Het BIG cafe

Moderators: zappa.suzuki, Shifty-PK, DR-Big

DR-Big
Berichten: 1145
Lid geworden op: za okt 26, 2002 19:21
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door DR-Big »

Ans, er ligt nog niks vast omtrent dat Sauerland weekend. Jullie Big weekend gaat altijd voor. Daarna kijken we wel wanneer we naar het Sauerland afreizen. Ik wilde alleen voorkomen dat die twee weekenden vlak na elkaar gepland zouden worden. Ik zie dat mijn agenda in het voorjaar al weer volloopt met optredens van mijn band, vakanties, verjaardagen en ik wilde die Big uitjes ook alvast maar vastleggen.

Ik hoop jullie snel in Gieterveen te zien!

OJ
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Zeker interesse in beide :toost:
:zwaaien:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Het BIG cafe

Bericht door futurist »

Rammelbak schreef:Zeker interesse in beide :toost:
Met de TTR neem ik aan?

greetz vanuit de volgwagen Cor
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Dat is wel de bedoeling. De TTR is op een paar details na af en daar wil ik niet meer met mijn tengels aanzitten. Elke keer als ik dat doe, lijk ik er een project van te maken.

De GPZ had na afgelopen zomer twee nieuwe banden nodig, en zie wat daar van gekomen is :oops: :oops: :oops:

Afbeelding
:zwaaien:
ans
Berichten: 170
Lid geworden op: wo jul 21, 2010 16:55
Locatie: Gieterveen

Re: Het BIG cafe

Bericht door ans »

:lol: :lol: :lol:
Wel goed dat je dit jaar het zand in gaat :toost:
Groetjes
Gebruikersavatar
frankn
Berichten: 1183
Lid geworden op: wo aug 08, 2007 13:12
Locatie: Gieterveen

Re: Het BIG cafe

Bericht door frankn »

ans schreef::lol: :lol: :lol:
Wel goed dat je dit jaar het zand in gaat :toost:
Groetjes
Ik dacht dat het de bedoeling was dat-ie op het zand bleef... :roll:



:toost: :toost: :toost:
Inside every old guy is a young guy, wondering what the fuck happened.
Ouwe Reus
Berichten: 2121
Lid geworden op: za jul 16, 2011 22:38
Locatie: SpikeCity

Re: Het BIG cafe

Bericht door Ouwe Reus »

Rammelbak schreef: De GPZ had na afgelopen zomer twee nieuwe banden nodig, en zie wat daar van gekomen is :oops: :oops: :oops:
Heeft de voorvork van jouw GPZ het ook begeven met die joekels van remklauwen ??
Yesterday is history.
Tomorrow is a mystery.
Today is a gift. That’s why it’s called the present.
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Het voorvorkje heeft zich goed gehouden, ondanks de belachelijk grote remmen. Maar ik had nog wat spullen van een tweede generatie GPZ staan die ik nu aan het inbouwen ben. Dan staat hij ineens op 17" wielen (in plaats van de originele 16") en wordt de bandenkeus groter. De spullen van de 2e generatie lijken allemaal direct te passen, maar in praktijk komt het natuurlijk nèt niet uit :schieten:

Over op/in/onder/door zand rijden gesproken: wat zouden jullie aanraden voor straatlegale offroadbanden voor op het tweede set wielen? De achterband zal waarschijnlijk op een Trackmaster of AC10 uitkomen, maar in combinatie met welke voorband? Hoe is b.v. de nieuwe Metzeler MC360 mid-hard? Op MXbanden wordt deze aangegeven als een goede vervanger voor de AC10.
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Jij bent altijd zo lekker bezig 8) :D

AC10 wordt niet meer gemaakt, is de Tracker voor in de plaats gekomen, vind de achterband offroad prima maar op de weg minder, bij nat asfalt spint hij al bij gas er op laat staan op klinkers.
De MC360 Soft achterband mist best wat grip in de bocht offroad dus die koop ik niet meer, de voorband is echt top, slijt wat snel maar on en offroad altijd grip.
Zal eens de MC360 Hard achter gaan proberen denk ik.

Maar eerst de KTM weer in orde maken, een deel van de uitlaatbocht set was lek dus een mooie 2e hands set geregeld maar bij demontage bleek de boel aardig vast gerot, tuiten op de cilinder braken af maar die zijn gelukkig te vervangen dus zijn besteld.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Krijg je het afgebroken stuk nog wel uit de cilinder?
Assumption is the mother of all fuck ups
dhc6
Berichten: 802
Lid geworden op: ma okt 01, 2012 08:24
Locatie: Lapland Frankrijk

Re: Het BIG cafe

Bericht door dhc6 »

Wbt banden: mn voorraad AC10 en Comp4 beginnen op te raken en heb eens Shinko enduro banden geprobeerd op de Beta, voor een "Fatty" en achter 140/80x18 216 MX. Shinko heeft jaren de banden voor Golden Tyre gemaakt en is er onder eigen naam mee door gegaan. Off road zijn ze optimaal in combinatie met het Tubliss systeem, de dikke voorband neemt veel knippen op dus krijgen de polsen minder te verduren, op de weg geen enkele keer onrust gevoeld wat ik met de Comp4 wel had. De XBig van Tom krijgt ze ook gemonteerd eveneens op Tubliss.

De Beta is seizoen klaar, de jaarlijkse verversing van de vork olie was weer erg nodig, zwart stinkende bagger. Voor de gein ook de achterdemper open gehaald maar tot mijn verbazing was de olie nog helemaal schoon, verspilde moeite dus.
Komende week beginnen het blok voor Leo op te bouwen want moet eerst een 500 XT restauratie afmaken.

Werkse

R
Porcs sont l'avenir (varkens zijn de toekomst en houden de slechten uit de buurt)
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Tadaa, de banden liggen er eindelijk om!

Afbeelding

En een nieuwe voorvork
En nieuwe clip-ons
En de aangepaste voorrem
En een andere tank
En een aangepast lichtfilterhuis
En een grote servicebeurt
En eindelijk een groot benzinefilter
En een andere achterrem
En een aangepaste achterbrug
En een nieuw kettingset
Laatst gewijzigd door Rammelbak op zo feb 16, 2020 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
:zwaaien:
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Cor, afgelopen zomer had je gelijk. Het lagers in het linksysteem van de GPZ liepen erg zwaar! Ze waren gelukkig niet kapot. Ooit heb ik er al glijlagers in gebouwd. Maar ze hadden wel duidelijk onderhoud nodig. Nu veert de achterkant weer soepel in en uit.
:zwaaien:
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Ik heb net een paar dingen in de verkoop gegooid op het motor-forum die misschien ook interessant zijn voor de handige knutselaars op dit forum: een multifunctionele Acewell toerenteller/snelheidsmeter en een hele partij legerkoffertjes die misschien handig zijn als zijkoffers.
:zwaaien:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Hoe is t met iedereen hier? Niemand ziek? Hoop het niet!
Ik ga nog gewoon naar het werk, beetje opletten met afstand bewaren en handen wassen maar dat valt niet mee, heb werk waarbij je toch wat langer met klanten contact hebt. Maar ik zit me tenminste niet thuis te vervelen :wink:
Ga er eigenlijk maar vanuit dat ik het virus wel te pakken krijg op een gegeven moment, nu even 3 dagen in een huisje in het zuidelijkste puntje van Limburg, hadden we al eerder gepland, eten van te voren ingeslagen en lekker aan het fietsen over de vele zand/gravel paden hier in de buurt.
Ook mooi rijden op de motor.

Ow heb een nieuwe fiets 8)

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Het BIG cafe

Bericht door de antrapper »

Mooie reisfiets , zou persoonlijk iets op stroom nemen :mrgreen:
Goeie dagen uitgepikt voor een uitje, fris maar prachtig weer. 8)
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Het BIG cafe

Bericht door futurist »

mooie fiets Zappa, maar ja dat is voor jou niet moeilijk. Ik zit in een zelfde positie, mijn zoon heeft een fietsenwinkel.
Jammer dat je de grens niet over mag anders had je bij ons een bakkie koffie kunnen komen doen bij "The BIG shed" in Hees

grts futurist

volgend keer beter
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
MANUS-3000
Berichten: 563
Lid geworden op: wo apr 01, 2009 22:33
Locatie: De haven van 't Gooi

Re: Het BIG cafe

Bericht door MANUS-3000 »

Mooie fiets, goeie kleur ook. Als je je helm opzet is het net of je met de ktm onderweg bent :mrgreen:
GSF 600 Bandit + GSF 1200 Bandit + BMW 540I + Mini Cooper S + Omega A 1.8 LS
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Ola Zappa,

Mooi kek fietsie hé..Travelmaster..koop je een leuke Big voor 8)

Veel rijplezier ermee, en hopelijk gaat het virusje ongemerkt voorbij aan jullie!

Laterrrrr
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

Dank jullie wel!
en je hebt gelijk Edwin, koop je een heule leuke Big voor, maar gelukkig kreeg ik een beetje korting :wink:

Ow mn meisje heeft ook een nieuwe fiets :wink:

Afbeelding
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
Edwin
Berichten: 2048
Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
Locatie: Onder de rook van Rotterdam
Contacteer:

Re: Het BIG cafe

Bericht door Edwin »

Gefeliciteerd, mooi hoor!

Wat maakt deze fiets zo speciaal eigenlijk? Kost wat, en heb je ook wat....maar wat dan?
Assumption is the mother of all fuck ups
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: Het BIG cafe

Bericht door zappa.suzuki »

tja, een super stijf frame wat op allerlei manieren opgebouwd kan worden, met verschillende schakelgroepen zoals derailleur of Rohloff naaf, ketting of riem aandrijving, velg of schijfremmen van verschillende merken met diverse maten schijven, 2 verschillende wiel maten, smalle of dunne banden in diverse uitvoeringen.
Kleur naar keus, verschillende lettertype in verschillende kleuren, bagagedragers waar je 55kg aan kan hangen, naven met industrie lagers die bijna niet kapot te krijgen zijn en velgen die bijna niet krom te krijgen zijn, keus uit zadels en sturen dus je kan jouw fiets laten maken met de beste onderdelen.

Dus misschien wel de best mogelijk fiets voor misschien wel belachelijk veel geld :lol:
Maar we kregen wat korting :wink: en we hadden onze zeekajaks verkocht omdat mn meissie vanwege haar pols niet meer de zee op kon en nu maar aan deze fietsen besteed.

Maar ben er erg blij mee, fietst en stuurt erg speels, remt als een beest met 203mm schijf voor en 180 achter met hydraulische 4 zuiger remklauwen, brede banden geven veel comfort en een steile rotsige afdaling gaat super strak.
Is als mn KTM maar de fiets is ook comfortabel als je rustig rijd :lol
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gebruikersavatar
de antrapper
Berichten: 2199
Lid geworden op: zo jun 22, 2003 22:05
Locatie: Apeldoorn

Re: Het BIG cafe

Bericht door de antrapper »

Kortom zo zie je ook nog eens wat van de omgeving als je op reis bent. :mrgreen:

Lekker chill dus 8)
Big Bigger Tiger en weer Big :mrgreen:
futurist
Berichten: 3404
Lid geworden op: do jan 03, 2008 00:34
Locatie: Essen Belgie

Re: Het BIG cafe

Bericht door futurist »

zappa.suzuki schreef:Dus misschien wel de best mogelijk fiets voor misschien wel belachelijk veel geld :lol:
Maar we kregen wat korting :wink: en we hadden onze zeekajaks verkocht omdat mn meissie vanwege haar pols niet meer de zee op kon en nu maar aan deze fietsen besteed.
Zijn jullie met deze fietsen al op vakantie geweest? En toen geen problemen van haar polsen gehad? Wel duidelijk een ruimer natuurbeeld om je heen als met de zee kayak :D

futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Rammelbak
Berichten: 794
Lid geworden op: do jan 12, 2012 17:25
Locatie: Naast de buren.

Re: Het BIG cafe

Bericht door Rammelbak »

Je beschrijft ze zo mooi, dat ik bijna enthousiast zou raken over fietsen :P

Mooi stukje techniek!
:zwaaien:
Plaats reactie