sr43 overbouwen naar sr41/42

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

Ik weet een sloper SR43 maar die heeft al het plastic kapot en er ontbreken enige delen,
mijn idee was deze (met maar 27000km) te kopen en alles van mijn SR41 of 42 over te zetten op het kale frame met blok.
Iemand enig idee of ik grote problemen ga tegen komen?
greetz Futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Het achterframe is anders..
makkelijker om het blok in 1 van je brommers te hangen samen met de CDI
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
spgoesdakar
Berichten: 440
Lid geworden op: wo mar 14, 2007 17:34
Locatie: Uden

Alles is mogelijk.
Meer veel bevestigingspunten zullen verandert moeten worden.
Zoals de tankophanging, zijkappen enz.
Je kunt inderdaad beter het blok om zetten en de rotor.
De bedrading van de cdi is ook erg verschillend.

Succes
DR750 '89 DR800 '90 DR800 '92
futurist
Berichten: 3444
Lid geworden op: wo jan 02, 2008 23:34
Locatie: Hees België

dus een sr41/42 met een sr43 blok maar dan moet het dynamodeksel overgezet van een sr41/42 naar het sr43 blok. Zijn daar dan nog verschillen? Ik heb Zappa al eens gehoord over een torque limiter in de startmotor overbrenging, past dit in het deksel van de sr41/42?
greetz futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
zappa.suzuki
Berichten: 8373
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Niet moeilijk doen, blok over zetten met de CDI, dus SR43 blok met SR43 CDI en SR43 carbs in SR41/42 frame....
Kan je gewoon de rotor laten zitten.

Mischien ff zoeken waar de CDI geplaats kan worden is wat anders dan de SR41 en de gashendel met dubbele kabel overzetten..

De voordelen van het pitige SR43 blok en torque limiter op de startmotor met de voordelen van een SR41, minder zwaar en meer grondspeling 8)
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie