lem cr-2

voor alle (rij) technische vragen en antwoorden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

omdat t toch wat stilletjes is op het forum doe ik maar ff wat posten ..


hierbij wat fotootjes van mijn dochtertje haar LEM cr-2 uit 1994

2 jaar terug opgedoken met wat werk , en er ontbrak wat plastic en een luchtfilterbox .

inmiddels is er van dit model geen boutje meer te krijgen , zelfs een zuigertje was al flink zoeken en is uiteindelijk een honda mb-mt zuiger geworden met de zelfde maten als die van deze franco morini .
tijdje terug opzoek geweest naar wat plastic werk , en zelfs bij de fabriek in italie konden ze me niet helpen .
ik meen dat alleen de spatborden te krijgen zijn omdat deze nog op latere modellen gebruikt werd.

inmiddels zelf aan het stoeien geweest met wat oud ktm 520 plastic dat ik nog had liggen , later op verzoek van de berijdster het geheel in roze afgewerkt ( wat problemen kan opleveren als haar broertje deze motor later gaat overnemen)

Afbeelding
4 strokes only !!
RvD
Berichten: 213
Lid geworden op: wo sep 19, 2007 19:58

Re: lem cr-2

Bericht door RvD »

Mooie manier om de stilte te doorbreken idd.
Ziet er mooi uit. Hebben zelf laatst een PW gekocht voor mijn zoontje, als het weer nu ook een beetje mee zou willen gaan werken dan komen we ook nog een keer aan rijden toe...
KTM 250 EXC, 250 SX
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: lem cr-2

Bericht door schwalbe »

:toost:
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: lem cr-2

Bericht door Noppy »

Stijlvolle restauratie!
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

schwalbe schreef::toost:
ja ja we gaan er op drinken 8)


het zou deze week droog blijven , dus aankomend weekend kunnen de kinderen ff lekker hun gang gaan , zondag zijn de grote kinderen aan de beurt bij de OTR in Eext
4 strokes only !!
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Re: lem cr-2

Bericht door Joop »

JoeBar, mooi werk :D
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

bedankt voor de positieve reacties ! en dat voor een roze motortje :lol:


nu nog een paar leuke stickertjes , maar je raad t al ... geen stickers meer voor dit motortje .
kan wel wat rommel gaan pas knippen uit bestaande sets , denk dat t zoiets wordt .

je kunt online ook stickers laten drukken , twee LEM embleempjes van 7 bij 7 cm komen dan op meer dan 8 tientjes .
4 strokes only !!
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

Zo brommertje is zo goed als af , stickertjes laten drukken online bij StickerMaster.nl , prima kwaliteit en snel in huis voor nog geen 5 eurie .... :toost:

Afbeelding

Afbeelding

en nog even een voet- remmetje gemaakt van wat oud ijzer , nu kan ze daar ook mee leren rijden.

Afbeelding

Afbeelding
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Dat is een leuk ding. Laat ik dit maar niet aan de kids laten zien om heel veel gezeur to voorkomen... :verliefd:
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

wel joh , je koopt die dingen soms voor een habbekrats . dit is ook al een oudje .

en als je je eigen kotertjes ziet rijden is dat wel erg leuk om te zien .

zelfs dat gepruts aan zo n dingetje is leuk , al is voor mn dochter alleen de kleur belangrijk
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Papa komt zelf al bijna niet meer aan z'n hobby toe. Eerst moet die 453 er komen.
Maar ja, mocht ik een keer tegen een leuk ding aan lopen voor een paar centen dan zal ik het waarschijnlijk ook niet kunnen laten...
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

folie schreef:Papa komt zelf al bijna niet meer aan z'n hobby toe. Eerst moet die 453 er komen.
Maar ja, mocht ik een keer tegen een leuk ding aan lopen voor een paar centen dan zal ik het waarschijnlijk ook niet kunnen laten...

das ook een puntje trouwens , ik kom hierdoor meer aan mijn hobby toe ( het rij-gedeelte) .kindjes mee naar de crossbaan , rondje rijden , ijsje eten en de rest van de middag naar papa kijken . zo heeft mama dr handjes vrij en scoort papa punten omdat ie leuke dingen doet met de kids :wink:
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: lem cr-2

Bericht door schwalbe »

Gijs,jij krijgt je handen vol.Die lem moet je over 2 jaar blauw maken voor je kleine gijs en mijn ktm moet dat dan ook opgepimpt worden voor haar want die jongens van mij zijn dan uitgekeken op dat ding.Dan bedoel ik ook echt kijken want rijden doen ze er niet mee.
Daar gaan ze nog heel lang mee gepest worden door mij. :toost:
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

alstie blauw is post ik weer een nieuw draadje hier , en ik zeg : daar kunnen we wederom een biertje op pakken .... :toost: en troost je Gijsbert... de vorige eigenaar van hun KTMetje heeft er ook niet meer mee gedaan dan er naar kijken :woow:


enne @ Folie ....een 453 ?? klinkt als een nieuw type endurofiets van Europees komaf , en waar ik nog niet van gehoord heb ???? of een opgeboord smallblock v8 project ???? die drie cijfertjes wekken inieder geval mijn interesse .
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Ze zeggen wel dat de 453 de beste motor is die KTM nooit gebouwd heeft. Het is de krukas van een 400 (64mm slag) met de boring van een 525. (95mm) Dat levert ca 453 CC cylinderinhoud. Het voordeel is dat de krukas vergeleken met die van de 525 veel minder gyroscopisch effect geeft wat grote gevolgen heeft voor de handelbaarheid van de motorfiets. Verder is de vermogensafgifte erg lineair. En last but not least: door de kleinere drijfstanghoek is de leibaankracht op de cylinder veel kleiner, waardoor de levensduur van de zuiger omhoog gaat.
Voor de ombouw is een speciale zuiger nodig met een iets hoger dek. Te koop bij Thumper racing in de USA, niet duurder dan een gewone zuiger.
Het plan ligt er al lang. Ik ben benieuwd. Nb. Bij de nieuwere motoren sinds 2008 gebruikt KTM voor de 450 een boring/slag verhouding van 95x63.4.
Alleen het voordeel van de lijbaankracht is niet meer van toepassing omdat de drijfstang weer korter is geworden tbv inbouwhoogte.
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

ben benieuwd , ga je m zelf opbouwen ? en dus en draadje aanmaken hier op het forum ?

langere levensduur ben ik ook wel voor in .net zuigertje , bigendje , kruklagertjes en kleppies en distributieketting gedaan en na OTR veghel2015 alle bak tandwielen en lagers moeten vervangen . koste weer mile lires , maar het zijn dan ook wel onderdelen die alweer een heel poosje zijn meegegaan. (motor nieuw gekocht in 2002)
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Ik geloof dat er weer eens iets tussen is gekomen.
En dat komt een beetje door jou trouwens... :woow:
(wordt vervolgd)
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

ik vermoed iets van 50cc ... ?
4 strokes only !!
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Haha, inderdaad ja. Alleen ging het helaas niet door. :evil:
Hopelijk dat de volgende verkoper zich wel aan z'n woord houdt...
folie
Berichten: 884
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 13:40
Locatie: ja

Re: lem cr-2

Bericht door folie »

Yess. :verliefd:
Bijlagen
LEM 50cc 2.jpg
LEM 50cc 2.jpg (78.4 KiB) 5531 keer bekeken
Joop
Berichten: 950
Lid geworden op: do jan 01, 2004 20:28
Locatie: Zelhem

Re: lem cr-2

Bericht door Joop »

Ziet er goed uit :-D
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

woow wat een mooie !! leuk hoor :toost:


er schijnt ook een viertakt automaat versie van te bestaan met een staande cilinder , dus niet zo n imitatie honda blok .

ik ben al opzoek
4 strokes only !!
schwalbe
Berichten: 38
Lid geworden op: wo nov 23, 2011 21:05

Re: lem cr-2

Bericht door schwalbe »

Er vanuit gaande dat je theoretisch niet meer zoveeel aan je blok hoeft uit te geven kan je nu wel naar zoiets gaan uitkijken :woow: .
Economie moet blijven draaien he.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Re: lem cr-2

Bericht door zappa.suzuki »

JoeBaR schreef:Zo brommertje is zo goed als af , stickertjes laten drukken online bij StickerMaster.nl , prima kwaliteit en snel in huis voor nog geen 5 eurie .... :toost:

Afbeelding

Afbeelding

en nog even een voet- remmetje gemaakt van wat oud ijzer , nu kan ze daar ook mee leren rijden.

Afbeelding

Afbeelding
Echt 8) bijna jammer dat ik geen kinderen heb :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: lem cr-2

Bericht door JoeBaR »

sommige momenten zou ik ze ook zo weg willen geven :lol: met motortje erbij :roll:
4 strokes only !!
Plaats reactie