Gaat dat?
Zou de SR 41 beter van moeten lopen, meer koppel onder in en hoger top snelheid door 3 onstekings tijdstippen ipv 2..
Maar de spoel van de SR 41 heeft maar 1 spoel voor de onsteking ipv 2.. maakt dat wat uit?
Rotor en CDI SR 43 op een SR 41
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 3279
- Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
ik denk dat Hans H je daar heeeeel veel over kan vertellen, en iwan misschien ook wel..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO
Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Zag op de fiches dat de rotor en spoel van de SR41 vervangen zijn door die van de SR42 dus zou geen probleem moeten zijn..
Als iemand z'n SR41 of SR42 wil laten lopen als een SR43 heb ik een CDI en rotor te koop
Als iemand z'n SR41 of SR42 wil laten lopen als een SR43 heb ik een CDI en rotor te koop

Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
hmmmmmmmmmmmmm een SR43 als een SR43 laten lopen is ook fijn.
Mijn nieuwe aanwinst SR43 loopt niet, geen vonk, heb nu eigenlijk al spijt want ik heb een hele zolder vol onderdelen maar helemaal geen probeer onderdelen SR43 die ik hiervoor kan gebruiken ivm de verschillen SR41/SR42 t.o.v. SR43
Volgens de verkoper is hij lopend stil gezet, na een ongeval en heb geen reden te denken waarom hij hierover zou liegen. Hoe stel ik dus vast of het de cdi is. Wel; benzine, ook uit het bougie gat blazend, wel goed rondgaan alles electrisch werkend maar geen vonk.???????????
Futurist
Mijn nieuwe aanwinst SR43 loopt niet, geen vonk, heb nu eigenlijk al spijt want ik heb een hele zolder vol onderdelen maar helemaal geen probeer onderdelen SR43 die ik hiervoor kan gebruiken ivm de verschillen SR41/SR42 t.o.v. SR43
Volgens de verkoper is hij lopend stil gezet, na een ongeval en heb geen reden te denken waarom hij hierover zou liegen. Hoe stel ik dus vast of het de cdi is. Wel; benzine, ook uit het bougie gat blazend, wel goed rondgaan alles electrisch werkend maar geen vonk.???????????
Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
sja, je weet het zelf ook al denk ik, het zit ergens hier tussen:
- onstekingspoel of draden erheen
- cdi
- bobine's.
Mijn laatste aanwinst had ook een defecte cdi, deed het soms wel maar soms ook niet. Diagnose was snel gesteld aangezien ik nog 2 sr41's had. Andere manier om een defecte cdi vast te stellen zijn er niet echt, behalve door een professioneel bedrijf laten nakijken.
- onstekingspoel of draden erheen
- cdi
- bobine's.
Mijn laatste aanwinst had ook een defecte cdi, deed het soms wel maar soms ook niet. Diagnose was snel gesteld aangezien ik nog 2 sr41's had. Andere manier om een defecte cdi vast te stellen zijn er niet echt, behalve door een professioneel bedrijf laten nakijken.
Suzuki DR 750SK Big '89
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
Innovation distinguishes between a leader and a follower.
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Hey Cor, heb een CDI te koop of te leen om te kijken of het de CDI is..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
ik heb een doormeetschema gevonden in een franse handleiding, er staat alleen wel bij dat dit met een meet apparaat, Ohm meter, van Suzuki moet gebeuren omdat anders de waarden kunnen afwijken??
Tevens heb ik ontdekt dat de SR43 van '91 t/m '95 weer anders is (electrisch) dan '96 en '97. van dit laatste bouwjaar is mijn SR43
Ga er bijna over nadenken om de magneet, vliegwiel van een SR41 over te zetten op het blok om hem in een ander frame in ieder geval te kunnen proberen.
Ook wordt er in dit franse handboek gesteld dat de weerstanden van de bobines en de pulsgever goed bevonden zijn het zeker de cdi moet zijn als er nog geen vonken zijn??? en bedrading??
Weet iemand de kleuren van de draden aan de cdi van een '97 van de pulsgever en de signaal draden naar de bobine's??
greetz Futurist
Tevens heb ik ontdekt dat de SR43 van '91 t/m '95 weer anders is (electrisch) dan '96 en '97. van dit laatste bouwjaar is mijn SR43
Ga er bijna over nadenken om de magneet, vliegwiel van een SR41 over te zetten op het blok om hem in een ander frame in ieder geval te kunnen proberen.
Ook wordt er in dit franse handboek gesteld dat de weerstanden van de bobines en de pulsgever goed bevonden zijn het zeker de cdi moet zijn als er nog geen vonken zijn??? en bedrading??
Weet iemand de kleuren van de draden aan de cdi van een '97 van de pulsgever en de signaal draden naar de bobine's??
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 8373
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
De 96 en 97 hebben een gasstand sensor, zou dat uit maken met de oudere CDI er op?
Laatst ergens gelezen dat iemand al een tijd rond reed terwijl het kabeltje niet op de carb was aangesloten..
Laatst ergens gelezen dat iemand al een tijd rond reed terwijl het kabeltje niet op de carb was aangesloten..
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
de gps heb ik ook gezien, maar ook de kleuren van de draden op de motor lijken niet het zelfde als volgens het schema dat ik heb van de SR43 '91 t/m '95 Ook gaan er draden van de gps (gasklepsensor) naar de cdi. Ik denk ook niet dat hij niet loopt als daar een storing zit, misschien dat het er wel voor zorgt dat er een soort van nood loop wordt ingeschakeld of dat de bepaalde onstekingstijdstippen niet worden aangepast aan de gas klep standen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06