cr250 '94

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Al een tijdje een geluidje uit het blok.Nu heb ik iets speling gevonden bij het primaire tandwiel.Als de bout vastzit en ik draai iets heen en weer aan de koppeling zie ik dat het tandwiel een beetje verdraaid en de krukas nog stilstaat.Lijkt me niet OK.
Nu de vraag,wie o wie heeft wat liggen zodat ik even het verschil kan bekijken.
Ik wil best een nieuwe kopen maar als dat hetzelfde resultaat geeft is dat een beetje zonde. :toost:
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

ik zou maar een nieuw tandwieltje halen , straks zijn de spiebanen van je nieuwe krukas ook naar de kl*te. (of misschien moeten ze nog even aan elkaar wennen..)

maare... blokje loopt dus ? maar nog steeds met een geluidje?
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: cr250 '94

Bericht door folie »

Speling op het primaire tandwiel geeft inderdaad lawaai, vooral bij een onbelaste motor.
Is de as conisch of recht ?
Misschien wat fotoos ? Past het spietje goed, spietje niet te hoog ? Bramen aan de spiebaantjes ?
Bij de KTM viertakten komt dit veel voor. Die worden dan ook vaak gemonteerd met rode loctite.
Als er eerder iets met het tandwieltje is misgegaan kun je misschien inderdaad beter een nieuwe nemen.
Tenslotte even checken of je astap niet te lang is ? Want in dat geval ben je misschien met een ringetje onder de moer wel gered.
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

volgens mij is het een as met spline-banen erop geborgd door een bout met ring , dus weinig mogelijkheid om te rommelen .

loctite zal slechts tijdelijk helpen , en de bout met extra ring (die over de as heen valt)vastzetten zal denk ik ook maar van korte duur werken.

bij abrupt optrekken en afremmen ( en dat is nou net wat je doet met crossen en offroad rijden) wordt het tandwiel heen en weer gewrikt op de krukas .


denk dat een vers tandwieltje de oplossing is , een nieuwe krukas heb je al .
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Is een spline-as ja.Leverancier van de nieuwe is nog even op vakantie.Maar voor Dour komt het goed. :toost:
Bedankt voor het meedenken. :toost:
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

mocht je het tandwieltje niet hebben voor Dour ...

dan kun je er altijd nog een paar roestige spijkers tussen slaan met de precisie-hamer
4 strokes only !!
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Re: cr250 '94

Bericht door thumper »

Zal iig opletten of ik daar een nl cr250 ziet.
Zoveel zullen dat er niet zijn.
Succes !
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

een cr 250 uit 94 en een ktm 520 uit 02 in combinatie met een 95er iveco daily met krokant plaatwerk , kan niet missen lijkt me
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Kunnen ook hier en daar een paar :toost: pilsjes gedronken worden
thumper
Berichten: 191
Lid geworden op: zo jul 29, 2012 23:54

Re: cr250 '94

Bericht door thumper »

Hoop wel 1tje minder als vorig jaar :mrgreen:
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Nou,we zijn erachter hoor.Toch even het tandwieltje eraf gehaald en op de oude kruk gezet.Wat denk je?Perfecte passing.
Is het gewoon een typische wiseco crank fail.(google maar eens kom je een hoop fouten tegen) :schieten: :schieten: :schieten:
Spline baan is gewoon niet goed.
Dus dacht even slim te zijn.We bellen met Wiseco(zit om de hoek voor me).
Nee meneer moet echt via de verkoper blabla.Tegen grijze import(ebay)enzo.
Verkoper gebeld,maak maar een filmpje voor de reclematie afdeling,hoort u het wel.
Blokkie maar alvast uit bouwen dan,ZUCHT.
Dour komt nu toch wel echt dichtbij. :toost:
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: cr250 '94

Bericht door folie »

Wow. Ze hadden je beter heel snel heel goed kunnen helpen. Je schijnt het redelijk goed op te vatten maar dit is niet echt reclame voor Wiseco..
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

google maar eens naar wiseco crank .... niks negatiefs , maar de verhalen zijn niet te best ...

wiseco en hotrods staan op de amerikaanse sites niet best aangeschreven , het schijnt dat deze amerikaanse bedrijven hun spullen laten maken in taiwan en china , dat hoeft niet meteen fout te zijn , maar in de praktijk blijkt dat de kwaliteit van producten uit deze landen vaak te wensen over laat.

ik denk dat Prox het dichts bij de OEM onderdelen komt qua kwaliteit , ik meen zelfs gelezen te hebben dat prox onder andere naam (ART)levert aan een aantal Japanse merken

Afbeelding
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Nou,fantastisch weer,filmpjes gemaild met echt zeer duidelijke speling op het asje weer de vraag of je fotos kan maken met de huidige setting.
Voor de zekerheid heb ik dus ook maar de huidige familie samenstelling toegevoegd+huisdieren en met het verzoek of het echt even snel kon want het weekendje Dour staat op het spel.
Ik denk wel dat het overduidelijk is en dat ik een nieuwe krijg maar de vraag is natuurlijk,is dat wel een goede!
Ik had nog voorgesteld om ermee naar de importeur te gaan voor beoordeling (zit om de hoek voor mij)maar daar werd niet op ingegaan.
Voor mijn part krijg ik hem vrijdag,inbouwen en zaterdag weg.
Op zich ook wel spannend maar het nagelbijten begint nu wel van ongeduld en frustratie. :toost:
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

oei Gijs... ik wou dat ik kon helpen , maar ik heb ook niet zoveel nagels meer om te bijten.

ik heb eventueel nog een roze 50cc lem die je kunt lenen
4 strokes only !!
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

hele weekend zitten denken , maar ik weet nu wat WISECO betekend ..

W aarom I nstalleren S ukkels E en C hinees O nderdeel ? .....


geintje Gijs ... maandag bellen , vrijdag krukas dr in , en zaterdag plankgas !!
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Word gewoon even medegedeeld 2a3 weken te wachten.Alles weer verteld,gezegd dat ik het mijn vrouw met 5min kon uitleggen wat het probleem is.
Maar nee hoor,hun moeten er 3 weken over doen.Ik zal eens proberen filmpje te plaatsen.
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: cr250 '94

Bericht door folie »

Ik was al een beetje bang dat je dat ritje zou gaan missen..
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: cr250 '94

Bericht door JoeBaR »

niet getreurd , het weer was prachtig , zo ook de route die dit jaar veel beter was aangegeven met hele leuke stukken er in , de BBQ was heerlijk , het bier vloeide rijkelijk en smaakte uiteraard ook goed , en zelfs het overnachten op een lekker Auping bed in de verwarmde camperbus met voortent was ook zeker geen straf .maar toch zaten wij liever bij onze vrouw op de bank naar buiten in de regen te staren of de postbode misschien toch nog een krukas in zn tas heeft zitten ...



(ik heb inmiddels vernomen dat de nieuwe krukas in ontvangst is genomen en dit is NIET dankzij 24Xnix )
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Zucht,nee,niet dankzij hun,moet voorlopig weer rusten van de dokter.
24NIX :schieten:
24NIX :schieten:
24NIX :schieten:
Alle mensen met stickers van hun op de fiets werkt als een rode lap met volgende OTR.
:toost:
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: cr250 '94

Bericht door Noppy »

Ik heb zelfs een hele tent van ze :D
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

:slaan:
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Noppy :slaan: Schwalbe
Noppy :toost: Schwalbe
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: cr250 '94

Bericht door schwalbe »

Noppy :schieten: Schwalbe
Noppy :toost: Schwalbe
24MX :schieten:
Plaats reactie