Bij het demonteren van de spanner hoor ik de veer "afrollen". Ai da's jammer. Het boek spreekt van een locking tool, die ik niet heb...
Vergelijken van de oude en nieuwe veer levert geen verschil op... Hoe kun je zien dat het een standaard of een Hessler veer is?
De grote vraag is natuurlijk hoe de nieuwe veer te monteren. Het boek heeft daar niets over. Het veertje zo monteren levert een niet werkende spanner op: linksom draaien zorgt ervoor dat de "kop" naar buiten komt maar zodra de schroevendraier eruit gehaald wordt roetsjt de kop weer terug...
Ik vermoed dat er "negatieve" spanning op de veer gezet moet worden: één of meerdere slagen tegen de windingen in draaien voordat de spanner in elkaar gezet wordt. Vraag is dan hoeveel...
Ik zou gokken, net zoveel als dat je de spanner uit kunt draaien...dan zou de veer op "nul" staan bij maximale uitlslag....

Veertje komt op mij uiterst fragiel over dus ik wil nu ff niet experimenteren, ik hoor graag van de experts hoe ik dit tot een goed einde ga brengen