Update Paramaribo
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Pakket Hessler is binnen:
A-Schijf / Carbs. Mikuni T36 / a-rem cylinder / Hydr. clutch etc.
Remcyl. en Hydr Clutch gewisseld. Blijft dan nog over dat ik terug ga nr de oude clutch veren of de washers voor en achter de bushing verwissel om dan de vrije clutch te hebben.
Nu heb ik in elk geval wederom een behoorlijk rem althans moet de fiets weer rijden dan.
A-Schijf / Carbs. Mikuni T36 / a-rem cylinder / Hydr. clutch etc.
Remcyl. en Hydr Clutch gewisseld. Blijft dan nog over dat ik terug ga nr de oude clutch veren of de washers voor en achter de bushing verwissel om dan de vrije clutch te hebben.
Nu heb ik in elk geval wederom een behoorlijk rem althans moet de fiets weer rijden dan.
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Eindelijk is het zover.
Het lange wachten op onderdelen is een grote pain in the ... geweest
verwisseld Hessler:
Timing chain en geleiders;
Balansketting en geleiders;
Auto steller compleet;
Clutch "kurk" platen;
Clutch "metalen" platen;
Clutch Bearing;
Cluth bushing;
Kleppen seals;
Ketting (Tsubaki);
Voor en Achter tandwielen;
A-Remmaster (2e hands - kado gehad van Hessler);
A remschijf
Mikuni TM-36 Caburator set;
Gashendel voor de dubbele kabels;
Ingekocht Magura Hyd Clutch - geinstalleerd maar de lijn is tegen de uitlaat aangekomen dus weer eraf en een nw lijn besteld.
De strakkere clutch veren eraf en de oude weer erin.
Anders:
Complete cylinder en kop schoonmaak en afstellen van de kleppen
Nw Start relais van een andere Kleinere motor -
Zeilende van African Queens:
Dubbel koplamp
Stikkers gehad van Hessler en dan de Big bestikkeren
Metzeler Karoo set banden (voor en achter)
Metzeler Enduro 3 achterband
Keuring verlopen dus dat even inorde maken en hopen dit weekend richting zuid te gaan.
Het lange wachten op onderdelen is een grote pain in the ... geweest
verwisseld Hessler:
Timing chain en geleiders;
Balansketting en geleiders;
Auto steller compleet;
Clutch "kurk" platen;
Clutch "metalen" platen;
Clutch Bearing;
Cluth bushing;
Kleppen seals;
Ketting (Tsubaki);
Voor en Achter tandwielen;
A-Remmaster (2e hands - kado gehad van Hessler);
A remschijf
Mikuni TM-36 Caburator set;
Gashendel voor de dubbele kabels;
Ingekocht Magura Hyd Clutch - geinstalleerd maar de lijn is tegen de uitlaat aangekomen dus weer eraf en een nw lijn besteld.
De strakkere clutch veren eraf en de oude weer erin.
Anders:
Complete cylinder en kop schoonmaak en afstellen van de kleppen
Nw Start relais van een andere Kleinere motor -
Zeilende van African Queens:
Dubbel koplamp
Stikkers gehad van Hessler en dan de Big bestikkeren
Metzeler Karoo set banden (voor en achter)
Metzeler Enduro 3 achterband
Keuring verlopen dus dat even inorde maken en hopen dit weekend richting zuid te gaan.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Groote verbouwing dus
Benbenieuwd naar die carb's
Heb een setje wielen te koop orgineel, maar als je voor Excel gaat neem dan 21" en 18"
Benbenieuwd naar die carb's
Heb een setje wielen te koop orgineel, maar als je voor Excel gaat neem dan 21" en 18"
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
21/18 lijkt me wel wat maar dan is de vraag dan ook weer welke wielnaaf voor het a-wiel te gebruiken. Wie helpt hierbij?
En hoeveel voor een setje wielen, Zappa?
Blijkt dat ik toch wel de l.kant moet open doen omdat er een kl. olie lekkage is.
En de olieringen op de veerpoten het begeven hebben dus ook dan maar aan laten pakken vandaag.
En hoeveel voor een setje wielen, Zappa?
Blijkt dat ik toch wel de l.kant moet open doen omdat er een kl. olie lekkage is.
En de olieringen op de veerpoten het begeven hebben dus ook dan maar aan laten pakken vandaag.
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Set wielen goed maar niet mooi e120 met slechte remschijf voor, goede remschijf voor e40 geen achterremschijf. ex verzendkosten
Losse voornaaf e25
Heb even gekeken, KTM adventure a-wiel met transmissie demper is van schijf naar tandwiel 165mm, BIG a-wiel 150mm ongeveer.
Je het in ieder geval een een transmissie demper nodig [achtertandwieldrager in rubbers zoals bij de BIG]
De nafen van de exel wielen hebben ongeveer de zelfde breedte nodig als je BIG om de kettnglijn en en wielen lijn goed te houden.
je zou exel velge kunnen laten vlegten op je orginel nafen maar het a-wiel heeft iig een aparte spaak hoek.
Losse voornaaf e25
Heb even gekeken, KTM adventure a-wiel met transmissie demper is van schijf naar tandwiel 165mm, BIG a-wiel 150mm ongeveer.
Je het in ieder geval een een transmissie demper nodig [achtertandwieldrager in rubbers zoals bij de BIG]
De nafen van de exel wielen hebben ongeveer de zelfde breedte nodig als je BIG om de kettnglijn en en wielen lijn goed te houden.
je zou exel velge kunnen laten vlegten op je orginel nafen maar het a-wiel heeft iig een aparte spaak hoek.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
De keerringen voor de vorkpoten hebben niet de zelfde hoogte als hetgeen op de vorkpoten zitten. De nw die ik had ingekocht zijn ook Suzuki 43MM maar zijn halfzo hoog als de oude.
Kan dat een verschil zijn van de 750 en de 800?
Kan dat een verschil zijn van de 750 en de 800?
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Ah zie commentaar van Hessler dat d rubbers tweedelig zijn.
"change it ... , sometimes it becomes leaking too
in pair
For all 43mm fork (DR BIG SR43, DR 650 SP46).
IMPORTANT! Over the fork seals are dust seals. if you change the seals, it looks sometimes like one part (after decompose ). But its two! Dont away all... The Dust seals only aviable as SUZUKI origin parts and really expensive. The dust seals you can use one more. Ok - if the dust seals are brittle or cracked - then change it."
"change it ... , sometimes it becomes leaking too
in pair
For all 43mm fork (DR BIG SR43, DR 650 SP46).
IMPORTANT! Over the fork seals are dust seals. if you change the seals, it looks sometimes like one part (after decompose ). But its two! Dont away all... The Dust seals only aviable as SUZUKI origin parts and really expensive. The dust seals you can use one more. Ok - if the dust seals are brittle or cracked - then change it."
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
OK de olie seals gewisseld.
Ook de pakking a./d l-kant verwisseld van het blok kleine lek.
Rek weer erop op het kontje.
Keuring in orde.
Op het eerste zicht zijn de carbs heel goed. direkt reactie. en lekker present/actief.
Ook de pakking a./d l-kant verwisseld van het blok kleine lek.
Rek weer erop op het kontje.
Keuring in orde.
Op het eerste zicht zijn de carbs heel goed. direkt reactie. en lekker present/actief.
Those Hella lights from AQ fit OK on the opening in front screen but they are quite deep and low beam does not always fit well because of depth of front space for headlight on DR.
My friend in Russia installed same lights but it was quite a doddle to fit them well. He actually gave up on installing low beam one because with headlight sticking out of fairing it looked too much like Beemer
But on other hand I saw photos on drbiginfo from guy from Germany who fitted them "flush" with front of screen and seems it worked for him.
I measured depth available for headlight on my DR and my WP Extreme forks will be touching headlight when turned side-to-side if I use that low beam Hella unit.
Check with this DRer from Germany, he might have template of bracket.
http://www.drbig.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=144
My friend in Russia installed same lights but it was quite a doddle to fit them well. He actually gave up on installing low beam one because with headlight sticking out of fairing it looked too much like Beemer
But on other hand I saw photos on drbiginfo from guy from Germany who fitted them "flush" with front of screen and seems it worked for him.
I measured depth available for headlight on my DR and my WP Extreme forks will be touching headlight when turned side-to-side if I use that low beam Hella unit.
Check with this DRer from Germany, he might have template of bracket.
http://www.drbig.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=144
-
- Berichten: 8372
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
http://www.drbig.info/forum/viewtopic.php?f=7&t=144
Hier meer over dual koplampen icl welke hessler gebruikt.. zijn van een KTM
Hier meer over dual koplampen icl welke hessler gebruikt.. zijn van een KTM
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
wel jammer dat het dan iemand met zo'n verleden moet zijn..........
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Zie de alu.
Is er al maar er moeten toch wat wijzigingen worden aangebracht de lange lamp daar heb ik te weinig rekening mee gehouden met het afstellen.
Foto van het geheel volgt.
Is er al maar er moeten toch wat wijzigingen worden aangebracht de lange lamp daar heb ik te weinig rekening mee gehouden met het afstellen.
Foto van het geheel volgt.
Laatst gewijzigd door Andre op ma aug 16, 2010 17:37, 2 keer totaal gewijzigd.
knap huiswerk gemaakt, gaat helemaal goed komen. zal ook fijn zijn om te hebben als je bij jullie in het donker rijd is het ook echt donker.
ook nog een paar 6000K lamjes erin en voila rally nacht verlichting.
greetz Futurist
ook nog een paar 6000K lamjes erin en voila rally nacht verlichting.
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 347
- Lid geworden op: zo okt 29, 2006 21:00
- Locatie: Paramaribo, Suriname, South America
- Contacteer:
Met een volle tank vertrokken vanaf de stad (Rotonde van 'h Hogerhuysstr).
na ongeveer 45 miles (72,4 Km) en getankt. maar 5 liters.
Dat geeft 1:9 ( 1 Ltr : 14.4 Km ). Met de Mikuni T36 carburator met pomp.
Totaal gereden 148 Miles (238, 18 Kms).
Gemiddelde snelheid was ruim 60 Mile/hr (96,5 Km/uur) heen.
Terug ging het wat harder 70 miles per uur (112 Km/u) en heb er zelfs 90 Miles p/u geklokt (144,84 Km/u) .
En de big wou nog graag door.
na ongeveer 45 miles (72,4 Km) en getankt. maar 5 liters.
Dat geeft 1:9 ( 1 Ltr : 14.4 Km ). Met de Mikuni T36 carburator met pomp.
Totaal gereden 148 Miles (238, 18 Kms).
Gemiddelde snelheid was ruim 60 Mile/hr (96,5 Km/uur) heen.
Terug ging het wat harder 70 miles per uur (112 Km/u) en heb er zelfs 90 Miles p/u geklokt (144,84 Km/u) .
En de big wou nog graag door.
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
met 2 van die ogen heb je echt een eend
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !