Herintroductie (nr 3?)

oeverloos ouwehoeren of gewoon napraten over de laatste rit kan hier. (zelf voor het bier zorgen)

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, Rudy

Plaats reactie
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Herintroductie (nr 3?)

Bericht door Surfroy01 »

Na begin jaren '00 hier met een KTM GS300 de weg gevonden te hebben werd het na verkoop stil, toen in het midden oosten '06-'08 een CRF450X gereden te hebben weer actief hier tot '09 en nu? warempel het noppenbloed blijft toch stromen (al is het altijd op mijn mountainbike) heb ik nu een Montesa 310 '91 op de kop weten te tikken, for wenag! Gisteren mee in het duin hier aan het strand wezen spelen en wat is dat leuk! Even wennen aan positie op de fiets en het schakelen (zit een meter ruimte tussen steun en schakelpedaal dus met voet 'los' schakelen) maar eigenlijk gebruik ik in deze omstandigheden alleen de 2e en 3e vesnelling :P Hoop/ga er veel lol mee hebben!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
You're free to do as we tell you!
Bosje
Berichten: 734
Lid geworden op: za okt 07, 2006 08:00

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door Bosje »

brommer ziet er goed uit!
Allways replace the cheapest parts first :P
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door klaas tt350 »

Hey ,das een mooi maschientje.

Heb er ook precies zo'n ene.
En heb er tot nu toe veel plezier van, niet veel lawaai en je krijgt er steeds meer motor beheersing van.

Afbeelding

Ben nog wel op zoek naar wat onderdelen, maar dat is nog niet zo makelijk in nederland.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door Surfroy01 »

Dat is inderdaad grappig dat je precies eenzelfde hebt, al lijkt de mijne origineler qua uitlaat en achterlicht :lol: Ik zal eens bij de verkoper informeren die heeft hem opgeknapt maar de achterrem pomp is niet goed die moet vervangen en hij wist een adres overigens vraag ik me af hoe jouw voorrem werkt? ik kan er geen stoppie mee maken maw die lijkt me ook niet 100%

Vannochtend 1,5 uur aan het rijden geweest en het is inderdaad erg veel lol persoonlijk leuker dan op een enduro/crosser omdat het mindere vermogen veel beter te doseren is maar het klimt overal tegenop, hellingen met modder en zand maakt niet uit oa door lage gewicht en een waanzinnige draaicirkel! Wat voor smering rij jij? ik heb er nu 1:60 in zitten.
You're free to do as we tell you!
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door klaas tt350 »

Heb het achterlicht inmiddels vervangen en de originele demper ook gemonteerd ,lijkt al heel anders nu.
Ook mijn voorrem werkt niet helemaal perfect,dus ook geen stoppie's voor mij (ben er wel mee bezig geweest 1 remzuiger klemde wat, maar nog niet optimaal)
en moet ook nog met de voorveering bezig ,is ook niet optimaal meer(mist iets olie dus keerringen moeten vevangen worden).Ik meng 1:50 met motorex mengsmering.Wat heb je trouwens voor de jouwe gegeven, die van mij is voor 550 euro van eigenaar gewisseld.Heb trouwens een intructieboekje gevonden op het web (wel in het spaans, maar dat is niet anders) als je er belang bij hebt kan ik het je toe mailen.
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door Surfroy01 »

Ik heb er 700 voor betaald maar voorvork is gereviseerd en zit nieuw zuigertje in de cilinder, kerel is liefhebber in restoreren, hij was enkel nog niet aan de achterrem toegekomen :D fiets verkeerd verder in top conditie, ziet er ook erg netjes uit, alle verlichting doet het zelfs, alleen geen remlicht, maar zie ook nergens schakelaar voor :D

Ik las op diverse sites dat 1:60 al vrij vet is omdat trail motoren veel minder zware belasting draaien, als je vet smeert moet je hem regelmatig ook de sporen geven om de olie te verbranden anders ligt je blok binnen no time vol....... las over 1:80 en sommige zelfs 1:100!!!!!

De vorige eigenaar zal me zsm wat info doormailen, even kijken wat hij heeft maar anders ben ik in dat instructieboekje geinterreseerd!
You're free to do as we tell you!
Surfroy01
Berichten: 378
Lid geworden op: ma jan 19, 2004 16:49
Locatie: Weer in de Hoek van Holland

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door Surfroy01 »

Ken je trouwens deze uitvoering? Lijkt mee een enduro uitvoering, staat iets hoger in de achtervering en ander zadel.....

Afbeelding
You're free to do as we tell you!
klaas tt350
Berichten: 137
Lid geworden op: do nov 20, 2008 17:04
Locatie: drachten

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door klaas tt350 »

Volgens instructie boekje tussen de 1:40 en 1:50 smeren en klopt inderdaad met die remlicht (heb er zelf 1 op gemonteerd(scheelt weer wat bekeuringen))
Pb je mailadres anders even, dan zendt ik je het instructieboekje toe (staat aardig wat info in en zo ook tekeningen met bestel nummers enzo)
en wat betreft de laatste foto dit is een montesa cota evasion en is inderdaad de enduro versie met iets andere gearing en buddyseat (ook wel handig voor de lange verbindingstukken)Heb zelf van zelfplakkende celrubber een soort van buddyseat gemaakt op het spatbord zodat je daar enigszins nog een beetje comfortabel op kunt zitten.
Tja je vind wat uit soms. :D
gehad: Maico mc250, suzuki gsx400f, kawasaki zxr750, kawasaki z750, husqvarna te510, honda cr500, suzuki rm250, honda xr250r, yamaha tt350. allen met kenteken.

nu: yamaha yz400f en yamaha xt550 en montesa cota 310 ook allen met kenteken.
henk-v
Berichten: 1722
Lid geworden op: di aug 20, 2002 19:52
Locatie: enspijk
Contacteer:

Re: Herintroductie (nr 3?)

Bericht door henk-v »

Hallo Klaas

Heb je de montesa nog steeds? ben sinds kort eigenaar van een 309 en heb interesse in je instructie boek, wil je het aub naar mij mailen?

mvg Henk
Plaats reactie