem een keer naar een dyno o.i.d. rijd en laat afstellen. Houd me aanbevolen voor goede adresjes die ook nog iets van BIG weten...
aan de voorkant van de pijp zit nog een bijgeleverde db-killer ( net zoals achteraan ). Met deze erin maakt hij een redelijk hoog geluid en zijn het geen "doffe" geluiden meer ..
Ik heb al eens aan de suzuki-dealer gevraagd om hem af te stellen maar daarvoor is hij te oud zei hij en begint hij er niet meer aan omdat de kosten gemakkelijk kunnen oplopen.
als jullie een adres weten?
grtn
Paul
Ik heb al eens aan de suzuki-dealer gevraagd om hem af te stellen maar daarvoor is hij te oud zei hij en begint hij er niet meer aan omdat de kosten gemakkelijk kunnen oplopen.
als jullie een adres weten?
grtn
Paul
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Geen last, beter wat vragen dan niks bij lerenPaul_M schreef:stap1: ik heb de voorste db-killer ertussenuit gehaald: gevolg: geluid is veel lager en minder hard ( ?? ) en draait ook beter ...
Hij komt niet van hessler. ( vond ik een beetje te duur )
zoeken naar hoogste stationaire --> dus het meeste aantal toeren ?
Kan je dit misschien even stap voor stap uitleggen ?
bedankt en sorry voor de last
grtn
Al bij de sleuteltips gekeken? daar vind je dit; http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
en anders heeft sander pas nog gedyno't?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !