Voorrem van af 1996, remt beter
Moderators: ghulst, DR-Big, zappa.suzuki
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Op verzoek van Leo.
De voorremklauw van af 1996 is anders.
De oude
De nieuwe
De nieuwe remt veel beter, bijna net zo goed als van mn KTM, dat betekent bijna 2 x zo hard
Hij heeft een andere montageplaat [adapter] en de remblokken zijn ook anders. maar compleet zet je hem zo over op een ouder model.
De master cilinder in de remhendel is het zelfde.
De voorremklauw van af 1996 is anders.
De oude
De nieuwe
De nieuwe remt veel beter, bijna net zo goed als van mn KTM, dat betekent bijna 2 x zo hard
Hij heeft een andere montageplaat [adapter] en de remblokken zijn ook anders. maar compleet zet je hem zo over op een ouder model.
De master cilinder in de remhendel is het zelfde.
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Daar wordt ik even nie heul vrolijk van
Al jaren ben ik aan het klooien om de BIG normaal remmend aan de voorkant te krijgen en het antwoord op die vraag lag al die tijd in de Zappamension.
Voor het project hebbik een 1993 voorremklauw / staalomvlochtte remleiding en een 320 remschijf klaar liggen maar ik kan voor de zekerheid beter op zoek naar een 1996 > up remklauw als ik eindelijk stoppies wil gaan maken.
Iemand zo`n klauw in de aanbieding ?
Al jaren ben ik aan het klooien om de BIG normaal remmend aan de voorkant te krijgen en het antwoord op die vraag lag al die tijd in de Zappamension.
Voor het project hebbik een 1993 voorremklauw / staalomvlochtte remleiding en een 320 remschijf klaar liggen maar ik kan voor de zekerheid beter op zoek naar een 1996 > up remklauw als ik eindelijk stoppies wil gaan maken.
Iemand zo`n klauw in de aanbieding ?
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
http://www.ebay.nl/itm/ETRIER-DE-FREIN- ... 53ea94fee7
geen ruzie maken en zonder de bevestigingsplaat [adapter] heb je er niks aan...
ps zit er bij zo te zien
geen ruzie maken en zonder de bevestigingsplaat [adapter] heb je er niks aan...
ps zit er bij zo te zien
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Gaat alles bij elkaar een dure worden voor i hier op de werkbank ligt.zappa.suzuki schreef: ebay.fr
Gaat het eerst proberen met de spullen die ik al bij elkaar gespaard heb en hou ondertussen de sites in de gaten voor de voorremremklauw 96 > up.
Dus FrankN of anderen die de klauw willen. ik zeg "faire !"
Ik wist niet dat er zoveel verschil zat in de werking van die klauwen, nou ja remmen is ook voor watjes (hahahaha). Wel een fijne wetenschap.
@Leo
dat hoeft helemaal niet zo duur te worden, ik heb er nog één liggen, moet wel gestraald en gelakt (stralen kan ik voor je doen kan je zelf de kleur kiezen) maar het is een klauw die je op zoveel motoren tegen komt dat je die bijna op iedere motorsloop voor een paar knaken kan kopen. Ook de drager is dan hetzelfde. (ik heb dat uitgezocht toen ik er achter kwam vlak voor de oer dat mijn klauw niks meer was( toen ging alles op het laatste moment want toen heeft Zap me nog uit de nood geholpen met een drukplaat en lager)).
futurist
@Leo
dat hoeft helemaal niet zo duur te worden, ik heb er nog één liggen, moet wel gestraald en gelakt (stralen kan ik voor je doen kan je zelf de kleur kiezen) maar het is een klauw die je op zoveel motoren tegen komt dat je die bijna op iedere motorsloop voor een paar knaken kan kopen. Ook de drager is dan hetzelfde. (ik heb dat uitgezocht toen ik er achter kwam vlak voor de oer dat mijn klauw niks meer was( toen ging alles op het laatste moment want toen heeft Zap me nog uit de nood geholpen met een drukplaat en lager)).
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Ik heb ooit met de DR750S een hachelijk remmomentje meegemaakt waarbij de anderen op tijd de noodstop afmaakte en ik er net achterdoor kon schieten Vanaf dat moment ben ik bij alle bigs aan het kijken geweest hoe ik het beter kon maken aan de voorkant.futurist schreef:Ik wist niet dat er zoveel verschil zat in de werking van die klauwen, nou ja remmen is ook voor watjes (hahahaha). Wel een fijne wetenschap.
Voor het project zocht ik het als extra`s in een grotere remschijf.
U gaat een PB ontvangenfuturist schreef: ik heb er nog één liggen
ik vind die grote schijf op de dr 650 die bij het voorwiel spaken voorbij kwam ook echt gaaf maar dan moet je ook een houder gaan frezen om die pas te maken. en op een standaard big zit je met de vering en demping die je voorwiel eerder laten slippen omdat de pompende voorvork (ook met verbeterde veren) het wiel niet ztevig aan de weg kan houden. ik heb met stalen remleidingen al vaak een rem gehad op de big die ruim voldoende was omdat het wiel dan al snel blokkeerde. Verse remolie en een revisie setje in de hoofdrem cilinder maakt ook al veel ujit (in imitaitie echt goede te koop) Met jouw voorvork zal je idd meer remkracht aan de weg kunnen brengen.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Daar gaan hulptroepen voor gebeld worden ( Joebar/ SPgoesdakar / Dabit )futurist schreef: maar dan moet je ook een houder gaan frezen om die pas te maken.
Iwan heeft er al eentje gemaakt voor zijn K@M voorvork dus die heeft al ervaring opgedaan.
Een revisie van de hoofdremcilinder......... f.ck.....daar had ik nog helemaal niet aan gedacht.futurist schreef: Verse remolie en een revisie setje in de hoofdrem cilinder maakt ook al veel ujit (in imitaitie echt goede te koop) Met jouw voorvork zal je idd meer remkracht aan de weg kunnen brengen. futurist
€30,= voor een setje geloof ik, ik koop ze altijd met korting bij Hoco parts maar hier
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... ts_id=5977
kan je ze voor hetzelfde geld als particulier ook bestellen.
samen met de rvs omvlochte kunstof leiding vind ik de remhandle van mijn SR41 eigenlijk te hard zelfs, ik heb een stukje van het contactvlak van de handle afgeslepen om een fijnere vrije slag te krijgen. als je dan doorknijpt gebeurt er echt wat als de schijf goed is en de blokken ok zijn (carbon Lorrainne) Ik heb een schijf van Moto Master voor erop zitten. 4 gaten naaf en originele diameter. Als alles in orde is kunnen de meeste motoren harder remmen als de bestuurder durft (heeft onderzoek uitgewezen)
futurist
http://www.japparts.nl/index.php?main_p ... ts_id=5977
kan je ze voor hetzelfde geld als particulier ook bestellen.
samen met de rvs omvlochte kunstof leiding vind ik de remhandle van mijn SR41 eigenlijk te hard zelfs, ik heb een stukje van het contactvlak van de handle afgeslepen om een fijnere vrije slag te krijgen. als je dan doorknijpt gebeurt er echt wat als de schijf goed is en de blokken ok zijn (carbon Lorrainne) Ik heb een schijf van Moto Master voor erop zitten. 4 gaten naaf en originele diameter. Als alles in orde is kunnen de meeste motoren harder remmen als de bestuurder durft (heeft onderzoek uitgewezen)
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Mijn 94-er remt ook slechter dan mijn 96-er.
Komt goed uit de 94-er is voor t veld en dan is hard remmen niet altijd een voordeel, staand de rem doseren met dikke handschoenen valt ook niet mee.
Komt goed uit de 94-er is voor t veld en dan is hard remmen niet altijd een voordeel, staand de rem doseren met dikke handschoenen valt ook niet mee.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Met de gekken waar ik soms t veld mee in ga is anticiperen volstrekt onvoldoende
Dan heb je de remmen echt nodig en merk je dat ook dan het gewicht in je nadeel is, harder remmen gaat niet omdat ik dan het voorwiel onderuit rem.
Dan heb je de remmen echt nodig en merk je dat ook dan het gewicht in je nadeel is, harder remmen gaat niet omdat ik dan het voorwiel onderuit rem.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
-
- Berichten: 8370
- Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
- Locatie: Bij Utreg
Een goede noppen voorband zoals de competition IV blijft net lang genoeg stabiel om hem weer wat te kunnen lossen als ie blokkeert zo dat je niet op je plaat gaat.. nu ja in de droge zooi dan
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
-
- Berichten: 373
- Lid geworden op: vr aug 30, 2013 12:08
- Locatie: Aarle - Rixtel
Ook dat helpt niet als ik onderweg ben met de gekken BIG is en blijft te zwaar.
Rijden op gasgas 450 en suzuki 250, kom met de BIG (niet enkel) bij remmen altijd tijd te kort.
Gelukkig kijken ze vanwege hun ervaring altijd over de schouder voor ze de hoek omgaan.
Rijden op gasgas 450 en suzuki 250, kom met de BIG (niet enkel) bij remmen altijd tijd te kort.
Gelukkig kijken ze vanwege hun ervaring altijd over de schouder voor ze de hoek omgaan.
DR BIG 1996 verkocht
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
DR BIG 1994 verkocht
GSX1100EFE 1984
V-stroom 1000 2009
Bulls e MTB
Ik heb net nog even op CMSNL zitten kijken, maar daar zijn de partnummers voor een klauw uit '92 hetzelfde als die voor een klauw uit '96 of '97. Iemand een betere source voor die partnummers?
Dan kan ik kijken of het toevallig nog op andere motoren heeft gezeten, aangezien er niet super veel BIG onderdelen te koop zijn in NL
Dan kan ik kijken of het toevallig nog op andere motoren heeft gezeten, aangezien er niet super veel BIG onderdelen te koop zijn in NL
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Gewoon op een onderdelen site de remblokken op zoeken. Die nummers kan je dan crossen met nrs van andere merken remblokken en die gooi je op i net. Dan kom je op een gegeven moment vanzelf een vergelijkingslijst tegen waar je het blok nr kan ingeven en dan te zien krijgt op welke motoren die blokken (en klauwen) nog zitten. Niet alleen en vx800 maar ook op een paar types kawa ook nog en ik meen te herinneren ook op een paar Hondas.
futurist.
@leo je krijgt pb terug
futurist.
@leo je krijgt pb terug
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Had gehoopt dat het zo simpel was als invullen op CMSNL, maar ja...futurist schreef:Gewoon op een onderdelen site de remblokken op zoeken. Die nummers kan je dan crossen met nrs van andere merken remblokken en die gooi je op i net. Dan kom je op een gegeven moment vanzelf een vergelijkingslijst tegen waar je het blok nr kan ingeven en dan te zien krijgt op welke motoren die blokken (en klauwen) nog zitten. Niet alleen en vx800 maar ook op een paar types kawa ook nog en ik meen te herinneren ook op een paar Hondas.
futurist.
@leo je krijgt pb terug
Jouw weg is ook een goede, en idd, Tokico heeft natuurlijk voor wel meer fietsen klauwen gemaakt Enige probleem is in dat geval nog de adapterplaat? Of zit die ook op verschillende fietsen?
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
als het remblok op andere fietsen zit dan is dat met het goede bevestigingszadel (zoals dat heet) want daar zitten de blokken in.
futurist
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
In de 1e post zegt Zappa iets over de montageplaat. Is dat niet dat stuk ijzer met gaten dat tussen de klauw en de voorvork zit? (En nee, dan bedoel ik niet de remschijf )
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
Volgens de site http://www.getgeared.co.uk/LUCAS_Motorc ... MCB_682_SV
Zitten op deze motoren allemaal dezelfde klauw als op de BIG van 1996:
KAWASAKI
ER-5 TWISTER (ER-5/01) (2001 - ) [FRONT]
ER-6F (EX650A) (2006 - ) [FRONT LEFT]
ER-6N (ER650A) (2005 - ) [FRONT LEFT]
KLR 650 (KL650C) (1995 - ) [FRONT]
ZR-7 (ZR750-F1) (1999 - 2003) [FRONT LEFT]
Z 750 (ZR750-J) (2004 - 2006) [FRONT LEFT]
Z 750 (ZR750-M) (2007 - ) [FRONT LEFT]
VN 800 DRIFTER (VN800-C1) (1999 - 2001) [FRONT]
KLV 1000 (KLV1000) (2003 - 2006) [FRONT LEFT]
GPZ 1100 ABS (ZX1100F) (1996 - 1997) [FRONT RIGHT]
VN 15 CL.TOURER (VNT50G) (1998 - 2003) [FRONT LEFT]
VN 1500 CLASSIC (VNT50D) (1998 - 2002) [TOURER /FRONT LEFT]
VN 1500 DRIFTER (VN1500-J1) (1999 - 2001) [FRONT]
SUZUKI
GSF 400 BANDIT (GK75B) (1991 - 1995) [FRONT Mod Yr 1995]
GSF 600 BANDIT (WVA8) (2000 - 2004) [FRONT RIGHT]
GSF 600 S BAND. (WVA8/S) (2000 - 2003) [FRONT RIGHT]
SV 650 (AV) (1999 - 2009) [FRONT RIGHT]
SV 650 /S (WVBY) (2003 - ) [FRONT RIGHT]
GSF 650 /ABS (BANDIT650) (2005 - ) [FRONT RIGHT]
GSF 650 S /ABS (BANDIT650S) (2004 - 2006) [FRONT RIGHT]
GSX 750 (AE) (1996 - 2005) [FRONT RIGHT]
GSX 750 F (AK1113) (1998 - 2002) [FRONT RIGHT]
DR 800 S BIG (SR43B) (1991 - 1999) [FRONT Mod Yr 1996-1999]
VX 800 / U (VS51B/96) (1996 - 1997) [FRONT]
DL 1000 V-STROM (WVBS) (2003 - 2010) [FRONT RIGHT]
M1800 R/R2 INT. (INTRUD1800) (2006 - ) [REAR]
Ik heb alleen even snel gecheckt voor de Vstrom, maar die komt overeen. Wil je het zeker weten, kijk dan op http://www.louis.de/index.php?topic=bikedb en kijk of deze bepaalde motor Lucas MCB 682 (SV) remblokjes gebruikt.
Zitten op deze motoren allemaal dezelfde klauw als op de BIG van 1996:
KAWASAKI
ER-5 TWISTER (ER-5/01) (2001 - ) [FRONT]
ER-6F (EX650A) (2006 - ) [FRONT LEFT]
ER-6N (ER650A) (2005 - ) [FRONT LEFT]
KLR 650 (KL650C) (1995 - ) [FRONT]
ZR-7 (ZR750-F1) (1999 - 2003) [FRONT LEFT]
Z 750 (ZR750-J) (2004 - 2006) [FRONT LEFT]
Z 750 (ZR750-M) (2007 - ) [FRONT LEFT]
VN 800 DRIFTER (VN800-C1) (1999 - 2001) [FRONT]
KLV 1000 (KLV1000) (2003 - 2006) [FRONT LEFT]
GPZ 1100 ABS (ZX1100F) (1996 - 1997) [FRONT RIGHT]
VN 15 CL.TOURER (VNT50G) (1998 - 2003) [FRONT LEFT]
VN 1500 CLASSIC (VNT50D) (1998 - 2002) [TOURER /FRONT LEFT]
VN 1500 DRIFTER (VN1500-J1) (1999 - 2001) [FRONT]
SUZUKI
GSF 400 BANDIT (GK75B) (1991 - 1995) [FRONT Mod Yr 1995]
GSF 600 BANDIT (WVA8) (2000 - 2004) [FRONT RIGHT]
GSF 600 S BAND. (WVA8/S) (2000 - 2003) [FRONT RIGHT]
SV 650 (AV) (1999 - 2009) [FRONT RIGHT]
SV 650 /S (WVBY) (2003 - ) [FRONT RIGHT]
GSF 650 /ABS (BANDIT650) (2005 - ) [FRONT RIGHT]
GSF 650 S /ABS (BANDIT650S) (2004 - 2006) [FRONT RIGHT]
GSX 750 (AE) (1996 - 2005) [FRONT RIGHT]
GSX 750 F (AK1113) (1998 - 2002) [FRONT RIGHT]
DR 800 S BIG (SR43B) (1991 - 1999) [FRONT Mod Yr 1996-1999]
VX 800 / U (VS51B/96) (1996 - 1997) [FRONT]
DL 1000 V-STROM (WVBS) (2003 - 2010) [FRONT RIGHT]
M1800 R/R2 INT. (INTRUD1800) (2006 - ) [REAR]
Ik heb alleen even snel gecheckt voor de Vstrom, maar die komt overeen. Wil je het zeker weten, kijk dan op http://www.louis.de/index.php?topic=bikedb en kijk of deze bepaalde motor Lucas MCB 682 (SV) remblokjes gebruikt.
Ducati 748 & DR BIG
Het Grote BIG Injectie topic
Het Grote BIG Injectie topic
ik heb het "gecontroleerd" bij Hoco parts en dit overzicht klopt, er zijn nog een paar modellen die dezelfde klauw hebben maar die zijn jong of incourant.
ALLEEN DENK IK DAT HET LINKS MOET ZIJN BIJ AL DE SUZUKI'S DIE ER 2 HEBBEN (RE EN LINKS ELKAARS SPIEGEL BEELD)
wie het weet mag het roepen.
futurist
ALLEEN DENK IK DAT HET LINKS MOET ZIJN BIJ AL DE SUZUKI'S DIE ER 2 HEBBEN (RE EN LINKS ELKAARS SPIEGEL BEELD)
wie het weet mag het roepen.
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
- Edwin
- Berichten: 2051
- Lid geworden op: vr apr 18, 2008 22:48
- Locatie: Onder de rook van Rotterdam
- Contacteer:
Denk dat je gelijk hebt Cor. Ik heb een tijd terug een paar remblokken gekocht via Marktplaats. De remblokken waren precies die ik hebben moest...alleen ze waren in spiegelbeeld. (rechts dus) Ik moet ze nog ergens hebben liggen hier....gevonden!!
Edwin
Edwin
- Bijlagen
-
- remblok.jpg (109.42 KiB) 3314 keer bekeken
Assumption is the mother of all fuck ups
ja maar dit zijn ook niet de blokken die in de gezochte remklauw zitten.
http://www.motorcycle-parts.biz/ferodo- ... p-211.html
dit is het juiste plaatje met de verwijzing naar de Lucas blokken
futurist
http://www.motorcycle-parts.biz/ferodo- ... p-211.html
dit is het juiste plaatje met de verwijzing naar de Lucas blokken
futurist
Suzuki Katana GSX 750S '82
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06
Dr 750 '89 SR41 en '90 SR42
DR 800 SR43 3X '95, '96, '97
Aprilia RSV Mille '99
Triumph Sprint ST 955 '99
Aprilia RST Futura '04
Triumph Daytona 955i ,06