Garmin 60 CX vraag

GPS, (detail)kaarten enz.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy

Plaats reactie
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Garmin 60 CX vraag

Bericht door Jo VdB »

Hallo,

ik kan (morgen) een Garmin 60 CX kopen, inclusief routeerbare TOPO kaart Benelux en incl. CityNavigator NT v 9.

De verkoper had het toestel (via Ebay) gekocht om te geocachen.
Tevens bezit verkoper een ZUMO voor op zijn moto.

De CityNavigator staat op een SD kaartje (want het is een copie van diegene die hij gebruikt op de Zumo)
MapSource is er volgens hem niet bij, want zit volgens hem op originele DVD.

**********************
Vraagprijs incl PC-USB kabel, incl die SD kaart en Topo = 200 €

a) is deze prijs OK ?
b) hoe geraak ik aan een werkende versie van MapSource Trip + Waypoint Manager
c) geel papiertje met unlock code is er niet bij (maar volgens mij heb ik dat niet nodig met die SD-kaart, wel als ik later een update erop zet ??)

d) mankeer ik iets ? moet ik ergens speciaal op letten ?

e) kan ik dit toestel registreren bij Garmin -- of moet daarvoor de originele koper/verkoper een soort "goedkeuringsmail" sturen (dat het toestel niet gestolen is of dergelijke...)

Bedoeling is die GPS zowel op mijn enduro als op mijn Africa Twin te gebruiken...

Met dank voor jullie antwoorden !

Jo VdB
Laatst gewijzigd door Jo VdB op do okt 01, 2009 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
zappa.suzuki
Berichten: 8370
Lid geworden op: do apr 06, 2006 11:32
Locatie: Bij Utreg

Bericht door zappa.suzuki »

Citynavigator is in principe gebonden aan 1 GPS.. dus chek of de SD in de 60 je gewoon naar huis routeerd en dus werkt..
Updates krijgen zou een probleem kunnen zijn maar tegenwoordig kan je alles op het net vinden voor je garmin als je een beetje handig bent op je PC..

Dus ook mapcource :wink:
Suzuki DR 800 1997, KTM Adv 640 1997
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Bericht door huskie »

en de prijs is ok. De software en topo is duur zat.
Zoals gezegd, stop die sd kaart erin en kijk of die je thuis brengt.
Wat wel vervelend is dat je die citynavigator niet op de pc kunt zetten. Lees daar even wat over op diverse forums oa forum.gps.nl. Daar staat alles over mapsource en sd kaartjes.
Wat ook vervelend is dat die cn op de ene sd-kaart staat, en dat je je topo op een andere sd-kaart moet zetten.
Maar ik heb zojuist weer in frankrijk gereden en die 60cx(ik heb niet de csx) geeft met topo kaarten alles aan. De kleinste paden staan erop. Verdwalen is verleden tijd. Fout rijden nog niet, helaas. :wink:
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Bericht door wr450f'05 »

gele papiertje is heilig bij Garmin.

Hierop staat de code van je apparaat en je 25 cijferige unlock code van je kaart.

Ik heb nu al aardig wat navigatie apparaten gehad en ik zou nooit een Garmin kopen zonder gele papiertje, het verhaal doet mij wat vaag aan.

Ik moet er wel even bij vermelden dat alle kaarten tegenwoordig gewoon illegaal te verkrijgen zijn, dan heb je geen geel papiertje nodig. Dit is uiteraard niet de bedoeling.

Ik zou er een kopen waar gewoon alles netjes bij zit zodat je verzekerd bent van registratie en updaten via myGarmin.
CRF450X '08
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bericht door Jo VdB »

Vandaag wezen kijken.

Verkoper heeft reeds 4 Garmins geregistreerd op zijn MyGarmin account (zelf gecheckt op het Internet), maar niet deze 60 CX.
Hij heeft die een half jaar geleden gekocht van een Duitse verkoper, maar niet gebruikt wegens overcompleet...
Het toestel werkt m.i. perfect, niks krassen, niks rammel.
De Garmin Routeerbare Topokaart is een originele DVD incl. codesticker binnen in de doos.
Een originele CD met MapSOurce versie 4.00 (met code op de verpakking) kan ik er ook bij krijgen (van een van die andere toestellen) Hij heeft die CD nooit gebruikt.

Het toestel proberen te registreren via MyGarmin lukt niet --> verkeerde code (we hebben het unit-nummer dat het toestel zelf laat zien ingegeven) Ik vermoed dat dit unit ID nummer hetzelfde is als het het serienummer ..)

Helpdesk Garmin zei me dat zo'n geel briefje niet nodig was, wel een bevestiging van de 1ste eigenaar die het toestel geregistreerd had en het serienummer zodat deze van elkaar losgekoppeldkonden worden. Probleem is dat huidige eigenaar niet weet wie de 1ste (Duitse) eigenaar was noch of het toestel geregistreerd stond.

--> ik neem morgen contact met garmin of te checken of zij met die unit-ID en een verklaring van huidige verkoper voldoende hebben
--> ik vermoed dat ik geen problemen mag hebben met die originele Mapsource CD en die originele Topo Cd's
--> ik dien dus wel een CityNavigator aan te schaffen wil ik ermee op computer werken

Of zie ik iets over het hoofd ?

Bedankt voor alle info alvast !!


Jo VdB
huskie
Berichten: 4047
Lid geworden op: vr jun 14, 2002 20:05
Locatie: op stand

Bericht door huskie »

Jo, voor de duidelijkheid. Mapsource is de basis op je pc. Daarover heen kun je de topo's laden. en/of citynavigator. Die citynavigator is leuk om op de pc te hebben, maar niet noodzakelijk voor het maken van track/routes omdat je die topo kunt laden.
Let wel op, dat je niet die topo's op die navigator sd-kaart laadt, want dan is je citynavigator verdwenen. Hij overschrijft de sd-memory.
Huskie op een Ktm!
Kan het gekker?
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bericht door Jo VdB »

Intussen het apparaat gekocht !

a) originele eigenaar getraceerd, en toestel laten verwijderen van zijn account
b) via dealer intussen ook het serienummer te weten gekomen :wink:
c) zelf account aangemaakt
d) op deze account de unlockcodes gevonden
e) DVD Citynavigator / Mapsource meegekregen
f) 25 cijferige unlockcode van de MyGarmin site gebruikt

g) nu nog zien de Communicator PlugIn werkend te krijgen :twisted:

zodat de laatste software in het toestel zit

Alles werkt dus zoals het hoort :wink:

Nu enkel nog kiezen tussen een RAM mount of een Touratech mount :roll:

Wie heeft raad ?

Jo VdB
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Bericht door wr450f'05 »

Ik heb voor de vorige CS een touratech houder.
Deze vond ik steviger en mooier.

de Ram mount is van hard kunsstof en de touratech houder is van alu.

Als het niet al te veel geld scheelt zou ik gaan voor de touratech houder hier heb ik ook een lange tijd mee gereden op mijn enduro machine zonder problemen.
CRF450X '08
Gebruikersavatar
sjikkentip
Berichten: 500
Lid geworden op: zo apr 13, 2003 18:21
Locatie: Pajotten-enduroland-Villezjeel

Bericht door sjikkentip »

Ik heb ook de Touratech houder en content van.
KTM EXC-F 280 2011 HONDA NC700X 2012
http://nin-off-road.skynetblogs.be/
john uit velp
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 22, 2009 15:54
Locatie: A12

Bericht door john uit velp »

gefeliciteerd met je aankoop.
volgens mij heb je er echt een koopje aan.

Ik rij al weer een tijdje met een 60Cx, super ding. Imo het beste apparaat als je ook offroad rijd. offroad gebruik je de trackback functie, je laat geen route maar een track. Die track kun je downloaden of maken, of een combinatie van beide. In MapSourse kun je de getekende track laden in Google-earth.

Eigenlijk had je de MS dvd niet nodig, er is nl een truckje om MS gratis op je pc te krijgen. je download een test versie, en die ga je dan up-graden. tada, klaar.

Op internet kun je best een aantal niet routeerbare kaarten vinden. die kun je gebruiken voor het maken van Tracks.

Als je iemand in je omgeving kent die ook Garmin gebruikt kun je die vragen om zijn/haar kaarten op jou pc te zetten. 1 nadeel, de kaarten op je pc komen niet helemaal overeen met de kaarten op de GPSmap. dat is niet erg. Omdat (en dat is 1 van de weinige slechtere dingen van de 60serie) de gps altijd een route herberekend, en dus in detail anders maakt dan jij had bedacht in eerste instansie. Mede daardoor gebruik ik hoofdzakelijk tracks.

Maar dan nu het antwoord op je laatste vraag: ik heb een ram-mount en vind het super, gewoon met een stuurklem. ding kun je in iedere stand zetten die je wil, ook boven je tanktas ofzo. En als je meerdere motoren hebt, hoef je op ieder stuur alleenmaar een extra kogeltje te plaatsen a 15euro.

veel plezier.

oh ja. kopieer het sd-kaartje voor de zekerheid op je harde schijf. stel dat er een keer iets misgaat, hef je alleen maar de inhoud weer terug te kopieren. succes verzekerd en gaat veeeeeel sneller dan alles weer opnieuw laden met MS.
BMW R1150GSA, KTM rally 620 LC4 :D
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bericht door Jo VdB »

Ik ben ervan overtuigd dat het een koopje is, want naast CityNavigator heb ik nu ook de volledig werkende routeerbare ToPokaart België/Luxemburg op mijn PC...

Morgen even overzetten op een 4GB kaartje.

Software update intussen ook gedaan via WebUpdater.

Alleen die Communicator PlugIn van Garmin kan ik niet installeren :twisted: Computer zegt steeds dat ik Internet Explorer moet sluiten, maar dat helpt dus niet :twisted:

Ik denk eraan om een combinatie te doen van Ram Mount in combinatie met de Touratech houder.
Stroomkabeltje onderbreken met SuperSeal stekker --> zo kan ik switchen tussen enduro en baanmoto, en kan de GPS ook snel ontkoppeld worden.

Jo VdB
john uit velp
Berichten: 6
Lid geworden op: di sep 22, 2009 15:54
Locatie: A12

Bericht door john uit velp »

Standaard kan een GPSmap 60Cx maar 2gb aan. met firmwear versie 3.90 (waar niet iedereen blij mee is) kan de 60 8gb aan.

weet je welke er nu op zit? anders ff upgraden.
BMW R1150GSA, KTM rally 620 LC4 :D
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bericht door Jo VdB »

Sinds gisteravond zit er firmware versie 4.0 op (via WebUpdater)

Iemand die weet heeft van een oplossing voor de Communicator PlugIn (heb al wat gevonden op het web, maar dan moet er ingegrepen worden in de Registry, en verwijderen van huidige MapSource en herinstallatie ....)

Jo VdB
v-tom
Berichten: 10
Lid geworden op: vr jun 27, 2008 20:33
Locatie: Tegenover An en Cisse

Bericht door v-tom »

Jo VdB schreef:....

Nu enkel nog kiezen tussen een RAM mount of een Touratech mount :roll:

Wie heeft raad ?

Jo VdB
Die ram houder in combinatie met de 60cx is niet geschikt voor op de motofr, zelf ben ik na twee maanden overgeschakeld naar de touratech omdat de Ram houder al uitgesleten was waardoor het apparaat rammelde in de houder.
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Rolando »

Ben ook trotse bezitter van een Touratech houder.
Na 2 crashes waren de (Goedkope) plastic houders afgebroken.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Rolando schreef:Ben ook trotse bezitter van een Touratech houder.
Na 2 crashes waren de (Goedkope) plastic houders afgebroken.
quanta costa?? :roll:
CrazyWezel
Berichten: 3279
Lid geworden op: di jun 24, 2008 23:36
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door CrazyWezel »

ik heb dr een RAM mount bij, en ik vind de 'm best fatsoenlijk hoor, hij klemt er mooi in, en is best netjes sterk.
gehad en verstoten;
-DR BIG SR43 RR4
-KX 250 Enduro
current:
-DR BIG SR43 EBGIO

Onze nieuwe webwinkel! óók voor de brommerrijders! (camelbag's/O.R.S e.d)
www.prepworld.nl !
Rolando
Berichten: 2087
Lid geworden op: ma aug 05, 2002 11:07
Locatie: Veghel
Contacteer:

Bericht door Rolando »

celsa schreef:
Rolando schreef:Ben ook trotse bezitter van een Touratech houder.
Na 2 crashes waren de (Goedkope) plastic houders afgebroken.
quanta costa?? :roll:
Op Ebay bij Comkor. ongeveer € 77,00 inclusief verzenden vanuit Duitsland.
nessuno attacca noi senza essere punito
http://www.jamopa.com
http://www.roland-jansen.com
Jo VdB
Berichten: 1718
Lid geworden op: wo jun 05, 2002 22:20
Locatie: Midden-Limburg (België)

Bericht door Jo VdB »

En nu even de topicstarter terug...

Heb intussen ook via Ebay zo'n Touratech houder (wel de afsluitbare versie genomen) in combinatie met een RAM-mount.

Beter bestaat volgens mij niet, wat zoveel wil zeggen dat ik er zeer tevreden over ben :D

Jo VdB
celsa
Berichten: 1269
Lid geworden op: za dec 22, 2007 16:29
Locatie: Oud-Turnhout
Contacteer:

Bericht door celsa »

Rolando schreef:
celsa schreef:
Rolando schreef:Ben ook trotse bezitter van een Touratech houder.
Na 2 crashes waren de (Goedkope) plastic houders afgebroken.
quanta costa?? :roll:
Op Ebay bij Comkor. ongeveer € 77,00 inclusief verzenden vanuit Duitsland.
Thx Rolando,

Heb er eentje bij RAD besteld, ook 79€ (verstuurd) :wink:
yarkan
Berichten: 35
Lid geworden op: di jun 07, 2005 21:33
Locatie: hamme

Bericht door yarkan »

:D je moet ook eens kijken bij pixmania.be(tijdje terug goei prijzen)
always off road of superbike
Plaats reactie