Codegroen actief ??

Moderators: johanv, komkommer, Ad Ketelaars

Plaats reactie
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Codegroen actief ??

Bericht door Zwaailicht »

Hallo,

Ik heb hier en daar wat zitten lezen en het lijkt erop alsof CodeGroen stil is.
Klopt dit of is het wellicht gevolg van onderbezetting binnen de stichting??

Wie weet hier meer van en wat zou er gedaan moeten worden om onze sport voor te kunnen zetten????


Greetz,
Hans
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
Ad Ketelaars
Berichten: 439
Lid geworden op: di nov 19, 2002 10:48
Contacteer:

Re: Codegroen actief ??

Bericht door Ad Ketelaars »

Ja, dat klopt. Beter gezegd, helaas, dat klopt.
We lopen tegen de volgende problemen aan. Er zijn genoeg mensen die de gedachte achter Codegroen helemaal top vinden. Maar van de andere kant zijn er nauwelijks mensen te vinden die de schouders onder deze "topgedachte" willen zetten en ons eventueel willen steunen met donaties. We zijn momenteel met 2 personen. Dat is gewoon te weinig. Helaas missen we een "kartrekker". Noppy heeft zich ontzettend goed ingezet voor Codegroen Nederland. Hij kreeg behoorlijk wat mensen enthousiast, maar daar bleef het bij. Gelukkig hebben we vanaf 2009 toch (direct en indirect) behoorlijk wat voor elkaar gekregen. Diverse verbodsborden hebben we weten te voorkomen maar we hebben ook de MON en KNMV enthousiast gekregen om zich in te gaan zetten om het aantal decibels terug te brengen naar een acceptabel niveau. In navolging op onze ideeen is de KNMV ook gaan flyeren op evenementen om een bepaalde gedragsverandering teweeg te brengen.
Daarnaast beseffen we dat het erg moeilijk is om tegen een professionele overheid op te boksen. Deze overheid (hoog of laag) heeft de macht, de middelen en de kennis om hun denkwijze door te drukken. Handicap daarbij is het feit, dat je als landelijke stichting, niet meer kunt doen of je overal belang hebt. Dit is door de fanatieke Volkerts van der G. onder ons (lees: radicale milieurakkers) om zeep geholpen. Die maakten er een dagtaak van om overal tegen te ageren.
Dus kortom, het Codegroen bestuur wil wel, maar kan nauwelijks een vuist maken.
Minder dB's, meer paden open. www.codegroen.com
Gonzales
Berichten: 22
Lid geworden op: vr mei 28, 2010 23:00

Re: Codegroen actief ??

Bericht door Gonzales »

Eigenlijk moeten wij toegeven dat we de strijd verloren hebben. Nederland is te klein geworden voor onze hobby.
Op zeer beperkte schaal zal er hier en daar wat georganiseerd kunnen worden (off road ritten), maar voor de rest zal er alleen maar meer afgesloten worden.
En we moeten toegeven dat het de overheid goed gelukt is om de media zo te grbruiken dat wij ook de publieke opinie tegen gekregen hebben. Ik merk in toenemende mate dat wij, rijders van het onverharde pad, niet meer geaccepteerd worden. Iedere BL met een telefoon denk tegenwoordig dat hij boswachter is. En staatsbosbeheer heeft vele vrijwilligers geronseld die als hulp "boswachter" optreden, zeg maar een moderne NS*er.
Er zijn nog enkele kleine opties denkbaar, die ook door de overgrote meerderheid van het publiek geaccepteerd worden, en dat zijn de militaire terreinen.
Het is goed verdedigbaar dat die terreinen ook individueel gebruikt mogen worden. Nu is er alleen een verruiming aangenomen voor georganiseerde evenementen.
Dit is misschien iets voor code groen.
Een andere mogelijkheid is om de aankomende jeugd meer voor onze hobby te interresseren, zij zijn de beheerders van de toekomst. De beste manier om dat te bereiken is om voor te stellen dat er een televisie serie komt voor de jeugd met een motorrijder in de hoofdrol, zeg maar een moderne variant van Floris of Zorro.
Als dat zou lukken dan zou dat een geweldige stimulans zijn. Op die manier is het paard ook in het zadel geholpen (leuke woordspeling). Eerst met een pony, toen men ouder werd een groot paard met bijbehorende ruiterpaden en vervolgens routes voor het aangespannen paard voor de aller oudsten.

Wie wil er in de hoofdrol?

gr. Gonzales.
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Re: Codegroen actief ??

Bericht door Zwaailicht »

Heren,

PM gestuurd
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Re: Codegroen actief ??

Bericht door mouser »

Hallo, de strijd verloren kan ik me niet echt in vinden.

Inderdaad, Code Groen is geminimaliseerd en in mijn regio - Drenthe zijn we weinig/niets opgeschoten. Echter de heren politici hebben ook weinig bereikt. Je zou kunnen spreken van een verlies-verlies situatie in plaats van win-win.

Ikzelf -ex terrein meester Code Groen - heb er behoorlijk tijd en energie in gestopt, diverse overleggen met gemeentes, provincie...zonde van de tijd en energie want het heeft niets opgeleverd.

Voor mij is er niets veranderd: wildcrossen vind in de Drentse Staatsbosssen nog veelvuldig plaats en als ik er zin in heb doe ik er vrolijk aan mee. Aso cowboy? Misschien wel, maar aangezien ik niet akkoord ben met het beleid van overheden om onze hobby de nek om te draaien kan ik er niet mee zitten en rij waar ik wil. Overigens hou ik me wel aan bepaalde fatsoensnormen, voorzichtig bij paarden, wandelaars, stille uitlaat....niet over Dassenburchten :schieten:

En laten we wel wezen: budgetten voor overheden worden ook geknepen, en met een hele politiemacht enkele tientjes aan bekeuringen verzamelen valt publiek ook niet echt lekker. Zelf merk ik niets meer van controles, dus niets aan de hand. Feitelijk zijn we verder dan enkele jaren geleden, we kennen de tegenstander goed en we kunnen nog steeds wildcrossen. Ook in de bossen zijn de bezuinigingen merkbaar: er wordt minimaal onderhoud gepleegd, dat is hier echt veranderd.

Voor de mensen die het nog niet weten: ook de KNMV heb je helemaal niets, verschillende malen gesproken maar deze heren willen geen enkele initiatief nemen.
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Codegroen actief ??

Bericht door JoeBaR »

mouser schreef:
Voor mij is er niets veranderd: wildcrossen vind in de Drentse Staatsbosssen nog veelvuldig plaats en als ik er zin in heb doe ik er vrolijk aan mee. Aso cowboy? Misschien wel, maar aangezien ik niet akkoord ben met het beleid van overheden om onze hobby de nek om te draaien kan ik er niet mee zitten en rij waar ik wil. Overigens hou ik me wel aan bepaalde fatsoensnormen, voorzichtig bij paarden, wandelaars, stille uitlaat....niet over Dassenburchten :schieten:

En laten we wel wezen: budgetten voor overheden worden ook geknepen, en met een hele politiemacht enkele tientjes aan bekeuringen verzamelen valt publiek ook niet echt lekker. Zelf merk ik niets meer van controles, dus niets aan de hand. Feitelijk zijn we verder dan enkele jaren geleden, we kennen de tegenstander goed en we kunnen nog steeds wildcrossen. Ook in de bossen zijn de bezuinigingen merkbaar: er wordt minimaal onderhoud gepleegd, dat is hier echt veranderd.

Voor de mensen die het nog niet weten: ook de KNMV heb je helemaal niets, verschillende malen gesproken maar deze heren willen geen enkele initiatief nemen.
HELEMAAL MEE EENS !!
4 strokes only !!
Zwaailicht
Berichten: 554
Lid geworden op: za jan 21, 2012 21:47
Locatie: Hoorn NH

Re: Codegroen actief ??

Bericht door Zwaailicht »

Even misschien een domme vraag : maar hoe herken ik een dassenburcht? :(
Heb zo'n ding denk ik nog nooit gezien en wil uiteraard ook niet de dassenwoning vernielen.
Greetz,
Hans

KTM 990 Adventure White 2013
KTM 530 EXC 2008
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Codegroen actief ??

Bericht door JoeBaR »

mijn inziens zijn die dingen een nutteloze besteding van het belastinggeld als zelfs de dassen een dassenburcht niet herkennen.
4 strokes only !!
Plaats reactie