Aluminium koffers

Voor de zware jongens op (semi)noppenbanden

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot

Plaats reactie
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Aluminium koffers

Bericht door eelcorem »

Aan een echte allroad motor horen eigenlijk aluminium koffers zodat je wat mee kan nemen op je wereldtrips...

-->
Afbeelding
Ik heb de uitlaat schitterend iets bij getimmerd. Zo'n RVS pijp is overigens nog moeilijk te vervormen zeg. Er moesten flinke klappen met een moker worden gegeven!
Afbeelding
Afbeelding
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Of je neemt gewoon tassen. 8)

hier staat het veel te grote plaatje

Ik heb me laten vertellen dat een setje Touratech koffers + drager, 36 kg weegt. En dan zijn de koffers nog leeg. :roll:

Koffers zouden voor mij alleen een optie zijn, als ik naar 'rare' landen zou gaan, waar ik ze op slot zou kunnen doen.
Laatst gewijzigd door Freek op vr jul 15, 2005 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
mmrizio...

Bericht door mmrizio... »

Het voordeel is dat je je tent thuis kunt laten, nadeel is dat je net iets minder comfortabel slaapt in zo'n koffer.

Maurice
cornepol
Berichten: 60
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 15:42
Locatie: Huizen
Contacteer:

Bericht door cornepol »

He,

ben net terug van een ritje afrika (38.500 km) met touratech koffers en had niet anders willen hebben..

Mijn vriendin had op haar XT trouwens hetzelfde rek. Hepco en Becker, toch? Het is onderweg 7x gelast, dat je 't ff weet.

doei,
corné
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Bericht door eelcorem »

Ik heb geprobeerd een gaatje te boren in een plat stuk van het Hepco & Becker rek. Lukte me niet en heb 2 metaalboren van 3 mm gemold.

Maar een toer door Afrika zoals jullie hebben gedaan is natuurlijk wel wat anders dan over Europese wegen (naar Noorwegen bijvoorbeeld). Dan zou ik het ook anders doen. Touratech koffers zijn wel even 5 keer duurder. En op deze manier heb ik wel ruim 70 liter koffers voor volumineuze zaken zoals tent en slaapzakken.

Een toer door Afrika zal ik niet meer doen denk ik. Met een gezin met 2 kinderen is een toer met zijspan en XT naar Noorwegen al avontuurlijk genoeg.

Maar ik heb er wel over gelezen. O.a. op jullie mooie website. En het boek van Ko van Olde Barneveld, Jim Rogers, Chris Scott, Ted Simon en de verhalen van Sjaak Lucassen.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
cornepol
Berichten: 60
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 15:42
Locatie: Huizen
Contacteer:

Bericht door cornepol »

Haai,

Nou, soms had ik ook best grotere koffers gewild, maar t nadeel is dat je ook weer meer meeneemt. Wij hadden juist de lichte en volumineuze dingen in zo'n rollbag achterop gedaan, dan hou je het zwaartepunt lager.

Wat voor een type XT heb jij trouwens: het lijkt een 3TB? Wij zijn namelijk op zoek naar een ander rek, en volgens mij is er iets raars met het bouwjaar en het type, want die van mijn vriendin is een ook 3TB, maar hij ziet er anders uit dan die van jou...

Doei.,
corné
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Afbeelding

links mijn Afrika-motor (oer-Ténéré)

bagagerol; tent, slaapmat en slaapzak
achter zijtassen; 10 liter jerrycan benzine en 10 liter water
tanktassen; eten

Verder nix bij me. Travelling light. 8)
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
ta92

Bericht door ta92 »

Hoi Freek, Wat voor een tassen heb jij achterop de KTM en hoe zorg jij er voor dat de uitlaat geen permanente indruk op de tas maakt??

groeten Casper
Freek
Site Admin
Berichten: 2037
Lid geworden op: do jan 01, 1970 02:00
Locatie: Balkbrug
Contacteer:

Bericht door Freek »

Dit zijn de waterdichte Ortlieb zadeltassen.
Je vouwt ze op dezelfde manier dicht als een bagagerol.
De Adventure heeft tussen de uitlaat en het zijschild een afstandhouder van een soort rubber.
Waar het zijschild ophoud aan de achterkant, heb ik een stukje kippegaas als pakketje opgevouwen en aan mijn tas vastgemaakt.
Dit werkt goed. Ik moet er wel bij vertellen, dat ik geen zware dingen in die tas vervoer, maar met een slaapzak of kleren erin, is het geen probleem.
Freek

Noppenforum brengt je op het slechte pad.
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Bericht door eelcorem »

cornepol schreef:Wat voor een type XT heb jij trouwens: het lijkt een 3TB? Wij zijn namelijk op zoek naar een ander rek, en volgens mij is er iets raars met het bouwjaar en het type, want die van mijn vriendin is een ook 3TB, maar hij ziet er anders uit dan die van jou...
Ik heb een 4PT. Verschilt slechts weinig van een 3TB. Maar toch wel iets. Zo heeft een 4PT (DJ02 in het framenummer) iets andere voorvorkpoten heb ik gemerkt, geen voorvorkpoot-aftap-plug, en minder doorsmeernippels bij de achterbrug. Verder nog wat optische zaken zoals wat vreemd groot plastic wat ik direct heb verwijderd in het kader van "travel light".

Het is het laatste model XT uit 1999. De nieuwe 660 met waterkoeling wil ik eigenlijk geen echte XT meer noemen.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Gast

Bericht door Gast »

Nu ook aan de linkerkant:
Afbeelding
Afbeelding

Het is nog geen meter breed, dus dat valt best mee!
eelcorem
Berichten: 30
Lid geworden op: vr mar 14, 2003 09:55
Locatie: Hof van Twente
Contacteer:

Bericht door eelcorem »

En hier volgt het testverslag van afgelopen woensdag:

Een frontaal oppervlak van 1 meter breed voel je toch wel bij het rijden met een 600cc 1-cilinder. Het rijden was daarom toch wel behoorlijk minder soepeltjes dan anders. Net alsof er iemand aan m'n zadel zat te trekken bij het optrekken. Op het stukje snelweg tussen Doesburg en het Velperplein kon ie volgas in 5 niet veel harder dan 130 km/uur. Hard zat natuurlijk, want normaal gesproken rijd ik op snelwegen niet harder dan 110.
Ik heb vroeger een GIVI-kofferset gehad op een Honda VF750F. Hiervan merkte ik toen minder, naar mijn herinnering. Het was ook wel wat kleiner en met minder frontaal oppervlak. Toch was dit ook wel een even brede construktie, meen ik. Het grote verschil is natuurlijk: Dat was een 4 cilinder met 90 PK en de XT is een 1-cilinder met 45 PK.

De koffers zaten prima stevig vast. Gingen niet zwaar schudden. De construktie keur ik goed. Er kan zo veel mee op vakantie, en des te meer als er ook nog 2 roltassen op het rek en zadel overdwars op worden gezet.

Ik heb de kisten er woensdagavond toch maar weer snel afgehaald (gaat best snel) om er donderdag (gisteren) weer "kaal" met de XT naar het werk te gaan. Rijdt toch wel wat fijner toch.
MVG,
Afbeelding
Eelco Rem
http://usr.cc
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray

Bericht door Rogier »

Freek schreef:Dit zijn de waterdichte Ortlieb zadeltassen.

Waar het zijschild ophoud aan de achterkant, heb ik een stukje kippegaas als pakketje opgevouwen en aan mijn tas vastgemaakt.
Daar heb ik mijn hersenen ook al over zitten pijnigen; een pakketje kippengaas is gewoonweg subliem gevonden. De draad is dun genoeg om snel af te koelen en zodoende weinig warmte naar de andere zijde van het 'pakketje' te leiden zodat het nylon niet (te) warm wordt.

Ga ik zeker ook proberen te realiseren als ik m'n fiets moet bepakken als ik naar Marokko ga in het voorjaar. Bedankt voor de tip! :)
Plaats reactie