Voorstellen en wat vragen,
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Beste mede big rijders,
Ik ben jeffrey en sinds kort heb ik de big overgenomen van manus-3000,
Wat hij dus doet is vooral bij de 5e versnelling erg gaan hikken als je gas bij geeft,
enigste wat er in mijn ogen veranderd is aan de motor is de uitlaat dit is een lazer, is hier een standaard setting voor?
Mvg jeffrey
Ik ben jeffrey en sinds kort heb ik de big overgenomen van manus-3000,
Wat hij dus doet is vooral bij de 5e versnelling erg gaan hikken als je gas bij geeft,
enigste wat er in mijn ogen veranderd is aan de motor is de uitlaat dit is een lazer, is hier een standaard setting voor?
Mvg jeffrey
Laatst gewijzigd door jef0611 op za okt 15, 2011 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik had met mijn laser uitlaat de gasnaalden beide op stand 2
daarbij had ik een K&N Filter en wat geschroeft aan de mix schroef,
de standaard afstellingen staan hier:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907
en dan zou hij met een laser (streetlegal) al best aardig moeten lopen.
daarbij had ik een K&N Filter en wat geschroeft aan de mix schroef,
de standaard afstellingen staan hier:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907
en dan zou hij met een laser (streetlegal) al best aardig moeten lopen.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
ok en dat is stand 2 vanaf onder?CrazyWezel schreef:ik had met mijn laser uitlaat de gasnaalden beide op stand 2
daarbij had ik een K&N Filter en wat geschroeft aan de mix schroef,
de standaard afstellingen staan hier:
http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=7907
en dan zou hij met een laser (streetlegal) al best aardig moeten lopen.
hoe haal jij je carbs eruit?
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Hoi Jeffrey, welkom man...
Je carbs kan je het beste op de volgende manier eraf halen.
Accu eruit...accubak losmaken...luchtfilterhuis losmaken, kan je heel die boel wat naar achteren drukken zodat je wat meer speling hebt om de carbs er tussenuit/in te krijgen. Zijn maar een paar boutjes wat je hoeft los te halen, valt mee. Wat siliconenspray op de rubbers...enne dan gaat het ook weer wat makkelijker Kijk eens wat voor maat hoofdsproeiers erin zitten, 130 is standaard, maar met een lazer uitlaat heb je een grotere nodig...http://www.hessler-motorsport.de/shop/i ... cPath=6_25
Wat ook een goede mogelijkheid voor je is, even op de rollenbank zetten, kost niet veel, maar dan weet je een hoop.
Gr. Edwin
Je carbs kan je het beste op de volgende manier eraf halen.
Accu eruit...accubak losmaken...luchtfilterhuis losmaken, kan je heel die boel wat naar achteren drukken zodat je wat meer speling hebt om de carbs er tussenuit/in te krijgen. Zijn maar een paar boutjes wat je hoeft los te halen, valt mee. Wat siliconenspray op de rubbers...enne dan gaat het ook weer wat makkelijker Kijk eens wat voor maat hoofdsproeiers erin zitten, 130 is standaard, maar met een lazer uitlaat heb je een grotere nodig...http://www.hessler-motorsport.de/shop/i ... cPath=6_25
Wat ook een goede mogelijkheid voor je is, even op de rollenbank zetten, kost niet veel, maar dan weet je een hoop.
Gr. Edwin
Assumption is the mother of all fuck ups
zoek anders even in search bar boven....... staat zat over carbs en settings!
demonteren doe ik zo: tank eraf, kabels los, luchtfilter eruit, bij koud weer even met verfstripper erlangs om rubbers soepel te maken, eerst rechts(uitlaatkant) naar beneden drukken en vervolgens andere kant.
monteren omgekeerde volgorde en beetje siliconen spray erop.
eerst motorkant en dan luchtfilterkant.... beetje rommelen en met je hand door filterbak om rubber eroverheen te friemelen..... easy!!
ps welkom hierzo.....
greetz sander
demonteren doe ik zo: tank eraf, kabels los, luchtfilter eruit, bij koud weer even met verfstripper erlangs om rubbers soepel te maken, eerst rechts(uitlaatkant) naar beneden drukken en vervolgens andere kant.
monteren omgekeerde volgorde en beetje siliconen spray erop.
eerst motorkant en dan luchtfilterkant.... beetje rommelen en met je hand door filterbak om rubber eroverheen te friemelen..... easy!!
ps welkom hierzo.....
greetz sander
Ja de zoekfunctie heb ik gebruikt
de afstelschroef aan de gaskabel kant zit vast de andere werkt nog en heb ik op 1.5 slag open gezet,
mvg jeffrey
de afstelschroef aan de gaskabel kant zit vast de andere werkt nog en heb ik op 1.5 slag open gezet,
mvg jeffrey
Laatst gewijzigd door jef0611 op za okt 15, 2011 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
rmz 450 & Dr BIG
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Als ze uit de overloop lekken kun je ze beter nog even niet terug zetten,
maar de O-ringetjes vernieuwen, anders blijf je kloten met je carb's, beter in 1x goed..
maar de O-ringetjes vernieuwen, anders blijf je kloten met je carb's, beter in 1x goed..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
eigenlijk niet die van de foto.
het daadwerkelijke vlotternaaldje sluit af in een koperen zitting.
de zittingen zitten met een O-ringetje in de aluminium behuizing gedrukt.
het is juist dat ringetje dat altijd voor problemen zorgt, dus als je die zitting er makkelijk uit kan trekken ben je zeker aan de beurt voor een paar nieuwe ringetjes.
en als ze nog niet lekken komt dat vanzelf wel, dus zowieso vervangen.
niewe ringen met wat vaseline o.i.d. insmeren en terug monteren
het daadwerkelijke vlotternaaldje sluit af in een koperen zitting.
de zittingen zitten met een O-ringetje in de aluminium behuizing gedrukt.
het is juist dat ringetje dat altijd voor problemen zorgt, dus als je die zitting er makkelijk uit kan trekken ben je zeker aan de beurt voor een paar nieuwe ringetjes.
en als ze nog niet lekken komt dat vanzelf wel, dus zowieso vervangen.
niewe ringen met wat vaseline o.i.d. insmeren en terug monteren
have BIG fun
D.F.M.T.
D.F.M.T.
ik denk dit koperen ding....... http://www.hessler-motorsport.de/shop/p ... 7b5feec004
greetz sander
greetz sander
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
dat koperen ding was idd ook de oorzaak bij Leo's carb lekkage als ik me niet vergis.. die bedoelde ik in iedergeval.
maar om gezeik te voorkomen doe je er waarschijnlijk verstandig aan om gewoon meteen al de O-ringetjes te vernieuwen..
maar om gezeik te voorkomen doe je er waarschijnlijk verstandig aan om gewoon meteen al de O-ringetjes te vernieuwen..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Helemaal super mannen hier kan ik mee voor uit!!
als dank een filmpje van mij en mijn andere motor
http://www.youtube.com/watch?v=C2sMS_tj4zo
beetje posen mag he haha
als dank een filmpje van mij en mijn andere motor
http://www.youtube.com/watch?v=C2sMS_tj4zo
beetje posen mag he haha
rmz 450 & Dr BIG
Gisteren nieuwe dichtingen voor de carb's opgehaald bij de dealer, maar de O-ring op jouw foto is niet leverbaar.Edwin schreef:ah...deze dan ?
Samen met de dealer op zijn oude microfichelezer zitten zoeken, maar hij staat nergens bij de sproeierbuis afgebeeld. Nog zoiets, de CO-schroefjes met hun veertjes, ringetjes en O-ringetjes staan ook nergens afgebeeld op de originele fiches.
Wel behoorlijk prijzig, 2 dichtingen vlotterbakken, 2 O-ringetjes vlotternaalden en 2 O-ringetjes plastic vlottertoestanden(?), 30.82€, dank u wel!
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
tja, net zo duur als 21L benzine weg laten lekken.. duurd wel even maar uit eindelijk heb je het er dus toch uit
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
zit er vuil tussen de vlotternaald en de zitting?
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Net de carbs er weer af gehad,
het vreemde was dat hij alleen lekte als hij op de zij standaard stond kwam ik net achter dus toen dacht ik dat het toch haast wel het vlotter niveau moest zijn...
dus niveau iets aangepast en net lekte hij niet meer...
ga hem morgen even testen door ook een stukje te rijden maar hoop dat het goed is nu, stationair loopt hij netjes en een ruk aan het gas klinkt ook goed...
maargoed alle o-ringen en boutjes zijn nu vervangen gasnaalden staan weer gelijk dus moet haast wel goed zijn,
laat het jullie morgen weten
het vreemde was dat hij alleen lekte als hij op de zij standaard stond kwam ik net achter dus toen dacht ik dat het toch haast wel het vlotter niveau moest zijn...
dus niveau iets aangepast en net lekte hij niet meer...
ga hem morgen even testen door ook een stukje te rijden maar hoop dat het goed is nu, stationair loopt hij netjes en een ruk aan het gas klinkt ook goed...
maargoed alle o-ringen en boutjes zijn nu vervangen gasnaalden staan weer gelijk dus moet haast wel goed zijn,
laat het jullie morgen weten
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
goed bezig!
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !