Plakkende koppelingsplaten trial motoren

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderator: ghulst

Plaats reactie
Bakkertjedeeg

Het schijnt redelijk normaal te zijn dat bij trial motoren de koppelingsplaten plakken bij koude start. Zodra de motor een minuutje heeft gelopen en de olie wat dunner is, dan is het probleem weer voorbij. Wie kan me hier iets meer over vertellen? Is de techniek anders? Bij Enduro en cross motoren komt het probleem volgens mij nauwelijks tot niet voor.
Jo VdB

Bakkertjedeeg schreef: Bij Enduro en cross motoren komt het probleem volgens mij nauwelijks tot niet voor.
Zoek dan gelijk maar eens in allerhande postings op dit en andere fora naar diegenen die vragen of het normaal is dat hun koppeling blijft plakken bij hun ... (het merk enduro/crosser mag je zelf invullen)

Zeker bij wat kouder weer plakken de meesten in het begin wat.

Jo VdB
Bakkertjedeeg

Jo VdB schreef:
Bakkertjedeeg schreef: Bij Enduro en cross motoren komt het probleem volgens mij nauwelijks tot niet voor.
Zoek dan gelijk maar eens in allerhande postings op dit en andere fora naar diegenen die vragen of het normaal is dat hun koppeling blijft plakken bij hun ... (het merk enduro/crosser mag je zelf invullen)

Zeker bij wat kouder weer plakken de meesten in het begin wat.

Jo VdB
Heb ik gedan maar heb mijn antwoord niet gevonden. Waarom toch altijd verwijzen naar de zoekfunctie. Een forum is toch om te discussiëren.
gassen

Plakken doen twee van mijn motoren ook . De eerste keer na de start in de versnelling slaat de motor geheid af, zowel de exc450 als de RD350 (wegmotor). Olie "plakt" als het ware de platen aan elkaar waardoor dit ontstaat. En er is waarschijnlijk wat minder lifthoogte dan bij sommige andere motoren. Mijn 4 Honda motoren (wegmotoren) en de kawa KL(x)250 hebben er geen last van.
Nog even naar wat koppelingen van die trial motoren gekeken en er zitten toch aardig wat verschillen in, met name de hoeveelheid platen en grootte.
Laatst gewijzigd door gassen op di dec 22, 2009 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
Jo VdB

Bakkertjedeeg schreef: Waarom toch altijd verwijzen naar de zoekfunctie. Een forum is toch om te discussiëren.
Bakkertjedeeg,

er staat niet dat je moet zoeken via de zoekfunctie... Het is a.h.w. een retorische vraag die ik zelf alvast voor je beantwoord heb...

Jo VdB
Plaats reactie