te koop: HM Honda crf450

gratis adverteren voor particulieren

Moderator: ghulst

blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

Te koop wegens overstap naar een tweetakt :D

hm crf450r (dus zonder elektrische starter)
bouwjaar 2007
acrapovic uitlaatsysteem met dB killer
Twin air filterkit (originele nog aanwezig)
ketting en tandwielen in goede staat
goed onderhouden
nieuwe inlaatkleppen (nov 09)
achterwiellagers (nov9)
distr.ketting + spanner (nov 09)
versn.bak revisie (mei 09) + krukaslagers en keerringen

vraagprijs 5400 euro
wil eventueel ook ruilen/ inruilen op een ktm tweetakt vanaf 2008 (met bijbetaling)
Laatst gewijzigd door blubberboerke op za jan 09, 2010 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Weer een concurent erbij :lol:
Ik was het eerste :wink:
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

adje schreef:Weer een concurent erbij :lol:
Ik was het eerste :wink:
Volgens mij wil iedereen van zijn/haar Honda af :P
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Hoe kan het trouwens dat jouw Honda aan de linkerkant een aluminium kleurige carterdeksel heeft ??
Dit was alleen maar bij een 2002 model of bij alle CRF450X modellen.
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

adje schreef:Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Hoe kan het trouwens dat jouw Honda aan de linkerkant een aluminium kleurige carterdeksel heeft ??
Dit was alleen maar bij een 2002 model of bij alle CRF450X modellen.
Is een HM.
Vliegwiel is ook anders.
adje
Berichten: 3618
Lid geworden op: di nov 19, 2002 22:57
Locatie: brabant

Bij al de HM's CRF450R die ik gezien en zelf ook heb gehad na 2002 zaten overal de titanium carterhelften op ??
Rekluse Z-Start "don't get left behind"

www.adfransenmxparts.nl ( Rekluse import - verkoop en service )

Afbeelding Afbeelding

http://www.rekluse.com/
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

adje schreef:Bij al de HM's CRF450R die ik gezien en zelf ook heb gehad na 2002 zaten overal de titanium carterhelften op ??
als ik bij bijv romviel op de site kijk bij een 2007 of 2008 zijn ze ook aluminium kleurig

http://www.romvielmotors.com/images/upl ... %20010.jpg

hoe dat kan weet ik ook niet.
deze zat erop toen ik hem kocht.
bloknummer komt overeen met 2007 (begint met 25)
Laatst gewijzigd door blubberboerke op di jan 05, 2010 20:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

adje schreef:Nee hoor maar die rijden er nou eenmaal veel.
Vooral hier in Brabant zie je veel Honda's rijden.
Ik voel me juist altijd zo alleen tussen al dat oranje geweld. :lol:
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

prijsverlaging!!!
nu voor 5300 euro of goed bod. :roll:
AceSpider
Berichten: 6
Lid geworden op: vr feb 05, 2010 13:50

mooie moto succes met verkoop
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

AceSpider schreef:mooie moto succes met verkoop
thanks :)
wil alleen nog niet echt lukken :(
silbertanne
Berichten: 229
Lid geworden op: vr sep 05, 2008 20:22
Locatie: QPO

blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt :D
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
KTM 790 Adventure R - KTM 250 EXC
blubberboerke
Berichten: 169
Lid geworden op: wo okt 10, 2007 17:39
Locatie: N.Brabant

silbertanne schreef:
blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt :D
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
geluid en onderhoudskosten.
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

onderhoudskosten mischien?
roen
Berichten: 328
Lid geworden op: ma okt 30, 2006 21:11

blubberboerke schreef:
silbertanne schreef:
blubberboerke schreef:Te koop wegens overstap naar een tweetakt :D
Speciale reden om twee-takt te gaan rijden?
geluid en onderhoudskosten.

hmmm, volgende keer ff beter opletten.. :oops:
Gebruikersavatar
Hoelio
Berichten: 215
Lid geworden op: di dec 19, 2006 11:29
Locatie: Planet Earth
Contacteer:

Geluid kan ik wat mee. Geur zou voor mij ook een reden kunnen zijn.

Maar onderhoudskosten? Kun je dat uitleggen? Waarom zou een 2-tact goedkoper zijn in het onderhoud?
Je moet niet doen, je moet niet laten!
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet?
om de hoeveel uur trek je een sportief bereden 4takt uit elkaar? bv. een crf450 dan.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet
Of niet dus. :)
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

vertel..
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Bakkertjedeeg
Berichten: 153
Lid geworden op: do okt 09, 2008 22:15

Redski schreef:
ik denk dat een moderne 4takt (crosser) ongeveer gelijk ligt aan een 2takt met onderhouds intervallen of niet
Of niet dus. :)
Ik denk ook dat het allemaal wel meevalt. Enduro gezien dan. Cross lijkt me de 4 takt inderdaad duurder. En hobby mag geld kosten. :lol:
YZF250
Berichten: 368
Lid geworden op: ma aug 13, 2007 17:16

Als je alles samentelt zullen de onderhoudskosten toch niet ver uit elkaar liggen hoor.
2t: Mengolie gebruiken, vaker zuiger vervangen, zuiger iets goedkoper , olie blok vervangen.
4t: Geen mengolie, zuiger gaat langer mee, maar is iets duurder, olie blok vervangen.
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Dit zijn van die eeuwige discussie's.

Een beetje hetzelfde als de kip of het ei.

De ene vind 2t handiger en de ander 4t, de kosten zullen niet ver uit elkaar liggen als je alles bij elkaar optelt.
CRF450X '08
Redski
Berichten: 392
Lid geworden op: wo dec 25, 2002 23:56
Locatie: Hengelo(gld)
Contacteer:

Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.

Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.


Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
www.redski-offroad.nl
300 exc 2011
300 exc 2008 Gone
300 exc 2006 Gone
300 exc 2004 Gone (stolen)
250 exc 1999 Gone (sx based)
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Redski schreef:Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.

Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.


Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
Blokolie eens per half jaar :shock:
Hoeveel draaiuren zijn dat dan :?:
Allways replace the cheapest parts first :P
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Redski schreef:Helemaal geen kip en ei verhaal. Een 2 takt is gewoon voordeliger in het onderhoud. Diverse Amerikaanse off-roadbladen hebben al vergelijkingen uitgevoerd en dan blijkt een 2 takt voordeliger.

Zuiger 300 exc als set kost € 128 helemaal compleet. Rij ik 100 uur mee.
2e zuiger blokje los (200 uur) nieuw bigend en lagers. Voila.
Koppeling nu ruim 5000 km en 150 uur, als nieuw.
Mengolie 1:50 inderdaad. Blokolie 1 keer per half jaar.


Kijk nu maar eens of je dit ook met een 4 takt redt. Kijk maar eens bij het ONk enduro hoeveel er weer op een 2 takt brommer stappen.
Ik bedoelde meer dat de discussie op het kip en ei verhaal leek.

De kosten liggen niet ver uit elkaar, niet voor hobby rijders zoals mij. Uit eigen ervaring ik heb ook ooit 2T gereden.
CRF450X '08
Plaats reactie