kleine tips..

Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki

Plaats reactie
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

De kleine weetjes die t sleutelen wat makkelijker maken, alle tips welkom!

Tank.

De tank van de 800 kan er af met de zijkappen er nog op, gewoon de 4 kleine boutjes bij de snavel los en die rechts onder de tank waar het stangetje zit en de 2 bouten onder het zadel. en de benzine slang natuurlijk :wink:
Tank achter vast pakken, op tillen en naar achter er af halen..

Blok.

Alle blok en carter bouten steken net zo ver uit als ze op de goede plek zitten, je hoeft dus niet moeilijk te doen om te onthouden wat waar zit, gewoon passen en je ziet gelijk of een bout de goede lengte heeft voor dat gat of niet.

Remmen.

Remmen ontluchten gaat het makkelijkst met een injectiespuit en een slangetje op de ontluchtingsnippel van de remklauw dus van onder af,scheelt een hoop gepomp en gedoe..

Als je de remhevel [hand/voet] indrukt en vastzet terwijl hij ingedrukt blijft kan de slang los zonder dat de olie er uit loopt van het reservoir.

Koplamp.

Motor op 5 meter van een muur, er op zitten en hoogte meten van het midden van de koplamp.
Kruis op muur zetten 5 cm lager, daar moet de hoogte lijn van het licht komen met de verhoging in het licht net rechts van het kruis [ als je op de motor zit].
Stelschroeven in de kunststof afdekking onder de teller links en rechts een gat.
[ ik stel hem net een fractie hoger af zodat ie net in een achteruitkijkspiegel trilt]

Ketting.

Speling +- 4 cm van beneden naar boven in het midden van de onderste kettingloop.

Als je een lekke band hebt in het veld kijk dan eerst naar de stand van de afstelplaten en onthoud die [ dus bv net voor of na stand 3] zo dat als je het wiel teruggeplaatst hem gelijk op de goede spanning hebt.
Te los of te strak kan voor een gebroken ketting zorgen en evt een kapot geslagen blok/been.

Een te losse ketting kan er bij harde/bevroren sporen rijden makkelijk van het achtertandwiel gedrukt worden als hij een opstaande rand raakt.

De kettinggeleider bij het achtertandwiel is waardeloos waardoor de ketting veel zijdelingse speling heeft, daarom is een "visje" als sluiting voor de ketting een slecht plan, gebruik een klink sluiting!

Olie.

Motor lauw en minimaal 5 minuten uit, recht op zetten, peilstok los draaien en schoonmaken, op het blok laten rusten en meten [dus niet indraaien!]

Hou het olie peil op de max als je steile hellingen gaat rijden, oliepomp kan anders lucht happen bij steile hellingshoeken met erg snelle schade aan nokkenas en tuimelaars als gevolg.

komt vast nog meer bij :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Plaats reactie