Startmotor ktm husaberg husqvarna 300

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Startmotor ktm husaberg husqvarna 300

Bericht door JoeBaR »

Hallo

Afgelopen seizoen ben ik begonnen op een 300cc tweetakt husaberg waarover ik zeer tevreden ben ,echter er is een bekend probleem met de startmotor waarvan ik denk een goede oplossing te hebben . Ook mijne wilde na een poosje steeds slechter met het knopje starten en na een zuiger wissel was er al helemaal geen porrie genoeg meer om de krukas rond te krijgen . De originele accu heb ik inmiddels vervangen door een Shido lithium accu, kost weinig en heeft meer vermogen en weegt de helft. Vervolgens bleken ook de koolborstels vetsleten te zijn en uiteraard is er slecht of helemaal niet aan een revisie set te komen , de dealer zei dat ze de startmotor vervangen als die het niet goed meer doet . Nu na ff wat avondjes porrelen bleek dat de startmotor van de meest voorkomende brom en snor scooters dezelfde koolborsteltjes bezit ,en die zijn wel gewoon los te koop bij bromfietszaken en online winkels voor minder dan een tientje . Dat wou ik dus ff delen ,doe er je voordeel mee voor je 150 euri stuk gooit aan een een nieuwe startmotor .
4 strokes only !!
gassen
Berichten: 1308
Lid geworden op: di mar 30, 2004 22:24
Locatie: Limboland

Re: Startmotor ktm husaberg husqvarna 300

Bericht door gassen »

Goeie tip, maar slijten die koolborstels dan zo snel?
Ik heb met mijn 4T 450exc uit 2008 (280u) nog nooit problemen met de startmotor gehad. Of is die startmotor weer compleet anders?
Wegen? Waar wij gaan zijn geen wegen!
EXC450-R / KLX250
speedphreax
Berichten: 1680
Lid geworden op: ma mar 03, 2003 10:34
Locatie: N52 00.692 E5 34.350

Re: Startmotor ktm husaberg husqvarna 300

Bericht door speedphreax »

Als de startmotor slecht rondkomt dan kunnen ze vrij snel wegfikken, is mijn ervaring. Maar over het algemeen slijten ze niet zo snel.
| Honda CB350K3 | BMW R1100GS
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: Startmotor ktm husaberg husqvarna 300

Bericht door JoeBaR »

Die van de 300 is een problemen ding tot 2016 geloof ik . Ik denk dat de viertakt modellen een makkie hebben dankzij de automatische decompressie op de nokkenas.
4 strokes only !!
Plaats reactie