Negatieve publicaties in de pers

Moderators: johanv, komkommer, Ad Ketelaars

Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Rolando »

Noppy schreef:Het zijn wel erg brede sporen met erg diepe nopafdrukken. Zouden het idd quads geweest zijn? Dat zou een hoop verklaren aangezien dat vaak mannen zonder motorrijbewijs zijn (eigenlijk een soort automobilisten).

Echte enduristen doen dit niet, die kijken wel beter uit hun doppen...

http://www.nu.nl/binnenland/2463048/uit ... reden.html

Er gaan trouwens wel meer dingen mis daar in Drenthe...
Lijken wel Quad banden die er overheen zijn gegaan.!
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

dit is echt jammer..
[moet zeggen dat ik er ook geen dassenburgt in herken ook al loop ik er overheen]

http://www.nu.nl/binnenland/2464297/das ... reden.html
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Bericht door Boerr »

Na enig contact te hebben gehad met deze heer een reactie op een ander forum:

"Beste Mensen,
met aandacht lees ik jullie berichten en elders in de motorsportwereld op internet. Waar het ons omgaat is dat de illegaliteit van het crossen stopt in natuurgebieden en daarmee de schade en verstoring zal verdwijnen.

Natuurlijk besef ik mij dat er verschillen zijn in crossen en offroad, vernielen en misbruiken of gebruiken. Hier op de dassenburcht in Wapserveen is sprake van een hele brutale vernieling en verstoring die niet toelaatbaar is. Ik ben ervan overtuigt dat we allemaal deze mening delen. Het zou jullie sterken door daar in de reactie ook op te wijzen. Neem afstand van wat ze doen. Dat helpt ons samen uiteindelijk een heel stuk verder.

Al jaren werken wij van Natuurmonumenten mee aan offroadritten in DrentheZuid, ook over onze eigendommen. We doen dat niet zomaar, we zijn ons bewust van ons deel van maatschappelijk ondernemen. Daar horen ook zaken bij als lawaaisporten, die we liever niet zien in de schaarse stilte gebieden. Toch maken we graag dat gebaar naar jullie verenigingen, met het verwachtingspatroon dat we elkaar respecteren buiten de offroadtritten om.

Helaas zorgen illegale rijders voor veel overlast. Dat weten jullie zelf ook wel. Niet voor niets lees ik op jullie sites dat dergelijke nieuwsberichten de sport geen goed doet in de publieke opinie. De vraag is echter wat kunnen jullie doen om dergelijke slechte voorbeelden bij de kop te nemen en uit te bannen. 100% zal niet lukken, maar met 60% zijn we al een heel eind op weg.

Mocht er behoefte bestaan aan een overleg, of dat ik een keer langs kom op een ledenbijeenkomst dan hoor ik dat graag.

Samen voor beter

Met vriendelijke groeten
Boswachter Andre Donker"
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Geachte heer Donker, Beste André

Indien gedeputeerde Baas de handschoen op zou pakken en de gesprekken met St. Codegroen zou afmaken die hij begonnen is in 2010 rond de avonturenpaden.

Die zijn minstens zo avontuurlijk als de dassenburchten en verleiden de rijders om ver buiten de natuur- en wandelgebieden te recreëeren. Iedereen blij.

Maar, helaas zoals gebruikelijk, zijn politici in hun gedrag onbetrouwbaar. Ze zijn wel betrouwbaar en voorspelbaar op het vlak van afsluiten, represailles, razzia's en vernietigen van hectares natuur voor nieuwe bedrijfsparken.

Laat ze eens stoppen met het asfalteren van onverharde veldwegen, het ongebreideld en illegaal plaatsen van afsluitingsborden door SBB.

De grootste zorg voor dassen en vossen zijn de politici zelf . Een gebouw geeft zich zelf geen vergunning, dan doen politici middels beleid en plannetjes. Feit is dat ze het echter zelf niet door hebben...

Voor de duidelijkheid, ik vertegenwoordig Codegroen niet meer, ben gestopt met de stichting door o.a. demotivatie, mede door de laatste afwijzing van Baas voor een persoonlijk gesprek.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Boerr
Berichten: 199
Lid geworden op: do feb 04, 2010 22:17
Locatie: Drenthe

Bericht door Boerr »

Sloop dassenburcht Wapserveen kwajongenswerk
DVHN | Gepubliceerd op 12 maart 2011, 07:00
Wapserveen -
Geen volwassen motorcrossers, maar jongens van 14 en 15 jaar op brommers en een quad hebben huisgehouden rond een grote dassenburcht bij Wapserveen. De ouders beloven dat hun kinderen niet meer zullen crossen op de landerijen rond het bos.

Of de jongens daarmee wegkomen, is nog de vraag. De Algemene Inspectiedienst en de provincie zijn bezig met een onderzoek. "In het belang van dat onderzoek doen wij geen mededelingen", reageert een woordvoerder.

Omwonenden rond het bosje, dat eigendom is van Natuurmonumenten, benadrukken dat niemand in de buurt wist dat in het bos een grote dassenburcht zit.
Gebruikersavatar
Wortel
Berichten: 381
Lid geworden op: zo jan 16, 2005 14:00
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Bericht door Wortel »

GVD! sorry...

Maar dit berichtje wordt door NIEMAND gelezen maar de opinie is wel weer op het verkeerde been gezet. Ik mag van harte hopen dat de provincie na hun "onderzoek" dan ook grootschalig in de pers gaan melden dat het hier niet om motorcrossers of offroad rijders gaat....
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Bericht door folie »

Noppy schreef: Voor de duidelijkheid, ik vertegenwoordig Codegroen niet meer, ben gestopt met de stichting door o.a. demotivatie, mede door de laatste afwijzing van Baas voor een persoonlijk gesprek.
Jammer.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Bericht door speedphreax »

Noppy schreef:Voor de duidelijkheid, ik vertegenwoordig Codegroen niet meer, ben gestopt met de stichting door o.a. demotivatie, mede door de laatste afwijzing van Baas voor een persoonlijk gesprek.
Sorry... beetje cynisch natuurlijk.... Het enige wat ik daar vooralsnog van merk is dat we geen geluidskeuringen meer hebben bij de offroad ritten. Vooralsnog dus positief voor de rijders.

Voor mij wordt het toch steeds meer een vorm van zelfkastijding: Sla mij maar, keur mij maar heel streng. En vervolgens wordt het toch nog verboden door onwil bij de overige partijen.

Even los van de persoonlijke beweegredenen van de mensen van CodeGroen. Daar twijfel ik eigenlijk niet aan.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

:D

De aandacht bij de bonden is tijdelijk verlegd naar de cross.

Maar zodra dat voorbij is komt die aandacht weer terug vermoed ik.

Enduro-clubs die OTR's organiseren keuren nu soms / meestal / vaak zelf.

Ik ga zaterdag zelf naar een ritje en ben ook benieuwd of ik afgewezen wordt. Als dat zo is, druip ik gewoon af, naar huis of de kroeg, net als elke gewone sterveling :roll:
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Noppy schreef::D

De aandacht bij de bonden is tijdelijk verlegd naar de cross.

Maar zodra dat voorbij is komt die aandacht weer terug vermoed ik.

Enduro-clubs die OTR's organiseren keuren nu soms / meestal / vaak zelf.

Ik ga zaterdag zelf naar een ritje en ben ook benieuwd of ik afgewezen wordt. Als dat zo is, druip ik gewoon af, naar huis of de kroeg, net als elke gewone sterveling :roll:
Frank, ga je moeilijk doen zaterdag?,
waarom zou je naar huis gestuurd worden?,
Eerst spullen op laden alvorens te vertrekken hé :lol:
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Noppy schreef:http://www.arenalokaal.nl/nieuws/zeelan ... eland.html

Toch niemand van hier hoop ik?
Nee Noppy, gaat over brommers :roll:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Hey Zap,

Nee, aanvankelijk ging het artikel over wildcrossers in botsing met brommers.

Daarna hebben ze 't snel veranderd toen bleek dat 'de wildcrossende partij' ook gewoon brommers waren, en zelfs minderjarigen.

Wat hebben we hier van geleerd?

Wildcrossers zijn 18 of ouder. :D
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Bericht door folie »

Noppy schreef:Hey Zap,

Nee, aanvankelijk ging het artikel over wildcrossers in botsing met brommers.

Daarna hebben ze 't snel veranderd toen bleek dat 'de wildcrossende partij' ook gewoon brommers waren, en zelfs minderjarigen.

Wat hebben we hier van geleerd?

Wildcrossers zijn 18 of ouder. :D
:lol: :lol: Ik geloof dat ze zelfs eind 30, begin 40 zijn.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

ChristenUnie pleit voor recreatief gebruik militair oefenterrein
maandag 02 mei 2011
OLDEBROEK - Een langgekoesterde wens van de fractie van de ChristenUnie is om het militair oefenterrein te kunnen gebruiken voor recreatieve doeleinden. Vorige week gaf minister van Defensie Hillen aan militaire oefenterreinen vaker open te willen stellen voor motorcrossers, wandelaars en fietsers. Hij noemde daarbij speciaal de Veluwe. De fractie constateert met genoegen dat het politieke klimaat verandert en wil daar graag op inspelen. Het zou een geweldige impuls betekenen voor recreatie en toerisme, niet alleen voor onze gemeente, maar voor een brede regio. Het biedt nieuwe perspectieven voor lange afstandsroutes voor fietsers en wandelaars. Daarover stelt de fractie vragen aan het college.

Het recreatief gebruik van het militaire terrein, of een deel ervan, komt in zicht door de uitspraken van de minister, maar ook door het feit dat er een behoorlijke krimp plaatsvindt in juist het onderdeel Landmacht. Daardoor gaan dergelijke terreinen in functie en gebruik veranderen. Zo komt het ideaal van een traverse voor fietsers en wandelaars dichterbij. Dat kan een doorsteek zijn ter hoogte van ’t Loo en dan aansluitend op de Dellenweg, maar ook andere varianten en gebruiksmogelijkheden zijn denkbaar, aldus de fractie.

De fractie is zich er heel goed van bewust dat aan dit gebruik van het terrein de nodige haken en ogen zitten. Zoals de (on)veiligheid van het bekende schietterrein. In principe is dit op te lossen door een beveiligde traverse aan te leggen; niet het hele gebied hoeft immers opengesteld te worden. Een tweede belemmering, die daar ook mee verband houdt, is van financiële aard: een doorsteek als door de fractie bepleit zal natuurlijk een behoorlijke investering vergen. Wij zijn – zo stelt de fractie - behalve idealisten ook realisten: een dergelijke mogelijkheid zal een lange aanloop nodig maken.

Niettemin moet het ergens beginnen, en de eerste fase is die van ideaal, visie, en draagvlak. Het belangrijkste is allereerst de politieke en bestuurlijke wil om te werken aan een levensvatbaar perspectief voor dit plan. Daarom vraagt de fractie aan het college of het de mening van de fractie deelt dat een route die het militaire oefenterrein doorsnijdt (of andere varianten) een zeer aantrekkelijke aanvulling vormt op de bestaande recreatieve en toeristische mogelijkheden: is het college bereid zich daarvoor in te zetten? En is het college bereid om met de instanties die het betreft, primair (de minister van) Defensie en de Provincie, maar ook andere, overleg te openen gericht op draagvlak voor dit initiatief? En wil het college in overleg met die instanties een plan ontwikkelen, waarin o.a. de financiële haalbaarheid wordt onderzocht?


Bron: http://www.locomediagroep.nl/index.php? ... 1&Itemid=1
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Bericht door mouser »

Hallo allemaal, gaat Mike uit Assen zich er ook maar weer eens mee bemoeien. Ook ik heb diverse inspanningen geleverd voor Code Groen, helaas heeft het niets opgeleverd. Het is slechts éénrichtingsverkeer van ons naar de Provincie geweest, en heeft niets opgeleverd. Feitelijk hebben wij OTR rijders gedaan wat de provincie verlangde: organiseren en met een plan komen, doelstelling mogelijkheden scheppen. Nou, allemaal voor niks dus.

Ook zeer teleurstellend: na diverse overleggen met de gemeente Assen heb ik te horen gekregen dat deze zelfde fijne provincie géén extra crossbaan wil in Assen. De gemeente is voor, echter de Provincie gooit wederom de deur gewoon dicht. Wat bizar is, een paar hotemetoten willen op dezelfde plaats een bult van 60 meter opwerpen voor de Vuelta (fietsfestijn) zodat de heren wielrenners tegen een bult kunnen opfietsen, want Drenthe is zo plat. Gaat om praktisch dezelfde locatie, dus het bewijs dat de liefhebberij van de heren doorslaggevend is. Voor de duidelijkheid: deze locatie is 10 jaar geleden opgenomen in de MER met bestemming motocrossaccomodatie.

Ik stop er geen energie meer in, knal vrolijk door het staatsbos als ik daar zin in heb en laat die achterbake bestuurders lekker de rambam krijgen.
Zul je zien dat die diknek weer zit te glunderen in z'n 4x4 tje als ze een paar tientjes boete kunnen uitschrijven met een inzet van t-tig euro overheidsgeld aan materieel om ons te vangen
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Noppy »

Motorcrossers gepakt in natuurgebied Schuitwater

Boswachters van Staatsbosbeheer hebben afgelopen weekeinde in natuurgebied Schuitwater motorcrossers bekeurd die door het natuurgebied scheurden. Motorcrossen in natuurgebieden is verboden en Staatsbosbeheer kreeg de laatste tijd weer steeds meer klachten van wandelaars.


In natuurgebied Schuitwater zou een motorcrosser zelfs dwars over een dassenburcht zijn gereden. De politie pakte drie mannen uit Lomm en Velden op. Twee van hen waren vorig jaar ook bekeurd voor hetzelfde gedrag.

Bron: http://www.limburger.nl/article/2012022 ... 29679/1321

...kreeg de laatste tijd... wanneer krijgen we eens een compliment dat we bij strenge vorst en sneeuw NIET hebben gereden?
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
mouser
Berichten: 118
Lid geworden op: zo jun 11, 2006 22:16
Locatie: assen

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door mouser »

Geachte meneer mevrouw,

Naar aanleiding van uw artikel over wildcrossers het volgende.

U plaatst bij dit artikel een afbeelding van Jeffrey Herlings, Nederlands kampioen en vice wereldkampioen 2011 MX2.

Hopelijk zult u zelf ook begrijpen dat dat geen pas geeft. U heeft het over illegaal crossen, en plaatst daar een foto bij van een toonaangevend sportman. Daarmee scheert u de motorcross en de illegale wildcross over één kam.

Zorgt u ervoor dat u deze beide totaal verschillende begrippen voortaan gescheiden houdt? Wij hebben al genoeg problemen met een negatief imago en daar draagt u op deze manier aan bij.

Deze email zal worden geplaatst op Noppenforum, om zodoende uw slechte research ook bij onze lezers onder de aandacht te brengen. Zorg er in de toekomst aub voor dat u deze zaken gescheiden houdt.

Mike - Assen
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Rolando »

Motorcrossers bekeurd in verboden gebied
WELL - De politie heeft tijdens een controle in het Wellse Knikkerdorpbos samen met de gemeente Bergen, Staatsbosbeheer en de Wild Beheer Eenheid vier motorcrossers uit Boekel (20.22,49 en 52) en een uit Gemert (46) bekeurd voor het rijden in verboden gebied.

De vijf maakten deel uit van een groep van veertien motorcrossers. In de toekomst zullen meer van dit soort controles worden gehouden door de politie in samenwerking met de Groene Brigade van de Provincie, Limburgs Landschap, Staatsbosbeheer, de gemeente en Wild Beheer Eenheden om motorcrossen in het natuurgebied Maasduinen te voorkomen
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Noppy »

Toch niet iemand van jouw groepje hopelijk?
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Rolando »

Nee, niemand.
Denk er wel mensen van de kennen, maar dat hoor ik deze week nog wel.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
mech
Berichten: 429
Lid geworden op: za jan 08, 2005 17:30
Locatie: Brabant

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door mech »

Bij elke club moet je af en toe een keer contributie betalen :D die 9 andere die waren de knip vergeten en zijn omgedraaid om die te halen! :toost:
Ger
Berichten: 273
Lid geworden op: wo jun 02, 2004 18:51

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Ger »

http://www.limburger.nl/article/2012033 ... _in_bossen

Meer controles op illegaal crossen in bossen

Politie, toezichthouders en boswachters trekken samen ten strijde tegen motorcrossers in de natuur. Overlast en schade worden in Zuid-Limburg onhoudbaar.

Valkenburg
Van onze verslaggever
De crossmotoren zijn zo weg. Maar de schade die ze aanrichten blijft, verzucht boswachter Huub van Proemeren: "Plantjes die in deze tijd van het jaar plat worden gereden, ben je kwijt. De vegetatie is zo vroeg in het voorjaar heel kwetsbaar. Eén keer eroverheen rijden en het is meteen over en uit.”
De samenwerkende instanties gaan de komende periode meer controles uitvoeren in bosgebieden.
Lees meer hierover in de krant van vrijdag.
Gepubliceerd op: 30.03.12 09:03, laatste update: 30.03.12 10:28
Ride light, ride fun, ride 2-stroke....
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Negatieve publicaties in de pers

Bericht door Noppy »

Mooi persbericht.

Ik ben dan van mening dat ze de wilde zwijnen ook moeten bekeuren wegens wildcrossen.

Die ploegen hectares tegelijk om in teamverband en vernietigen per dag duizenden plantjes.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Plaats reactie