Xr600r 1986 sproeiers enzo

Moderator: Zot

Plaats reactie
Bas timp
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 06, 2013 13:24

Xr600r 1986 sproeiers enzo

Bericht door Bas timp »

Ik heb sinds kort een xr600r , deze houd iets in bij volgas geven op bepaalde toeren.
De carburateurs heb ik al in de ultrasoon gehad en kwam er zo acher dat de sproeier van de recher en de linker carb 122 is wat resp 100 en 122 moet zijn .
Ik heb de gasnaalden weer op origineele hoogte gezet ( links was goed rechts stond helemaal naar beneden )
Nu rijd hij een heel stuk beter , maar nogsteeds met de verkeerde sproeier in de rechter carb.
Met sproeier 100 rijd hij echt niet goed.
Spruitstuk is vervangen en kleppen zijn net gesteld ( in 0.10 uit 0.12 volgens honda)
Luchtfilter is origineel en de uitlaat ook.

Ideeen??

Gr Bas
frans
Berichten: 97
Lid geworden op: ma jul 08, 2002 15:23
Locatie: Almelo

Re: Xr600r 1986 sproeiers enzo

Bericht door frans »

Ik herinner me eindeloos geklooi met die dubbele gasfabriek, nimmer het stadium mee bereikt dat het (echt) goed was.
Simon Schram had destijds een aantal aluminium spruitstukjes laten maken die het mogelijk maakten om gewoon één Mikuni 36 of 40 erachter te hangen. Daarmee kreeg je zo'n ding wel goed aan het draaien.

Waag er eens een belletje aan of wordt zelf inventief voor zo'n spruitstukje.

Succes in ieder geval

Frans
Bas timp
Berichten: 16
Lid geworden op: za apr 06, 2013 13:24

Re: Xr600r 1986 sproeiers enzo

Bericht door Bas timp »

Ja , heb die spruitstukjes idd gezien en zien er mooi uit.
De xr loopt nu goed (genoeg) met sproeier 130 in de rechter carb en een k&n filter (anders was 130 net tegroot)
Heb nu gewoon over het hele toeren berijk goed vermogen.
Bij de honda dealer in delft zijden ze ook al dat het nooit 100% goed gaat met die dubbele carbs.

Gr Bas
Plaats reactie