oude ktm kopen?

databank van noppenmotoren en aanverwante artikelen.

Moderators: henk-v, Jo VdB, Zot, GuyC, Rudy, Fr@venture

Plaats reactie
mike4212
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2012 15:23

oude ktm kopen?

Bericht door mike4212 »

hoi, ik ben Mike Reynaert,
(nieuw op het forum)
nu had ik alleen een vraagje, want eerst reed ik altijd op een chinese pitbike die ik zelf had aangepast, zodat deze best lekker reed,
maar jammergenoeg heeft iemand deze gestolen.... :cry:
nu kwam ik deze ktm tegen op marktplaats :D http://www.marktplaats.nl/a/motoren/mot ... on=asqSent hij is misschien niet zo mooi, maar jammergenoeg is mijn budget niet hoger :(
nu is mijn vraag; wat denken jullie ervan, wel of niet kopen?
groetjes Mike
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: oude ktm kopen?

Bericht door JoeBaR »

met een grote boog omheenlopen en doorsparen .


hier ga jij(en niemand) nooit lekker op kunnen crossen. buiten het feit dat ie er niet zo mooi uitziet is alles verroest en bijelkaar geraapt.
een verroeste ketting is simpel te vervangen , maar roest op je schokbreker en binnenste vorkpoten is een dure grap om te laten maken.

en dan lijkt het me nog zeer onwaarschijnlijk dat het blokje van binnen nog prima is en dat de lagering van het rijwiel gedeelte nog spelingvrij is en of er uberhaupt wel een luchtfilter in zit die dan ook nog eens goed schoon werd gehouden.
4 strokes only !!
mike4212
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2012 15:23

Re: oude ktm kopen?

Bericht door mike4212 »

oow, misschien heeft u wel gelijk, jammer dat mijn chineesje gestolen is... :evil:
sins ik daar een terugloopuitlaat voor gelast had, had die ook best veel kracht...
dank u
mike4212
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2012 15:23

Re: oude ktm kopen?

Bericht door mike4212 »

maar zou dat motorblok echt niet meer te redden zijn?
groetjes Mike
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: oude ktm kopen?

Bericht door JoeBaR »

aan de achterbrug en vork te zien is ook het rijwiel gedeelte van KTM , en enkelt t tupperware is van Honda .

zo te zien is het een bouwjaar 85 a 86 , ik weet dat KTM toen upsd vorken begon te gebruiken , en ik heb zelf een 86er gehad en die had een remschijf in het achterwiel , deze heeft nog een trommel dus ik gok dattie uit 85 is.

dat houdt dus in dat ie flink bejaard is met zn 27 jaar , waardoor er aan onderdelen slecht te komen is en ze dus duurder zijn.

als je serieus wilt gaan crossen moet je sparen , chineze pitbikes en sloop crossers als deze kosten je alleen maar meer geld na de aanschaf ( dat doet elke goede motor trouwens ook , alleen heb je er dan ook lol van).
4 strokes only !!
mike4212
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2012 15:23

Re: oude ktm kopen?

Bericht door mike4212 »

alleen nu het volgende,
de man die deze motor verkoopt heeft mij net gemailt dat ik hem mocht komen halen...
wat zou ikdoen, gewoon even gaan kijken?
of zeggen dat ik me bedacht heb..
ik woon er niet zo ver van vandaag, als het tegenvalt kan ik altijd nog nee zeggen toch?
groetjes Mike
wr450f'05
Berichten: 501
Lid geworden op: zo aug 26, 2007 22:29
Locatie: rechts

Re: oude ktm kopen?

Bericht door wr450f'05 »

Als je budget al niet te hoog is, laat deze dan alsjeblieft staan.

Je moet aanzienlijk investeren in onderdelen wil je deze rijdbaar maken.

Ik zou er nog geen 100 euro voor geven, alles zit vastgeroest zo te zien.
CRF450X '08
JoeBaR
Berichten: 1981
Lid geworden op: zo aug 17, 2003 14:01
Locatie: HiLLeGoM

Re: oude ktm kopen?

Bericht door JoeBaR »

ga maar kijken zou ik zeggen .

las net ook dat ie niet loopt...zucht...

ik kijk ff de fotoos , zo te zien is er iemand flink met blauwepoep ( vloeibare pakking) aan het smeren geweest om de afdichting ronde de carb en het membraan te dichten . waarschijnlijk liep ie hoog stationair door valse lucht ( als t al lopen wil natuurlijk) t gaatje in de uitgaande as ook maar meteen ff mee gesmeerd..

ketting staat als een pianosnaar ... een roestige pianosnaar (ketting tandwiel setje ong. 100,- )

schokbrekertje achter is moddervet .. ( revisie : dichting , stofring , olie en vullen met stikstof ong. 100,-)

kan me vergissen maar ik zie aan het eind van de voorpijp geen demper zitten . (( demper gebruikt uhm...25,- ? )

dan nog lopend maken , kan van alles zijn ... en als je m betaalt hebt en je krijgt m aan de praat en de krukas lagers laten zich horen samen met t bigend en het zuigertje dat kantelt door de cilinder heen gaat.
4 strokes only !!
mike4212
Berichten: 16
Lid geworden op: di okt 23, 2012 15:23

Re: oude ktm kopen?

Bericht door mike4212 »

heel erg bedankt voor jullie reactie's,
ik ben erg blij dat ik het hier even heb gevraagd,
Ik ga hem niet kopen, ik werd vooral een beetje aangetrokken omdat het een watergekoelde motor was,
en daarom ook dacht dat hij wel goedde kwaliteid enz zou zijn...
dus ja, dan liever nog even doorsparen, erg bedankt voor de moeite die jullie voor mij hebben gedaan.
vriendelijke groetjes Mike
Plaats reactie