Beste keuze

databank van noppenmotoren en aanverwante artikelen.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy, Fr@venture

Plaats reactie
Luc-Spanje
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 26, 2015 19:42
Locatie: Vélez Rubio Spanje
Contacteer:

Beste keuze

Bericht door Luc-Spanje »

Hallo,
Even voorstellen, Ik ben Luc, woon in Spanje te midden van het mekka voor de endurosport. In onze directe buurt hebben we 67 actieve parcours waar we vrij kunnen gaan trainen. Ook natuurlijk kan je hier een beetje overal rijden. Na mijn actieve wielercarrière zou ik graag mijn oude liefde terug opnemen. (Vroeger motorcross).
Maar blijkt dat ik ondertussen wel wat achter sta, vroeger was het een 2taktje en kon je uit 3 categorieën kiezen.
Daarom zou ik graag via deze blog wat meer te weten komen vooraleer ik mijn eerste moto terug ga aanschaffen.
Het is de bedoeling dat ik hier in Spanje een beetje in competitie verband ga rijden. Spanje is ruig, harde ondergrond, warm en veel rots en bergen.
Ik zou ook graag zelf wat willen sleutelen, heb wel een opleiding van motortechniek, maar ook hier niet veel meer mee gedaan.
Ik ga ook voor een tweedehands om te beginnen, dit meer omdat de kans bestaat dat ik wel is een verkeerde keuze van motor kan gemaakt hebben.

Wat zijn jullie ervaringen?
Neem ik beter een 2takt of en 4takt?
Welke cilinderinhoud zou ideaal zijn?

Graag wat meningen en ervaringen?
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Re: Beste keuze

Bericht door Noppy »

GasGas en Beta aangezien je in het Spaanse Walhalla woont!

GasGas 450 of 300 2-takt.

Beta 300 RR of 300 XT. Die laatste is meer een dual sport met een vermogenscurve van een 4-takt.

Als je goed bent in sleutelen een 4-takt, maar als je wat minder technisch bent dan is een 2-takt weer ideaal.
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
Luc-Spanje
Berichten: 2
Lid geworden op: do mar 26, 2015 19:42
Locatie: Vélez Rubio Spanje
Contacteer:

Re: Beste keuze

Bericht door Luc-Spanje »

Ok dank u wel!
Wat bedoel je met de Beta XT =minder vermogen/ minder geschikt?
En van rijervaring, wat is het verschil van 4takt en 2 takt.

ik ben vroeger altijd 2takt gewoon geweest.
Plaats reactie