Verhouding ingaande / uitgaande demping
Geplaatst: za aug 09, 2025 21:57
Hoi,
Bij de laatste cursus op Bilstain heb ik op advies van de instructeur de demping zowel ingaand als uitgaand versteld.
Nou, ik kan hier zeggen: dat was geen goede keuze. En, deze domoor heeft niet genoteerd waarop de dempingen wel stonden.....
Dus, hebben jullie aanbevelingen voor het aantal clicks?
Ik heb een ouwe fiets, eem ktm 450 exc racing uit 2003.
Natuurlijk kan ik de manual volgen; voor heb ik in ieder geval de originele WP poten erop. Maar wat is jullie ervaring?
Hoeveel doe je de ingaande en uitgaande demping OPEN vanuit DICHT, en hoe is de verhouding ten opzichte van elkaar?
Wat zijn de verhoudingen voor rotsig terein als Bilstain?
Wat voor de crossbaan?
Wat voor relatief vlak green lanen?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ben erg benieuwd, groet, Amador
Bij de laatste cursus op Bilstain heb ik op advies van de instructeur de demping zowel ingaand als uitgaand versteld.
Nou, ik kan hier zeggen: dat was geen goede keuze. En, deze domoor heeft niet genoteerd waarop de dempingen wel stonden.....

Dus, hebben jullie aanbevelingen voor het aantal clicks?
Ik heb een ouwe fiets, eem ktm 450 exc racing uit 2003.
Natuurlijk kan ik de manual volgen; voor heb ik in ieder geval de originele WP poten erop. Maar wat is jullie ervaring?
Hoeveel doe je de ingaande en uitgaande demping OPEN vanuit DICHT, en hoe is de verhouding ten opzichte van elkaar?
Wat zijn de verhoudingen voor rotsig terein als Bilstain?
Wat voor de crossbaan?
Wat voor relatief vlak green lanen?
Wat zijn jullie ervaringen?
Ben erg benieuwd, groet, Amador