uitvallen vista

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
yarkan
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 07, 2005 21:33
Locatie: hamme

uitvallen vista

Bericht door yarkan »

8) heb een etrex vista meteen touratech houder op de enduro en bij grote schokken valt hij uit. heeft er soms iemand een oplossing :?: groetjes alain
always off road of superbike
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Re: uitvallen vista

Bericht door sjikkentip »

yarkan schreef:8) heb een etrex vista meteen touratech houder op de enduro en bij grote schokken valt hij uit. heeft er soms iemand een oplossing :?: groetjes alain
Rond de putten rijden misschien??? :lol: :lol: :lol:
Neen,een graptje maar hé Pol....

Probeer eens van de veertjes waar de batterijen tussen geklemd zitten meer open te plooien zodat deze meer druk geven op de batterijen.
Ook de lege plaatsen in het batterijcompariment opvullen met schuimrubber kan een oplossing geven. :roll:
Of misschein scheelt er iets binnenin het toestel,slecht contact op de printplaat ergens..... :!:
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
JeeWee
Berichten: 64
Lid geworden op: ma nov 01, 2004 12:59
Locatie: Elst (gelderland)
Contacteer:

Bericht door JeeWee »

Is een bekend probleem bij veel GPS'en.
De oplossing schijnt te zijn een stukje rubber achter de contctveertjes plakken, van dat soort wat ze ook wel voor isolatie rond ramen gebruiken.

Hier vind je meer over dat onderwerp;
http://forum.gps.nl/index.php

Groeten Jan Willem
Vallen, opstaan en weer doorgaan...
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray

Bericht door Rogier »

Ik haal de batterijen er tijdens het rijden altijd uit. Rij op boordspanning.
Sjokske
Berichten: 2930
Lid geworden op: ma mei 05, 2003 07:19
Locatie: The middle of nowhere.NL

Bericht door Sjokske »

Rogier.V schreef:Ik haal de batterijen er tijdens het rijden altijd uit. Rij op boordspanning.
Is dat de oplossing ?
Ga ik meteen iets verzinnen met een boordspanningskabel, gisteren tijdens de wat zwaardere knippensessies is m'n GPSMAP 60 er verschillende keren mee gekapt, zodat er diverse stukken van m'n rit zijn weggevallen :evil:
En daarvoor heb ik hem niet aangeschaft :!:
Je moet iedereen in zijn waarde laten, vooral als het een nul is !!!
Rogier
Berichten: 87
Lid geworden op: ma jan 26, 2004 20:53
Locatie: Venray

Bericht door Rogier »

Ik rij bijna altijd zonder batterijen juist omdat ik zoveel heb gehoord over dit probleem. Volgens mij moet bijna elke Garmin die in het terrein gebruikt worden binnen de kortste keren van speciale veertjes voorzien worden. Dit om een continue druk op de batterijen te houden. Ook wordt (naar verluidt) vaak een papiertje om de batterijen gedraaid zodat deze niet kunnen schudden in je toestel. Door deze ellende liggen de batterijen bij mij langs de pc omdat ik ze er alleen bij het laden van andere tracks nodig heb.
Noppy
Berichten: 2915
Lid geworden op: vr feb 13, 2004 23:49
Locatie: Midden-Nederland
Contacteer:

Bericht door Noppy »

Garmin zegt dat het komt omdat niet alle batterijen van gelijke lengtes zijn.

Een Duracell schijnt al een paar mm langer te zijn dan bijv. de Sony's. Indien je dan een week met Duracell's rondgereden hebt, dan zijn de veertjes dus wat teruggebogen.

Daarna de Sony's d'r weer in en er is dusdanig veel ruimte, dat de veertjes toch weer kunnen afbreken, ondanks de schuimpjes.

Zolang fabrikanten het uiterste uit de batterij willen persen, zal afwijken van de AA-norm altijd wel een probleem blijven. Vlak ook het verschillende gewicht van de batterijmerken niet uit!

Noppy
Ride on the sharp edge of life - www.knobbyKnife.nl
AdventureRider
Berichten: 120
Lid geworden op: ma feb 14, 2005 01:03
Locatie: Dordrecht

Bericht door AdventureRider »

ZONDER batterijen rijden! De GPS'en gaan echt kapot van rijden met rammelende batterijen. Als er dan toch batterijen in moeten dan de batterijen vastzetten in de batterijhouder door er bijvoorbeeld papier of plakband omheen te draaien. Die batterijen moeten stevig vast zitten in de houder.
Plaats reactie