geen zuiger veren en klephoedjes vervangen?? Als tie zo ver open is doe ik dat altijd standaard, al gebruikt ie weinig olie tis allemaal weer iets frisser ook qua compressie en kost zo weinig zeker als alles toch open ligt.
Futurist
Vreemd geluid bij stationair
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
Nope, vond het al genoeg geld kosten zo. Je moet ergens een grens stellen.
En hij gebruikt idd geen olie... dus if it aint broken don't fix it.
En hij gebruikt idd geen olie... dus if it aint broken don't fix it.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Mooi dat het geluid verdwenen is!
Als je zuigerveren nog goed waren, slotspeling niet te groot, zijdelingse speling in de zuigergroeven ok, dan kan je ze beter opnieuw gebruiken.
Nieuwe zuigerveren steken zonder de cilinder te laten honen is mijn insziens niet beter dan goede oude zuigerveren terug te gebruiken.
Groeten, Freddy
Als je zuigerveren nog goed waren, slotspeling niet te groot, zijdelingse speling in de zuigergroeven ok, dan kan je ze beter opnieuw gebruiken.
Nieuwe zuigerveren steken zonder de cilinder te laten honen is mijn insziens niet beter dan goede oude zuigerveren terug te gebruiken.
Groeten, Freddy
DR800Big 1990
Aprilia Caponord 2005
Aprilia Caponord 2005
Honen is niet nodig er moet natuurlijk wel even een steen door om de wand weer iets ruwheid te geven zodat de nieuwe veren weer kunnen inlopen, beproefd concept.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
honen is niet nodig, maar er moet wel een steen doorheen.. waarom heet die steen dan een hoon-steen?
of zie ik het nu verkeerd?
of zie ik het nu verkeerd?

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
idd klinkt miss niet goed maar je hebt daar speciale "borstels" voor met allemaal flexibele steeltjes waar van die kleine steentjes op zitten om de cil wand weer wat op te ruwen zonder de diameter van de bus grote te maken.
greetz Futurist
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Honen dus.. dat is dus wat anders dan uitboren/frezen om een over size zuiger te steken 

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
snap wat je bedoeld, maar met honen vergroot je wel degelijk je diameter (lees: minimaal) aangezien je 'krasjes' maakt in je cilinder wand, het is maar een klein beetje, maar na verloop van tijd ben je toch toe aan een overmaatse zuiger.
opboren is natuurlijk weer n slag grover, maar dan ben je meteen toe aan een nieuwe cilinderwand,
Zullen we weer ontopic gaan?
opboren is natuurlijk weer n slag grover, maar dan ben je meteen toe aan een nieuwe cilinderwand,
Zullen we weer ontopic gaan?

gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
welnee!
nog updatetje:
motor draaid lekker maar zit nog met olie lekkage bij pakking van carterdeksel koppelingskant. moet een nieuwe pakking hebben dus dat houd weer op.
verder een schroefdraad dolgedraaid bij de deksel. niet van het boutje maar in het blok. wat nu? groter draad erin tappen, helicoil erin?
nog updatetje:
motor draaid lekker maar zit nog met olie lekkage bij pakking van carterdeksel koppelingskant. moet een nieuwe pakking hebben dus dat houd weer op.
verder een schroefdraad dolgedraaid bij de deksel. niet van het boutje maar in het blok. wat nu? groter draad erin tappen, helicoil erin?
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
das but!
pakking heb je binnen 3 dagen via de locale motorboer
heb je genoeg vlees [alu] om een helicool te zetten? [ nu ja, laten zetten door een vakman is slimmer]
zou eerst een iets langer boutje proberen, voorzichtig proberen of die wel pakt..
Hier iemand met het zelfde probleem.. http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11291
pakking heb je binnen 3 dagen via de locale motorboer
heb je genoeg vlees [alu] om een helicool te zetten? [ nu ja, laten zetten door een vakman is slimmer]
zou eerst een iets langer boutje proberen, voorzichtig proberen of die wel pakt..
Hier iemand met het zelfde probleem.. http://alpha.messageboard.nl/182/viewtopic.php?t=11291
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997