Hallo allemaal,
sinds kort heb ik een enduro omdat het door de blub en bossen rijden me enorm gaaf lijkt (nu nog me rijbewijs afgezegd door CBR ivm sneeuw ).
Ik was benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met dit merk en weet waar je op moet letten en hoe het zit met onderhoud en dat soort zaken. Ik wil dit namelijk graag zelf doen vind het leuk en ben wel lichtelijk bekend met 2-takt motoren.
Het gaat om een TM racing 125 2-t uit 2000 er zit net een nieuwe cilinderwand en zuiger in (powerseal).
Ben benieuwd naar jullie reacties en vooral ervaringen!
gr laurens
Nieuwe motor!
Moderator: ghulst
-
Hey Laurens, welkom op t forumLaurens schreef:Hallo allemaal,
sinds kort heb ik een enduro omdat het door de blub en bossen rijden me enorm gaaf lijkt (nu nog me rijbewijs afgezegd door CBR ivm sneeuw ).
Ik was benieuwd of iemand van jullie ervaring heeft met dit merk en weet waar je op moet letten en hoe het zit met onderhoud en dat soort zaken. Ik wil dit namelijk graag zelf doen vind het leuk en ben wel lichtelijk bekend met 2-takt motoren.
Het gaat om een TM racing 125 2-t uit 2000 er zit net een nieuwe cilinderwand en zuiger in (powerseal).
Ben benieuwd naar jullie reacties en vooral ervaringen!
gr laurens
Toets boven bij`` zoeken`` maar eens 2-tact in dan vind je verschillende verhalen over van alles.
Ik zelf rij Honda 2-tact 250,
Greetz Patrick#70
Ik heb ooit gekart met een TM 125-crossblok, en die zijn gewoon oerdegelijk. Mocht ie ooit slechter gaan starten even controleren of er geen klein hoekje uit het inlaatmembraan gebroken is
Rijwielgedeelte van een TM (heb er drie gehad, wel alle drie 530cc-viertakten) is ook goed, alleen het plasticwerk heeft een "Italiaanse" pasvorm (soms best wel belabberd dus).
Rijwielgedeelte van een TM (heb er drie gehad, wel alle drie 530cc-viertakten) is ook goed, alleen het plasticwerk heeft een "Italiaanse" pasvorm (soms best wel belabberd dus).
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
bedankt voor het welkom en reacties. Ik had inderdaad al gehoord dat dezelfde blokken ook in karts gebruikt worden. toch kom je het merk in motoren niet veel tegen volgens mij. 530 lijkt me hele toffe motor maar begin net dus iets te zwaar voor mij denk. Heb deze gekozen omdat die er heel gaaf uitziet en er goede onderdelen gebruikt worden. Lekker licht voor het leuke speelwerk
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc
Ik heb trouwens nog geen kleding (helm,laarzen broek e.d.) Wat raden jullie hiervoor aan voor de beginnende hobby rijder. heb ook net huis gekocht dus kan niet al te veel missen
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc
Ik vind het echt mooie motoren, maar helaas rijden er niet zoveel op rond hier in Nederland. Volgens mij zit er een TM dealer in Noord Holland. Maar standaard zit er al dik spul op zo'n ding.
Kwa kleding zou ik even naar overjarig spul gaan kijken, dat is soms behoorlijk afgeprijst. Wel even naar de winkel gaan, bijvoorbeeld laarzen via internet bestellen is niks. Die maten willen per merk nogal eens behoorlijk verschillen met je normale schoenmaat.
Kwa kleding zou ik even naar overjarig spul gaan kijken, dat is soms behoorlijk afgeprijst. Wel even naar de winkel gaan, bijvoorbeeld laarzen via internet bestellen is niks. Die maten willen per merk nogal eens behoorlijk verschillen met je normale schoenmaat.
Suzuki RMZ 450
Importeur zit ook bij mij in de buurt in Oud leusen http://www.tmracing.nl/. Voor onderdelen kreeg ik een tip vandegene waar ik de motor van gekocht heb. Is een duits bedrijf volgens mij maar je kunt zelfs nog terug kijken in het originele onderdelen boek van 2000 en ze hebben heel veel TM spullen dus ook voor de andere TM-rijders hierbij de link naar de webshop. Klikkie doen
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc
Er zit geen zijstandaard op de motor. wat zeggen jullie gebruik je die veel dus erop zetten of niet? Zoja welke? ik kan nog aan de originele komen via bovenstaand bedrijf of weten jullie iets beters?
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc
Kleding? Ebay!!!!!!!! Daar kost het bijna niks op dit moment. Zoek maar op overjarige mx kleding.
-
Ik probeer een rijhouding te verzinnen waarbij dat ding in de weg zou zitten,Laurens schreef:haha inderdaad maar zit zo'n ding niet in de weg dan?
maar ik kom er niet op.
En ik doe echt m'n best!
Iemand nog ideeen?
EXC300
Ooit had ik een 125-tje zonder zijstandaard, en dat werd me niet altijd in dank afgenomen. Hekken open en dicht doen, hoefde ik dus nooit te doen
Dus het feit dat ik zonder reed, zat mij niet in de weg
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Kan het gekker?
-
huskie schreef:Ooit had ik een 125-tje zonder zijstandaard, en dat werd me niet altijd in dank afgenomen. Hekken open en dicht doen, hoefde ik dus nooit te doen
Dat was toch die tijd dat je zoveel vrienden bent
kwijt geraakt?!
EXC300
nog even een vraagje over de kleding. Ik heb op ebay inderdaad heel veel goedkoop en toch nieuw spul gezien. Best verslavend trouwens dat bieden..... Heb al een helm en bril gekocht
Maar de maten bij de broeken zijn me niet helemaal duidelijk. In spijkerbroeken heb ik 31 of 32 breedtemaat en 34 lengte. Welke maat crossbroek moet ik dan hebben. En kan een crossbroek beter wat strakker zitten of wat losser?
Heb mijn vriendin altijd mee als ik kleren moet hebben... Wie helpt mij door het maten doolhof
Maar de maten bij de broeken zijn me niet helemaal duidelijk. In spijkerbroeken heb ik 31 of 32 breedtemaat en 34 lengte. Welke maat crossbroek moet ik dan hebben. En kan een crossbroek beter wat strakker zitten of wat losser?
Heb mijn vriendin altijd mee als ik kleren moet hebben... Wie helpt mij door het maten doolhof
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc
http://www.jopa.nl/0000009ab40ce807f/00 ... index.htmlLaurens schreef:ik heb zat gevonden ik weet alleen niet welke maat ik moet hebbenJoeBaR schreef:marktplaats vindt je ook nog wel eens wat .
En kijk in je spijkerbroek of pantalon naar de maat. Komen vaak overeen.
Bedankt voor de tip... Ben inmiddels arm maar wel bijna compleet. (ben ook veiling verslaafd inmiddels )Mario2t schreef:Kleding? Ebay!!!!!!!! Daar kost het bijna niks op dit moment. Zoek maar op overjarige mx kleding.
Ik heb gekocht via ebay:
Thor S10 quadrant laarzen
Thor S9 Phase crossbroek
Thor S9 Phase cross shirt
Protectorvest (zo'n alles erop en eraan ding)
Crosshelm van RST
dit alles voor €277,- wel netjes gedaan toch? Alles is nieuw.
Nu alleen nog een bril en dan ben ik compleet
Vaak ben je te bang!
TM Racing EN 125cc
TM Racing EN 125cc